کد مطلب: ۳۱۶۴۱۸

توئیتر دوباره به روزهای درآمدزایی بازگشت

توئیتر دوباره به روزهای درآمدزایی بازگشت

برای یک مدت نسبتاً طولانی توئیتر، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان در حال تلاش برای بازگشت به روند سوددهی بود. حالا به نظر می‌رسد که این زمان به پایان رسیده است، چراکه آخرین گزارشات مالی توئیتر نشان می‌دهد که تلاش‌های آنها به ثمر نشسته و آنها حالا دوباره به وضعیت مالی سبزرنگ بازگشته‌اند.

درآمد توئیتر در سه ماهه سوم سال 2018 به 758 میلیون دلار رسیده و پیش بینی تحلیلگران را با اختلاف 50 میلیون دلاری شکست داده است. این رقم حتی در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 نیز بسیار چشمگیرتر بوده و افزایش 29 درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قسمت اعظم این افزایش درآمد به تبلیغات ربط دارد و به نظر می‌رسد که توئیتر فرمول جادویی استفاده از آنها را برای کاربران در جهت نتیجه بخش بودن کشف کرده است. البته این بدان معنی نیست که حالا آنها از دیگر روش‌های سوددهی دست کشیده‌اند. ند سگال، مدیر مالی توئیتر گفته است که فرصت‌ها و پتانسیل بالایی برای ادامه این راه دارند.

سوددهی توئیتر در حالی اتفاق افتاده است که در اوایل سال این شبکه اجتماعی روند نزولی را در تعداد کاربران خود شاهد بود و انتظار می‌رود که این رویه در سه ماهه سوم نیز ادامه داشته باشد. البته دلیل کاهش کاربران این نیست که آنها این شبکه اجتماعی را ترک می‌کنند، بلکه توئیتر خودش دست به کار شده و اکانت‌های فیک (جعلی) و آنهایی که توسط بات‌ها کنترل می‌شوند را از این پلت‌فرم حذف می‌کند.

درست مانند حذف برگ‌های خشک شده از یک گیاه که باعث می‌شود سالم‌تر به زندگی خود ادامه دهد، سرمایه‌گذاران باور دارند که این اقدام توئیتر علیه حساب‌های غیرقانونی برای کمپانی بهتر از داشتن تعداد کاربر زیادتر است.

به نظر می‌رسد که بازار هم با این موضوع موافق است، چرا که بلافاصله پس از اعلام این تصمیم، سهام توئیتر در حدود 15 درصد افزایش داشت. هر سهم این شرکت حالا 21 سنت است که 50 درصد بالاتر از 14 سنتی می‌باشد که انتظار می‌رفت. این برای شرکت‎‌های بزرگ دنیای تکنولوژی غیرعادی نیست که ضرر کنند و با تکیه بر پول سرمایه‌گذاران دوباره به روزهای اوج بازگردند. توئیتر حالا از این مرحله عبور کرده و این خبر خوبی برای کاربران و کارمندان آن می‌باشد.

منبع: سخت‌افزار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.