کد مطلب: ۷۳۱۰۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شیائومی ۱۳ ماه آینده در چین عرضه خواهد شد

شیائومی 13 ماه آینده در چین عرضه خواهد شد

شیائومی به طور رسمی تایید کرده است که گوشی هوشمند پرچمدار بعدی خود، شیائومی 13 گوشی هوشمند پیشرفته آینده، که از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد، قرار است در تاریخ 1 دسامبر در چین معرفی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شیائومی به‌زودی گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعدی خود را یعنی سری شیائومی 13 را در چین عرضه می‌کند. این گوشی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره خواهد برد.

سازنده چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی در دسامبر 2021 سری شیائومی 12 را در چین معرفی کرد. این مجموعه شامل سه گوشی هوشمند شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و گوشی های شیائومی 12 پرو بود.

پس از چندین بار درز شایعات در سراسر اینترنت، این شرکت سرانجام تاریخ عرضه سری‌هایی را که جانشین سری 12 شیائومی می‌شود تأیید کرد. سری Xiaomi 13 در تاریخ یکم دسامبر ساعت 19 (به وقت محلی) در چین معرفی می‌شود.

این مجموعه شامل دو دستگاه خواهد بود؛ یعنی Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro. این شرکت پستی را در Weibo به اشتراک گذاشته است تا سری گوشی‌های هوشمند آینده را فاش کند.

جدای از این، شیائومی همچنین تایید کرده است که MIUI 14 پوسته اندروید اختصاصی خود مبتنی بر اندروید 13 نیز در همین رویداد منتشر خواهد شد.

این شرکت همچنین ممکن است هدفون‌های Watch S2 و Buds 4 TWS را همراه با گوشی‌های سری 13 شیائومی عرضه کند.

قیمت و تاریخ عرضه سری 13 شیائومی

شیائومی هیچ جزئیاتی از قیمت گوشی هوشمند آینده را به اشتراک نگذاشته است. این شرکت همچنین زمان عرضه این گوشی‌ها در چین یا سایر بازارهای جهانی از جمله بازار بزرگ هند را تایید نکرده است.

شیائومی 13 دارای دفتر استانداردهای هند (BIS) است و انتظار می‌رود که به‌زودی پس از عرضه در چین وارد هند شود.

برای مرجع، Xiaomi 12 Pro در حال حاضر در وب‌سایت رسمی این شرکت با قیمت 800 دلار فهرست شده است. انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند سری 13 شیائومی در رنگ‌های مختلف در دسترس باشند.

طراحی، مشخصات و ویژگی‌های سری 13 شیائومی

این شرکت تنها دو جنبه از سری گوشی‌های هوشمند جدید شیائومی 13 را تایید کرده است. پوستری که در Weibo به اشتراک گذاشته شد، نگاهی اجمالی به ترکیب آتی داشت.

به نظر می‌رسد گوشی‌های آینده حاشیه‌های باریکی دارند. همچنین انتظار می‌رود هر دو گوشی هوشمند از طراحی یکسانی برخوردار باشند.

جدیدترین تصویر فاش‌شده از شیائومی ۱۳ در توییتر نشان می‌دهد حواشی اطراف نمایشگر این گوشی بسیار باریک خواهد بود و این دستگاه از نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی ۹۳٫۳ درصدی بهره خواهد برد.

پیش از این، شیائومی اطمینان داده بود که هر دو گوشی این سری از پلتفرم موبایل پرچمدار تازه راه‌اندازی شده کوالکام یعنی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت خواهند گرفت.

این دستگاه دارای شماره مدل 2211133C بوده و بر روی MIUI مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 اجرا خواهد شد. در بنچمارک‌های سخت‌افزاری نیز شیائومی 13 در تست تک هسته‌ای 1497 امتیاز و در تست‌های چند هسته‌ای 5089 امتیاز کسب کرده است.

از دیگر ویژگی‌هایی که فاش شده این است که این دستگاه از لنزهای لایکا برای دوربین‌های پشتی خود بهره می‌برد، رابط کاربری سفارشی MIUI 14 را به طور از پیش نصب شده اجرا می‌کند و اخیراً تصاویری از طراحی آن از طریق رندرهای CAD فاش شده است.

مشخصاتی که انتظار می‌رود شیائومی 13 داشته باشد

طبق گفته GizmoChina، انتظار می‌رود شیائومی 13 دارای صفحه نمایش 6.26 اینچی با وضوح 2K باشد، در حالی که نسخه Pro ممکن است دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی E6 باشد که احتمالا از فناوری LTPO پشتیبانی کند. هر دو دستگاه احتمالا تا 12 گیگابایت رم خواهند داشت.

همچنین، گمان می‌رود شیائومی 13 پرو دارای دوربین اصلی 1 اینچی 50 مگاپیکسلی سونی IMX989، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی به همراه فناوری علم رنگ لایکا باشد.

گوشی هوشمند آینده ممکن است دارای یک دوربین جلویی 32 اینچی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی باشد.

در بحث باتری نیز این احتمال وجود دارد که در نسخه Pro در خط تولید از یک باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی کند که از شارژ سریع 120 واتی و حسگر اثر انگشت در کنار آن حمایت خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.