خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۶۹۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

به‌روزرسانی جدید اپل / دست هکرها کوتاه می‌شود؟

به‌روزرسانی جدید اپل / دست هکرها کوتاه می‌شود؟

اپل به‌روزرسانی امنیتی مهم ios12 را برای آیفون‌های iphone5s، ۶ و آیپدهای قدیمی‌تر منتشر کرد. این به‌روزرسانی قادر است یک مشکل مهم امنیتی را در سیستم عامل ios رفع و دست هکرها را از آسیب‌رسانی به دستگاه کوتاه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماه گذشته غول فناوری مستقر در کوپرتینو، به‌روزرسانی ios15.6.1 را برای رفع یک تهدید رایانه‌ای، منتشر کرد و از همه کاربران خواست تا دستگاه‌های خود را به آخرین نسخه به‌روز کنند. اکنون این به‌روزرسانی امنیتی برای مدل‌های iPhone5s، iPhone6، iPhone6 plus، iPad Air، iPad Mini2، iPad Mini3 و iPad touth (نسل ششم) در دسترس است. به‌روزرسانی جدید اپل نسخه نرم‌افزاری را به ۱۲.۵.۶ ارتقا می‌دهد و ۲۷۵ مگابایت نیز حجم دارد.

به‌روزرسانی اپل برای مقابله با اکسپلویت‌ها

قبل از هرچیز بهتر است با اکسپلویت‌ها یا همان کدهای مخرب آشنا شویم. اکسپلویت‌ها داده‌هایی هستند که می‌توانند از یک آسیب‌پذیری یا ایراد نرم‌افزاری در دستگاه شما سو استفاده کنند و باعث بروز رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی از جانب دستگاه شوند. این داده‌ها به دو دسته‌شناخته شده و ناشناخته‌تقسیم می‌شوند. اکسپلویت‌های ناشناخته که‌نسبت به انواع شناخته شده آن خطرناک‌تر هستند، تنها زمانی قابل شناسایی‌اند که یک هکر در حال سواستفاده از دستگاه شما باشد. این مشکل زمانی حل می‌شود که فروشنده، یک وصله (patch) را به دستگاه شما متصل کند.

به‌روزرسانی اخیر شرکت اپل قادر است آسیب‌پذیری‌ها و ایرادات نرم‌افزاری دستگاه را شناسایی و آن‌ها را برطرف کند. این نسخه توانسته یک آسیب پذیری امنیتی به نام CVE-2022-32893 که اپل اخیراً با به‌روزرسانی iOS 15.6.1 با آن مواجه شده بود را برطرف کند.

جالب است بدانید که ios12 تحت تاثیر این آسیب قرار نگرفته است. البته اگر ios12 دارید، بهتر است دستگاه‌های خود رابه نسخه ios12.5.6 به‌روز کنید. برای این کار ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات دستگاه شوید، سپس روی گزینه «عمومی» و بعد از آن «به‌روزرسانی نرم‌افزار» ضربه بزنید.

همچنین، اپل سری آیفون ۱۴ را در کنار iOS 16 در تاریخ ۷ سپتامبر عرضه خواهد کرد. متأسفانه، هرکسی که از آیفون ۸ و بالاتر استفاده می کند، به iOS 16 آپدیت نخواهد شد.

آخرین اخبار مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.