کد مطلب: ۳۸۳۹۹۰

اعتراض تاکسی‌رانان تهران به فعالیت تاکسی‌های آنلاین

اعتراض تاکسی‌رانان تهران به فعالیت تاکسی‌های آنلاین

تعدادی از رانندگان تاکسی تهران صبح امروز نسبت به برخی از مشکلات خود و از جمله گسترده‌تر شدن فعالیت تاکسی‌های آنلاین در پایتخت اعتراض کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعتراض به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی از سوی رانندگان تاکسی در حالی مطرح می‌شود که در یک ماه گذشته دولت تلاش کرده طرح نظارت بر تاکسی‌های آنلاین را با همکاری وزارت کشور و وزات صنعت، معدن و تجارت اجرایی کند.

اما رانندگان معترض تاکسی‌های تهران در بیانیه‌ای که اعتراض به نوع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی بخشی از موارد اعتراض آنها بود، خواستار اجرای قانون در زمینه حقوق صنفی خود و نیز اجرای قوانین مشخص در زمینه فعالیت مسافربرهای اینترنتی شدند.

تاج‌بخش محمدی، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تاکسی‌رانان تهران در این باره گفت: تمام تاكسيرانان، براي شروع فعاليت، بايد از مراحل قانوني بسيار بگذرند. طي اين مراحل سخت قانوني، فقط براي‌ آن است كه امنيت سفرهاي مسافران تامين شود و مشكلات متعدد رخ ندهد. اين در حالي است كه «شركت‌هاي مسافربري اينترنتي پلاك شخصي» شيوه كاملا متفاوتي براي جذب راننده دارند.

به گفته او در این شیوه رانندگان در كنار خيابان ثبت نام مي‌شوند و براي جذب راننده بيشتر، مشوق‌هاي مالي در نظر گرفته شده؛ اخيراً حتي برخي از اين شركت‌ها، براي تسريع جذب راننده، همين ثبت‌نام كنار خياباني را هم حذف و ثبت‌نام غيرحضوري و آنلاين را هم اضافه كرده‌اند.

او با اشاره به اینکه ناتوانی دولت‌ها از حل معظلات بویژه کم آبی موحب شده تا بخش‌های کشاورزی ،دامپروری ، وبه طبع صنایع دستی روستایی تعطیل شوند و منجر به خیل عظیم بیکاران شده است، تاکید می‌کند:دولت به علت عدم توانایی در اشتغال‌زایی از استارتا‌پ‌ها مسافرکش بنام پدیده های نوظهور حمایت کامل می کند.

او اضافه کرد: ما تاکسیرانان رسمی و قانونی، صراحتاً تاكيد مي‌كنيم نه تنها با تکنولوژی‌های جدید در حمل‌و‌نقل عمومی مخالف نیستیم، بلکه به‌شدت از اجرای آن استقبال هم مي‌كنيم. چون توسعه و رونق حمل‌و‌نقل عمومی خواسته همه ماست. اما معتقديم اين فعاليت‌ها بايد نظام‌مند و قانونی باشد و يك سازمان بر آن نظارت كند و همه باید تحت پوشش یک قانون بوده و شرکت‌های مسافربر پلاک شخصی نباید تامین امنیت شهروندان را نادیده بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.