کد مطلب: ۵۲۹۷۰۲

تحلیلی درباره آینده یکی از ارزهای دیجیتال

ترون بخریم یا نخریم؟

ترون بخریم یا نخریم؟

ترون یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد قابل توجهی در چند وقت داشته. میزان صعود ارزش این ارز دیجیتال حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. اما ترون چقدر ارزنده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترون یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد قابل توجهی در چند وقت داشته. میزان صعود ارزش این ارز دیجیتال حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. اما ترون چقدر ارزنده است؟

گروه مدیریت سرمایه فاینوست در تحلیلی به این سوال پاسخ داده که ترون چقدر آینده‌دار است؟

ارشان پاخیریان، تحلیلگر این گروه در تحلیلی برای تجارت‌نیوز نوشته است: ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که هدف آن ساخت یک سیستم اینترنتی غیرمتمرکز و به طورکلی تر یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان است.

وی در ادامه نوشته است: این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ در سنگاپور و با نام بنیاد ترون تاسیس و شروع به کار کرده است. ریاست این بنیاد را جاستین سان برعهده دارد. نکته جالب این است که جاستین سان قبل از ریاست ترون، کارمند مجموعه ریپل بوده است!

یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد ترون، حذف واسطه است. یعنی قصد دارند تا با حذف واسطه، فاصله بین سازندگان محتوا و مصرف‌کنندگان محتوا را به حداقل برسانند. این سبب مقرون به صرفه بودن و کارایی این پلتفرم غیرمتمرکز نسبت به شبکه‌های معتبر و متمرکز جهانی چون نتفلیکس می‌شود. این مساله مهم سبب به چالش کشیده شدن غول‌های اینتنرتی توسط این پلتفرم نوپا شده است.

TRX چیست؟!

شبکه ترون از رمز ارز خود به نام Tronix که با نماد TRX شناخته و معامله می‌شود، استفاده می‌کند. ارزش کنونی TRX معادل ۱۰ میلیارد دلار است! در مارس سال ۲۰۲۱ ،TRX در فهرست بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده در رتبه ۲۲ قرار گرفت.

از طرفی دیگر، مصرفکنندگان محتوا می‌توانند از Tronix برای پرداخت هزینه محتوای مورد نظر خود استفاده کنند. سپس این سکه‌هابه حساب سازندگان محتوا می‌رود. یعنی TRX یک نوع پول شناخته شده مجازی یا همان رمزارز است که می‌توانید خریدهای اینترنتی خود را با آن انجام دهید.

آینده ترون:

قبل از این که پیش‌بینی معقولی از ترون داشته باشیم باید به این نکته اشاره کرد که مفروضات ما بر اساس وضعیت جهانی است و بررسی چشم‌انداز این رمزارز در ایران کار چندان درستی نیست، چرا که به طوری کلی در خصوص آینده رمزارزها در ایران نمی‌توان نظر دقیقی داد.

پیش‌بینی برخی از مجلات و گروه‌های معتبر و فعال جهانی در زمینه رمزارزها ( از جمله Cointame، Investing PR ) مبنی بر این است که ترون پتانسیل رسیدن به یک دلار را نیز دارد! فقط بحث زمانی است که این هدف قیمتی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اما جمیع این تحلیلگران ترون یک دلاری را حداکثر تا سال ۲۰۲۵ قابل دسترس می‌بینند.( یعنی سرمایه شما نسبت به قیمت کنونی حدودا ۵٫۵ برابر می‌شود.)

با توجه به هدف اصلی ترون که ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز است، چشم‌انداز خوبی برای این رمزارز پیش‌بینی می‌شود و دوستان علاقه‌مند به دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانند یک سرمایه‌گذاری منطقی روی ترون داشته باشند.

از طرفی دیگر با توجه به مشارکت‌ها و همکاری‌هایی که ترون با شرکت‌هایی از جمله سامسونگ داشته است می‌توان ادامه و توسعه این همکاری‌ها را پیش‌بینی کرد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلیه تلفن‌های هوشمند سامسونگ (از Galaxy S10 به بعد )، همگی از ارز TRX (ترون) پشتیبانی می‌کنند.

وضعیت تکنیکالی ترون :

1 9

همانطور که مشاهده می‌کنید بعد از شکست کانال صعودی به مقاومت ۰٫۱۳۸۰۸ برخورد کرده و در حال حاضر در گیر این ناحیه مقاومتی است. حمایت بعدی محدوده ۰٫۱۱۰۸۷ و ۰٫۰۸۶۸۷ و ۰٫۰۹۱۳۸ است.

درصورت شکست مقاومت ۰٫۱۳۸۰۸ تارگت ۰٫۱۷۰۴۰ فعال خواهدشد که می‌تواند هدف میانمدت نیز باشد، البته تارگت ۰٫۲۵۰۰۹ نیز دور از دسترس نخواهد بود. در بلندمدت تارگت یک دلار هم طبق پیش‌بینی‌ها، از نظر تکنیکالی میسر خواهد بود.

جمع‌بندی:

با توجه به پروژه‌های سنگین و قابل توجهی که اشاره کردیم، افق و چشم‌انداز خوبی را برای سرمایه‌گذاری داراست. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ترون در یک سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. به طوری که حتی از پیشرو ارزهای دیجیتال یعنی بیتکوین هم در مدت زمان مشابه رشد قیمتی بیشتری را داشته است.

با جمیع تحلیل‌هایی که ارائه شد، ترون را برای سرمایه‌گذاری می‌توان جذاب دانست اما انتظار اصلاح قیمتی و زمانی را داریم تا بعد از آن با خیال راحت‌تری بتوان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

تجارت‌نیوز در روزهای آینده تحلیل دیگر ارزهای دیجیتال را هم منتشر خواهد کرد.

آخرین تحلیل‌ها درباره ارز دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسماعیل

    خیلی ساده، شیوا و عالی بود لطفا در مورد بستر های ارز دیجیتال و نحوه ی کارکردشون مثل همین مطلب بیشتر بذارین چرا که واقعا کمک کنندست و توی این بل بشوی اینستا که خیلیا دنباله سر کیسه کردنه مردم هستن به عنوان پیشکسوت و استاد و چه و چه و یکسری مسائل پیشه پا افتاده و بی ارزش رو با پول های گزاف به مردم میندازن؛ تنها نیازی که منه مخاطب نوعی دارم همین مطالب آسان فهم و کامل هستش که کمک کنه انتخاب های درستی رو در جهت اهدافم انجام بدم؛ بازم متشکر از زحماتتوت

  • ناشناس

    دوج کوین هم عالیه برای سرمایه گذاری

  • ناشناس

    دوج کوین هیچ پایه ای نداره و بر اساس شوخی و مسخره بازی بنا شده.روش حساب نکنید

  • روزبه

    انقدر دوست دارم این ایرانی جماعت همینجوری یرخی نظر میدن
    داداش ۲۱۰۰۰ تا دوج داشتم بین ۱۱۵۰ الی ۱۲۸۰ خریده بودم
    رو ۱۳۰۰۰ تومن همش رو فروختم
    اینده چیه ارزش چیه
    دیگه چیکار می خواستم برام بکنه
    خدا پدر ایلان ماسک رو بیامرزه
    تا باشه از این اخبار بالا پاییک کننده

  • ناشناس

    سرمایه گذاری در ترون خوبه ؟؟؟؟نظرتون چیه استادان?

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز ایرانیها بدبختن روهرچیزی که دست بزارن

  • ناشناس

    من موندم چرا ترون انقدر قیمتش پایین مونده من روی ۱۳۰۰ تومن ترون خریدم که توی اسفند ماه بود یه مرتبه رفت روی ۳۰۰۰ تومن ودوج روی ۱۴۰۰ مونده بود یعنی از دوج هم رفت بالا ترون تا بالای ۴۵۰۰ تومن هم رسید من موندم چرا انقدر قیمتش اوفت کرده انگار خیال نداره دیگه بالا بره همین الان که میگم دوج که یه شوخی بوده شوخی یاجدی روی ۱۲۰۰۰ تومن هست وترون زیر ۳۰۰۰ مونده. خیلی ازش تعریف میکنند ولی من چیزی به خصوصی ازش ندیدم

  • اسد

    ترون که رسدی ندارد نویسنده خوابش برده ترون کجت رشد کرده الگو را ببین دریک هفته ۷۰درصد رشد کرد ولی ترون سالی هفتاد درصد رشد ندارد

  • ناشناس

    سلام،صاحب نظران،سوالی دارم،یکی ازاقوام ماترون زیرمجموعه ای خریدوبایدزیرمجموعه ببردهرنفرواردکنه۹ترون به کیفش اضافه میشه،به منم پیشنهادداده ومیگه ۲۰نفرزیرمجموعه داره وآینده خوبی داره،بنظرتون برم زیرمجموعه وترونم روبخرم؟ ممنون میشم جوابموبدین

    • حسین

      سلام فقط میتونم بگم ۳ تا از مدیران ارشد ترون استعفا دادن و رفتن و همونطور که خودشون گفته بودن تا مرداد ۱۴۰۱ ترون برشکستگی خودشو اعلام میکنه الانم هم فقط بازار گرمی چندتا از کسانی هست که تو بیز بودن اومدن اینجا به اینخاطر که از پول شما به بالاتر برن بعد شمای که پول گذاشتی رو بپیچونن با سود خودشون که از شما گرفتن برن جای دیگه و من آماده بحث منطقی با هر کدام از عواملشون هستم.

  • ناشناس

    مت که در ترون ضرر کردم و پولم رو خوردن و سایتشون دیگه بسته شده

  • ناشناس

    من پولم خورده شده دیگه سایتشون جواب نمیده