کد مطلب: ۵۳۹۶۱۱

بانک مرکزی اروپا شمشیر علیه رمزارزها را از رو بست

بانک مرکزی اروپا شمشیر علیه رمزارزها را از رو بست

عضو هیات‌مدیره بانک مرکزی اروپا به طرز بی‌سابقه‌ای از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «فابیو پانه تا»، با انتقاد از مصرف بالای انرژی در جهان برای استخراج ارزهای دیجیتالی گفت که رمزارزها به یک تهدید واقعی برای تحقق اهداف توسعه پایدار تبدیل شده‌اند.

این اقتصاددان ایتالیایی با بیان اینکه انرژی مصرف شده برای استخراج رمزارزها میزان قابل توجهی است، افزود: تمام تلاش اتحادیه اروپا این بوده که تولید کربن دی‌اکسید را کاهش دهد اما شاهدیم با وجود همه‌گیری کرونا، شاهد کاهش چشمگیر تولید کربن دی‌اکسید نبوده‌ایم که یکی از دلایل اصلی آن همین استخراج ارزهای دیجیتالی است.

این مقام اروپایی با اشاره به اینکه مصرف برق شبکه بیت‌کوین در حال حاضر از کل مصرف برق کشور هلند بالاتر رفته است، کنترل و محدود ساختن پیامدهای زیان‌بار ارزهای دیجیتالی روی محیط‌ زیست را از راه‌های مختلف نظیر قانون‌گذاری و اخذ مالیات خواستار شد.

پانه تا، مقابله با پیامدهای محیط زیستی ارزهای دیجیتالی را اولویتی نه تنها در سطح اروپا بلکه در سطح جهانی دانست.

برخلاف بیشتر بانک‌های مرکزی پیشرو جهان، بانک مرکزی اروپا تاکنون کمتر روی خوش به ارزهای دیجیتالی نشان داده و همین مساله هم به محلی برای اختلاف نظر اعضای منطقه یورو تبدیل شده است.

در ماه مارس کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته بود برنامه‌هایی برای راه‌اندازی ارز دیجیتالی یورو وجود دارد اما انتظار نمی‌رود این مهم تا چهار سال دیگر اتفاق بیافتد. هنوز یورو دیجیتالی به طور رسمی به تصویب سیاست‌گذاران این منطقه نرسیده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پرویز

    آقای پانه تا نگران آلودگی جو زمین نیست.چون کشور متبوعش ن سوخت فسیلی داره و نه عرضه ی استفاده کلان از پنل خورشیدی ،میاد این صنعت را ب چالش می کشد .بالاخره تو اتحادیه کشورهای بی عرضه دیگری هم هستند ک با شرایط جدید ارزهای دیجیتال و تجارت ناشی ازآن کار آنها هم لنگ مانده و کاسه ب دست باید بشوند.