کد مطلب: ۷۴۵۸۸۹

متا دوباره جریمه شد

متا دوباره جریمه شد

متا به دلیل غیرقانونی بودن روشی که برای نشان دادن تبلیغات به کاربران بکار برده بود، 390 میلیون یورو جریمه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) متا را به پرداخت جریمه 390 میلیون یورویی محکوم کرد. این کمیسیون می گوید: روشی که متا برای استفاده از داده‌های افراد به منظور نشان دادن تبلیغات هدفمند در فیسبوک و اینستاگرام به کار گرفته، غیرقانونی است.

متا که مالک هر دو این پلتفرم هاست، سه ماه فرصت دارد تا نحوه دریافت و استفاده از داده‌ها برای تبلیغات را تغییر دهد. این شرکت می گوید که ناامید است و قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

رگولاتور ایرلندی گفت که فیسبوک و اینستاگرام نمی‌توانند با گفتن اینکه مصرف‌کنندگان باید نحوه استفاده از داده‌هایشان را بپذیرند یا این پلتفرم‌ها را ترک کنند، آنها را مجبور کنند رضایت استفاده از داده‌هایشان را بدهند.

این تصمیم بدان معناست که متا باید روش کسب و کار خود را تغییر دهد. بخش عمده‌ای از درآمد این شرکت یعنی بیش از 118 میلیارد دلار (97.8 میلیارد پوند) در سال 2021، از تبلیغات بود.

جریمه 390 میلیون یورویی، دومین جریمه متا

جریمه 390 میلیون یورویی، دومین جریمه قابل توجهی است که توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در ماه های اخیر اعمال شده است. در ماه نوامبر، این کمیسیون فیس بوک را به دلیل نقض اطلاعات شخصی صدها میلیون کاربر به صورت آنلاین، 265 میلیون یورو (228 میلیون پوند) جریمه کرد.

طبق گزارش ایرلندی تایمز، متا 2 میلیارد یورو (1.7 میلیارد پوند) برای پوشش جریمه‌های احتمالی اروپا در سال 2023 کنار گذاشته است.

فعالان حریم خصوصی می گویند این تصمیم یک پیروزی بزرگ و به این معنی است که متا باید به کاربران حق انتخاب واقعی درباره نحوه استفاده از داده‌های آنها برای تبلیغات آنلاین و هدفمند را بدهد.

از آنجا که فیسبوک و اینستاگرام دارای دفتر اروپایی در ایرلند هستند، کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند مسئول بررسی و کسب اطمینان از مطابقت رفتار آنها با قانون داده اتحادیه اروپا است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.