کد مطلب: ۵۷۳۰۵۰

حذف اپلکیشن روبیکا از گوگل پلی، کافه بازار و اناردونی

حذف اپلکیشن روبیکا از گوگل پلی، کافه بازار و اناردونی

به نظر می‌رسد اپلیکیشن روبیکا پس از جنجال‌ها بر سر ایجاد حساب‌های جعلی، از گوگل پلی حذف شده است. در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف این اپ از کافه بازار و اناردونی نیز منتشر شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گزارش‌دهی اپلیکیشن روبیکا توسط کاربران ایرانی، به نظر می‌رسد این برنامه از فروشگاه اپلیکیشن گوگل حذف شده است.

جنجال کپی شدن حساب‌های کاربری اینستاگرام در روبینو از آنجا آغاز شد که چند بازیکن تیم پرسپولیس و اینفلوئنسرها با انتشار تصاویری از روبیکا اعلام کردند حسابی در این پلتفرم داخلی ندارند.

پس از آن مشخص شد که تعداد این حساب‌های کاربری جعلی که بدون اطلاع اشخاص ساخته شده، بیشتر از تصور اولیه است و حتی به افراد کمتر شناخته‌شده هم تسری پیدا کرده. روبیکا دو روز پس از این انتشار این اخبار اعلام کرد درحال پیگیری اقداماتی برای فراهم‌کردن امکان گزارش‌دهی این اکانت‌ها است اما هنوز نمی‌داند این حساب‌ها چگونه و توسط چه کسانی ساخته شده‌اند.

با اینکه صفحه اپ روبیکا در کافه‌بازار ، بزرگ‌ترین اپ استور ایرانی هم، با پیغامی مبنی بر حذف این برنامه به درخواست توسعه‌دهنده‌اش نمایش داده می‌شود؛ این اتفاق تازگی ندارد و ظاهرا از فروردین سال ۹۹ از کافه‌بازار حذف شده است. حساب توییتری فروشگاه اپلیکیشن اناردونی هم طی روزهای گذشته اعلام کرد به‌دلیل ایجاد حساب‌های کاربری فیک در روبیکا، این برنامه را به حالت تعلیق درمی‌آورد ( زومیت ).

photo 2021 08 19 15 07 23

کاربران برای شکایت به روبیکا وکالت بدهند!

اپلیکیشن روبیکا بدون اجازه افراد دست به ساخت حساب کاربری برای افراد زده است و حالا هم حاضر نیست که آن‌ها را حذف کند. دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای حل این موضوع راهکاری را ارائه داد.

عادل طالبی، به تجارت‌نیوز گفت: «روبیکا ادعا دارد، که در ایجاد این صفحه‌ها هیچ دستی نداشت است. کاربران می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا و اعلام شماره تلفن و هویت جاعلی که برای خودشان یا کسب و کارهایشان صفحه یا اکانت ساخته است اقامه دعوی کنند. به این ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد که روبیکا راسا این فرآیند را ایجاد نکرده و یا به اشکال مختلف از آن حمایت نکرده است و اینگونه حسن نیت این اپلیکیشن ثابت می‌شود.»

مطالعه متن کامل گزارش کاربران برای شکایت به روبیکا وکالت بدهند! پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نازنین

    خیلی خوب میشه از همه جا حذف کنن چیه ایش …والا??????

  • ناشناس

    باید همه روبیکا را تحریم کنیم و از گوشی هاتون حذفش کنید

  • علی

    همه باهم
    نه به روبیکا

  • محمد

    آره داش علی نه به روبیکا

  • نازی

    نه به روبیکآ

  • خودم

    هرکی روبیکارو نصب نکرده اصلا نصب نکنه واقعا میگم اصلا برنامه‌ی خوبی نیست و اصلا به حریم خصوصیه کاربران اهمیت نمیده چون اگه اهمیت میداد به حریم خصوصیه کاربران حداقل دلیت اکانت داست چه وضعشه؟!
    اصلا روبیکارو نصب نکنید خداکنه کلا پاک شه و هیچکس نصبش نکنه و اون کسایی هم که نصب کردن حذف کنن تا دیکه اصلا اپلیکیشنی به اسم روبیکا وجود نداشته باشه

  • زهرا

    روبیکا خیلی هم خوبه

  • ناشناس

    روبیکا هم خیلی خوبع هر کی گفته پاک شه ب ریش باباش خندید??

  • ناشناس

    روبیکا خیلی هم خوبه

  • نیما

    تمام اپلیکیشن های داخلی هدفشون تسلط بر اطلاعات شخصی افراد و به معنای ساده کلمه جاسوسی هست
    هیچ کدام از این اپلیکیشن ها مجوز عبور از سد امنیتی گوشی ها رو نمیگیرن و پیام هشدار درز اطلاعات به شما خواهد داد