کد مطلب: ۷۴۵۹۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش فیلترشکن جرم انگاری می‌شود؟

فروش فیلترشکن جرم انگاری می‌شود؟

یکی از نمایندگان مجلس در واکنش به برخورد با فروش فیلترشکن‌ اعلام کرده هنوز در مورد جرم‌انگاری فروش فیلترشکن در مجلس تصمیم‌گیری صورت نگرفته و اگر قرار است با فروش فیلترشکن برخورد شود مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند، باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند!

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته خبرگزاری ایسنا گزارش داد که طبق تصمیمات اخذشده در کشور، قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفان را مجازات کند.

حالا معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس نسبت به این خبر ابزار تعجب و اعلام کرده است: «تا جایی که در این زمینه می‌دانم هنوز تصمیمی گرفته نشده و طرحی هم ارجاع داده نشده است. تا آنجایی که اطلاع دارم، مجلس هم به دنبال این قضیه نیست. ولی اگر قرار است این اتفاق بیافتد مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.»

همچنین او با اشاره به استفاده مسئولان کشور از سرویس‌های فیلتر شده گفته است: «وقتی که بسیاری از مسئولان عالی اجرایی از پلتفرم‌های فضای مجازی که فیلتر هستند، استفاده می‌کنند، چگونه می‌توانند این دوگانگی را بعدا توجیه کنند؟»

مسئولان باید در اولویت قرار بگیرند

او تاکید کرده که اگر قرار است با فروش فیلترشکن برخورد شود مسئولان دولتی که به دنبال گرفتن تیک آبی هستند، حتما باید در اولویت برخورد قانونی قرار بگیرند.

در سالیان گذشته با اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی توسط حاکمیت فیلتر شده بسیاری از مسئولان دولتی از وزیران دولت گرفته تا دیگر مدیران سطح بالای کشور و همچنین نمایندگان در این شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده از جمله توییتر فعالیت چشمگیری دارند و حتی بسیاری از خبرها را در همین شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده اعلام می‌کنند.

منبع: انتخاب


نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Hosin

    گرحکم.شودکه‌.مست.گیرند
    درشهر.هرآنکه.هست.گیرند