کد مطلب: ۲۷۶۰۱۴

جنجال جدید تلگرام؛چرا صالحی دوباره به تلگرام پیوست

جنجال جدید تلگرام؛چرا صالحی دوباره به تلگرام پیوست

«مدیر پیام‌رسان داخلی سروش به تلگرام پیوست.» این عبارت ساده در چند روز گذشته روی نمایشگر گوشی هوشمند کسانی درج شد که هم از تلگرام استفاده می‌کنند و هم سید میثم سید صالحی در فهرست مخاطبان گوشی همراه آنها ذخیره شده است. 

«مدیر پیام‌رسان داخلی سروش به تلگرام پیوست.» این عبارت ساده در چند روز گذشته روی نمایشگر گوشی هوشمند کسانی درج شد که هم از تلگرام استفاده می‌کنند و هم سید میثم سید صالحی در فهرست مخاطبان گوشی همراه آنها ذخیره شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی که از ابتدای مسدود شدن تلگرام از هواداران سروش بود و تلاش می‌کرد در گزارش‌ها و مطالب منتشر شده از این پیام‌رسان داخلی حمایت کند، به دنبال پیوستن سید صالحی به تلگرام به سراغ مدیر این پیام‌رسان رفته و دلیل این کار را جست‌وجو کرده است.

سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود

یکی از نزدیکان سیدصالحی در پاسخ به سوالات مطروحه در ارتباط با پیوستن به تلگرام باز هم دست به متهم کردن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زد. صالحی نیز پیش از این از هر فرصتی برای طرح خواسته‌های خود از دولت استفاده کرده بود این بار اما به گفته فرهیختگان یکی از نزدیکان او با بیان اینکه تلگرام آنگونه که باید فیلتر نشده است توضیح داد: «همان روز (چهارشنبه ۲۰ تیر) آقای سیدصالحی در جلسه با برخی افراد بودند که ادعای حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی و عدم‌حمایت از تلگرام را داشتند، سید صالحی خطاب به آنها می‌گوید شما می‌توانید بدون استفاده از فیلترشکن به راحتی تلگرام را نصب کنید یعنی کد فعالسازی را دریافت کنید. آن آقایان این حرف را قبول نمی‌کنند و سیدصالحی برای اثبات حرفش مجبور به نصب تلگرام در حضور آقایان می‌شود.»

مشکل ادعای یکی از نزدیکان سید صالحی آن است که پس از فیلتر تلگرام امکان دریافت کد فعال‌سازی بدون استفاده از وی‌پی‌ان ممکن نیست. یعنی اگر در گوشی همراه یا نسخه وب و دسکتاپ، فیلتر شکن کاربر فعال نباشد، امکان دریافت کد چهار رقمی نیز ممکن نیست.

این اولین بار نیست که حامیان پیام‌رسان‌های داخلی پس از کوچ از تلگرام بار دیگر به این پیام‌رسان پر طرفدار بر می‌گردند. آمار و ارقام جدید که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد کاربرانی که از تلگرام استفاده می‌کردند، پس از مسدود شدن همچنان از این پیام‌رسان خارجی استفاده می‌کنند.

پیش از طرح ادعای عدم حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی، مدیر پیامن‌رسان سروش درخواست وام‌های چند میلیاردی را مطرح کرده بود که با واکنش کارشناسان روبرو شد. اغلب این کارشناسان اعلام کردند که در صورت ارتقا کیفیت و پیشرفت زیرساخت‌های لازم در این پیام‌رسان‌ها، نظر کاربران نسبت به استفاده از نمونه‌های داخلی پیام‌رسان‌ها جلب خواهد شد.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس که پس از ترک تلگرام به این پیام‌رسان بازگشته بود اعلام کرد که حضور در پیام‌رسانی مانند سروش بی‌رونق بوده و تقریبا بخش زیادی از ارتباط این نمکاینده با موکلانش را از میان برده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.