کد مطلب: ۳۴۲۰۳۰

گفتگوی تجارت‌نیوز با امیرعلی افشار، بنیان‌گذار مدرسه استارتاپی برلین آلمان:

شروعی هوشمندانه از آلمان تا ایران / از برند افشار تا برلین استارتاپ اسکول

شروعی هوشمندانه از آلمان تا ایران / از برند افشار تا برلین استارتاپ اسکول

یکی از مدارسی که در چرخه کسب‎و‌کارها و کارآفرینی کشور آلمان فعالیت می‌کند، برلین استارتاپ اسکول نام دارد که یکی از بنیان‌گذارانش ایرانی‌الاصل است.

به گزارش تجارت‌نیوز، برلین دومین شهر اروپایی بعد از لندن است و در پله دوم ساخت‌وساز فضا برای کارآفرینان در کل جهان قرار دارد. یکی از مدارسی که در چرخه کسب‎و‌کارها و کارآفرینی مشغول فعالیت در برلین آلمان است و با استادان و منتورهای معروفی در سطح دنیا کار می‌کند، برلین استارتاپ اسکول نام دارد که دست بر قضا یکی از بنیان‌گذارانش ایرانی‌الاصل است و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند.

برلین استارتاپ اسکول

امیرعلی افشار متولد سال 73 است. سن و سال زیادی ندارد، اما سال‌ها تحصیل، زندگی و قرار گرفتن در بطن ارتباط با استارتاپ‌ها باعث شده تجربیات خوبی در چنته داشته باشد. کوفاندر مجموعه مدرسه استارتاپی برلین، در معرفی نوع فعالیت برلین استارتاپ اسکول می‌گوید: هدف اصلی ما در این مجموعه ایجاد فرصتی برای ثبت ایده برای کسانی است که به کسب‌و‌کارهای مختلف علاقه‌مندند. در این مدرسه از استادان دانشگاه‌ها و منتورهای قوی بهره می‌بریم. تمام هم‌وغم ما ساخت فضایی مناسب برای کار و کارآفرینی است. از آنجایی که برلین فضایی بسیار عالی برای کارآفرینی دارد، ساخت این فضا نکات جذاب آموزشی در بطن خود دارد.

برلین استارتاپ اسکول

برلین استارتاپ اسکول

افشار ادامه می‌دهد: ترم‌های آموزشی مدرسه ما طی دوره‌های زمانی سه تا چهار ماهه برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها آموزش ارزش‌گذاری، تولید ایده کارآفرینی، ثبت شرکت و… توسط منتورهای باتجربه به‌طور کامل آموزش داده می‌شود و تا به امروز بسیاری از ایده‌ها از این طریق وارد بازار کاری آلمان شده‌اند. حدودا 20 نیروی کاری ثابت داریم و در حال حاضر 350 عضو از مزایای ما استفاده می‌کنند و می‌توانند از دوره‌ها و ورک‌شاپ‌های ما بهره‌مند شوند. ضمن اینکه دو دانشگاه معتبر برلین به عنوان پارتنر کنار ما هستند و از اساتید آنها به عنوان مدرس و منتور استفاده می‌کنیم.

برلین استارتاپ اسکول

نماهایی از برلین استارتاپ اسکول

از آلمان تا ایران

امیرعلی افشار که تحصیلات کارشناسی و ارشدش را در رشته کسب‌و‌کارهای بین‌المللی و کارآفرینی در کشور آلمان گذرانده، با اشاره به این‌که از فضای کاری استارتاپ‌های ایرانی شناخت درست و دقیقی ندارد، می‌گوید: واقعیت این است من سال‌هاست در آلمان مشغول تحصیل و کار هستم و شناخت دقیق و نزدیکی از استارتاپ‌های ایرانی ندارم. اما همیشه دوست داشتم با استارتاپ‌های ایرانی وارد تعامل شوم و زوایای متفاوت کارشان را بشناسم. الان تمرکزم روی آشنا کردن جوانان و کارآفرینان ایرانی با موقعیت‌های مختلفی است که در کل دنیا برای خود و بیزینسشان می‌توانند دست‌وپا کنند. به‌نظرم آشنایی با تمام موقعیت‌ها و شرایطی که تا موفقیت باید طی کرد می‌تواند در نوع بیزینس، طرز فکر و کار استارتاپ‌ها اثرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

افشار در این گفتگوی با تجارت‌نیوز ادامه می‌دهد: استارتاپ اسکول ما این موقعیت را در اختیار من قرار داده تا از تجربیات منتورها و استادانی که با آنها کار می‌کنم، بهره‌مند باشم. این روزها با راه‌اندازی خطی جداگانه در داخل سایت با نام اس‌ام‌اس‌تی، تمام تلاشم را به کار بسته‌ام تا کارآفرینان ایرانی را با اطلاعات به‌روز جهانی آپدیت کنم و بتوانم تجربیاتم را به طریقی انتقال داده و به موفق شدن فضای استارتاپی ایرانی کمک کنم. این لاین از سایت ما مخصوص آموزش ایرانیانی است که در حوزه استارتاپ مشغول فعالیتند یا به این حوزه و آشنایی با به روزترین اتفاقات این اکوسیستم علاقه‌مندند.

برلین استارتاپ اسکول

زوایای متفاوت برلین استارتاپ اسکول

برند لباس مردانه افشار

امیرعلی افشار در کنار فعالیت در مدرسه استارتاپی‌اش در برلین، نیم‌نگاهی به دنیای علایق و سلایقش انداخته و سال‌هاست برند لباس مردانه افشار در آلمان را راه‌اندازی کرده است. افشار در این رابطه این‌گونه توضح می‌دهد: شخصا علاقه زیادی به دنیای مد و لباس دارم و کسب‌و‌کارهایی که به این موضوع ختم می‌شوند، برایم جذابیت ویژه‌ای دارند. حدود چهار سال است برند افشار را راه‌اندازی کرده‌ام و در زمینه طراحی لباس مردانه مشغول فعالیت هستم. در برند افشار تیمی 10 نفره در بخش اداری مشغول فعالیتیم. تمام کارهای طراحی، ساخت، تولید، پکیجینگ و… را به کارخانه‌های مختلف واگذار کرده‌ایم و پارتنرهایی داریم که علاوه بر تعداد ثابت 10 نفره ما، در بخش‌های مختلفی مثل ساخت، تولید، پخش و… مشغول فعالیتند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.