کد مطلب: ۶۲۸۰۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به بورسیه اسنپ/ کدام رانندگان اسنپ یک سال از کمیسیون معاف می‌شوند؟

واکنش‌ها به بورسیه اسنپ/ کدام رانندگان اسنپ یک سال از کمیسیون معاف می‌شوند؟

شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ پس از اینکه برای جبران خسارت رانندگان، مبلغی را به عنوان جریمه لغو سفر برای مسافران تعیین کرد. حالا قصد دارد بعضی از رانندگان با استعداد خود را بورسیه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش رانندگان اسنپ و‌ تپسی در چند ماه گذشته به یکی از دغدغه‌های این شرکت‌ها تبدیل شد. حالا به نظر می‌رسد که اسنپ قصد دارد با طرح‌های مختلف مانند بورسیه اسنپ ، برای رانندگان خود انگیزه‌ای برای کار کردن ایجاد کند.

اسنپ اعلام کرده است که با طرح «مستقیم تا رویا» هر ۶ ماه یک‌بار با اهدای یک بورسیه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و معافیت یک‌ساله از پرداخت کمیسیون، از کاربران راننده با استعداد حمایت می‌کند.

بورسیه شدن در اسنپ به این شرط است که راننده استعداد خاصی در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و غیره داشته باشد. متقاضیان هر شش ماه یک‌بار می‌توانند ثبت‌نام کنند؛ در نهایت تسهیلات مورد نظر، در اختیار سه فرد منتخب قرار داده می‌شود.

واکنش‌های مثبت به بورسیه اسنپ

با انتشار خبر بورسیه شدن رانندگان اسنپ، برخی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به این اتفاق خوشبین بودند. چرا که براساس آمارهای رصدخانه مهاجرت ایران، نرخ مهاجرت بسیاری از نخبگان و افراد تحصیل کرده از کشور روبه افزایش است.

‏«خودِ مسئولان عزیز که به فکر قهرمانامون نیستن، ‏باز خداروشکر اسنپ حداقل تو مسیر قهرمانیشون پشتشونه و هواشونو داره. ‏بنظرم حمایت قشنگیه.»

«این همه شرکتای مولتی میلیاردی هستن که هیچ کاری واسه مردم نکردن و نمیکنن، باز دم اسنپ گرم تو این وضعیت مسخره که استعدادا هر روز دارن نابودتر میشن، به فکرشونه.»

«خیلی‌ از دوست‌های نخبه من که تو دانشگاه‌های تاپ درس خوندند، توی اسنپ کار می‌کنند. سوال همیشگی من اینه اگه اسنپ حمایت نمی‌کرد، اون‌ها چه می‌شدند؟»

چرا نخبگان باید در تاکسی اینترنتی کار کنند؟

با وجود دیدگاه‌های مثبت درباره این اقدام اسنپ، اما تعدادی از کاربران نسبت به این طرح انتقاد کردند. آن‌ها معتقدند که برای حمایت از افراد نخبه، نهادهای دیگر و راهکارهای بهتری نیز وجود دارد.

«چرا باید خوشحال باشم ازینکه ستاره‌ مملکت که آرزوش درخشیدن تو یه جایگاهِ دیگه‌س به جای تمرکز رو کارِ خودش مجبوره بیاد تو اسنپ و تپسی کار کنه؟ شما چرا بابت این جریانِ ناراحت‌کننده‌ خوشحالید و بهش افتخار می‌کنید؟ اگه قصدتون رسوندن اونا به رویاهاشونه راه‌های بهتریم هست.»

«بهترین استعدادها تو کشوری که روی دریایی از نفت و گاز و معادن خوابیده باید بیان تو اسنپ که بعد کلی بالا و پایین از راننده بودن به گرفتن ۲۰۰ میلیون برای رسیدن به رویاشون نائل بشن…»

«پله‌های ترقی کشور یجوری شده بری تو اسنپ احتمال موفقیتت بیشتره تا دانشگاه!»

«‏نخبه‌ها از سر بی‌پولی توی اسنپ کار می‌کنن، و اسنپ اونا رو بورسیه می‌کنه! کسایی که باید از یه طرف دیگه حمایت می‌شدن، الآن راننده‌ی اسنپ شدن!»

در حالی که رانندگان این شرکت در ماه‌های اخیر نسبت به عملکرد اسنپ مانند کرایه‌هایی با نرخ کم، کمیسیون زیاد و… گلایه کردند. احتمالا اسنپ قصد دارد با طرح‌ها و تسهیلات مختلفی که برای رانندگان در نظر می‌گیرد، تا حدودی گلایه‌های این قشر را نسبت به عملکرد اسنپ کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.