کد مطلب: ۵۵۰۰۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

السالوادور تاریخ‌‌ساز شد! / بیت‌کوین در کنار دلار آمریکا

السالوادور تاریخ‌‌ساز شد! / بیت‌کوین در کنار دلار آمریکا

کشور السالوادور تاریخ جدیدی را رقم زد و نام این کشور به عنوان اولین کشوری که بیت‌کوین را به رسمیت شناخت ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور السالوادور تاریخ جدیدی را رقم زد و نام این کشور به عنوان اولین کشوری که بیت‌کوین را به رسمیت شناخت ثبت شد.

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور اخیرا اعلام کرد که قانون بیت‌کوین با اکثریت قاطع در کنگره السالوادور تصویب شد.

از این پس السالوادور بیت‌کوین را به عنوان یک پول قانونی در کنار دلار آمریکا در سیستم مالی خود پذیرش می‌کند. قانون بیت‌کوین در طی ۹۰ روز آینده به اجرا درمی‌آید.

رئیس جمهور السالوادور گفت قصد دارد در طی یک هفته آینده با مقامات صندوق بین‌المللی پول دیدار کند. این نشست بسیار مهم است. بوکله عقیده دارد تبدیل بیت‌کوین به عنوان یک وجه قانونی، رشد چشمگیری در اقتصاد کشورش ایجاد می‌کند و تاکید کرد این کار را برای پایین آوردن ارزش دلار انجام نداده است.

اجرای یک سیستم پرداخت مبتنی بر بیت‌کوین حدود ۹۰ روز زمان نیاز دارد و همه بازرگانان شرکت‌هایی که در السالوادور کار می‌کنند باید پرداخت بیت‌کوین را بپذیرند.

جزئیات پرداخت با بیت‌کوین

قانون بیت‌کوین در حال تصویب است و قرار است از این پس قیمت همه کالاها علاوه بر دلار با بیت‌کوین هم محاسبه شود. مالیات‌های همه با بیت‌کوین پرداخت می‌شود و مبادلاتی که با بیت‌کوین انجام می‌شود مشمول مالیات بر سود سرمایه نمی‌شود.

«هدف این قانون تنظیم بیت کوین به عنوان پول قانونی، بدون محدودیت با قدرت آزادسازی نامحدود در هر معامله و هر عنوانی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا خصوصی نیاز به انجام آن دارند.»

مطابق قانون پیشنهادی، نرخ ارز بیت‌کوین با دلار آمریکا باید توسط بازار تعیین شود. این قانون همچنین یادآوری می‌کند که السالوادور آموزش و سازوکارهای لازم را ترویج می‌کند تا مردم بتوانند به معاملات بیت‌کوین دسترسی داشته باشند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ?

    صندوقق ?????