کد مطلب: ۷۵۰۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تبلیغات رایگان توییتر برای بازگرداندن برندهای تجاری

تبلیغات رایگان توییتر برای بازگرداندن برندهای تجاری

پس از توقف تبلیغات برندهای تجاری در توییتر به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مدیرعامل این پلتفرم قصد دارد با ارائه طرح‌هایی، این برندها را به توییتر بازگرداند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از زمانی که ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 هزار دلار خریداری کرد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تجاری تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کردند. وال‌ استریت ژورنال گزارش گزارش می‌دهد که توییتر سعی دارد با ارائه فضای تبلیغاتی رایگان، این شرکت‌ها را برای بازگشت متقاعد کند.
WSJ با استناد به ایمیل‌هایی که بررسی کرده گزارش می‌دهد که توییتر قصد دارد هزینه‌های تبلیغاتی را تا 250 هزار دلار کاهش دهد.

طرح‌های تشویقی ماسک برای بازگرداندن برندها به توییتر

به نظر می‌رسد طرح‌های تشویقی ایلان ماسک، آخرین تلاش‌های او برای جذب برندهاست. اخیرا توییتر به تبلیغ‌کنندگان اعلام کرده در صورتی‌که 500 هزار دلار در این شبکه اجتماعی تبلیغات انجام دهند، مبلغ 500 هزار دلار تبلیغات رایگان دریافت می‌کنند.

شرکت‌های تجاری می‌گویند که این انگیزه می‌تواند برای خرید توییت‌های تبلیغاتی که در هفته Super Bowl اجرا می‌شوند، موثر واقع شود. طبق گزارش وال استریت ژورنال، Super Bowl بزرگ‌ترین روز درآمدی توییتر در سال است. در این روز، برندهای تجاری به شبکه اجتماعی توییتر هجوم می‌آورند تا درمورد دستاوردهای بازاریابی و تجاری خود با جهان حرف بزنند.
این درحالی است که توییتر بلافاصله بعد از تصاحب ایلان ماسک خسارت‌های فراوانی دید. از آنجایی که بیشترین میزان درآمد توییتر از تبلیغات است، متقاعد کردن برندهای تجاری برای بازگشتن و انجام تبلیغات در توییتر بسیار حائز اهمیت است.

پیش از این نیز ایلان ماسک به ارائه طرح‌هایی برای بازگرداندن این برندها پرداخته بود. در این طرح‌ها آمده بود، در ایالات متحده اگر هر تبلیغ‌کننده 200 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر خرج کند، 25 درصد ارزش افزوده دریافت می‌کند. برای صرف 350 هزار دلار برای تبلیغات در توییتر نیز 50 درصد ارزش افزوده اختصاص داده شده است. 500 هزار دلار تبلیغات در این شبکه اجتماعی هم 100 درصد ارزش افزوده (معادل یک میلیون دلار) به‌همراه دارد.

کدام شرکت‌ها تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند؟

در طول ماه گذشته، گزارش‌های مختلفی منتشر شد که نشان می‌داد تبلیغ‌کنندگان تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند. چندین تبلیغ‌کننده بزرگ، از جمله Jeep، Mars، Kellogg و Verizon، اجرای تبلیغات را در این پلتفرم به‌طور کامل متوقف کردند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، شرکت خودروسازی استلانتیس، شرکت داروسازی گیلیاد، شرکت جنرال موتورز و شرکت خودروسازی فورد موتورز نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که انجام تبلیغات خود در توییتر را متوقف کردند.

ماسک پیش از این درباره این اتفاقات گفته بود، گروه‌های فشار عامل توقف تبلیغات این شرکت‌ها از توییتر هستند. او در توییتی، «گروه‌های فعالی را که به تبلیغ‌کنندگان فشار می‌آورند» سرزنش کرد و گفت توییتر استراتژی محتوایی خود را تغییر نداده و این شرکت هر کاری که می‌توانست برای راضی کردن فعالان انجام داد. ماسک مشخص نکرد که این شرکت چقدر از درآمد خود را از این عقب‌نشینی از دست داد، یا اینکه چگونه توانسته این ضرر را به فشار گروه‌های فعال نسبت دهد.

آخرین و مهم‌ترین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.