کد مطلب: ۵۷۲۸۰۸

راهکار دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای حل مشکل روبیکا:

کاربران برای شکایت به روبیکا وکالت بدهند!

کاربران برای شکایت به روبیکا وکالت بدهند!

اپلیکیشن روبیکا بدون اجازه افراد دست به ساخت حساب کاربری برای افراد زده است و حالا هم حاضر نیست که آن‌ها را حذف کند. دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای حل این موضوع راهکاری را ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپلیکشین روبیکا چند روز گذشته، در اقدامی، با نام حقیقی و حقوقی افراد، صفحاتی را بدون اجازه اشخاص در روبینو ایجاد کرد که با اعتراض گسترده کاربران مواجه شد.

روبیکا پاسخگو نیست!

پس از اعتراض‌های گسترده کاربران، روبیکا بدون هیچ توضیحی گفت: «تماس بگیرید. حذف می‌کنیم.»

اما تقریبا ۲۴ ساعت بعد روبیکا نظر خود را تغییر داد و گفت: «در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری مورد نظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی، تعداد زیادی پیج و کانال‌، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.

ضمن احترام به عزیزانی که تاکنون مفتخر به میزبانی ایشان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و ایشان منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به‌عمل می‌آورد پیشنهادات خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال نمایند.»

حتی شماره‌های پشتیبانی این سرویس هم پاسخگویی درستی نداشتند.

حسن نیت روبیکا را چگونه بفهمیم؟

اما از آنجایی که پس از گذشته چند روز هنوز به این موضوع رسیدگی نشده است. عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی راهکاری را ارائه داد تا صداقت یا عدم صداقت روبیکا را مشخص کند.

او به تجارت‌نیوز گفت: « روبیکا ادعا دارد، که در ایجاد این صفحه‌ها هیچ دستی نداشت است. کاربران می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا و اعلام شماره تلفن و هویت جاعلی که برای خودشان یا کسب و کارهایشان صفحه یا اکانت ساخته است اقامه دعوی کنند. به این ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد که روبیکا راسا این فرآیند را ایجاد نکرده و یا به اشکال مختلف از آن حمایت نکرده است و اینگونه حسن نیت این اپلیکیشن ثابت می‌شود.»

طالبی پیش از این هم به روبیکا راهکار داده بود که چگونه مشکل حساب‌های جعلی ایجاد شده را حل کند. او در توییتی نوشته بود: روبیکا اعلام کرده که سلب شناسه بدون کسب اجازه از مالک امکان‌پذیر نیست. او پیشنهاد داده بود که من به‌عنوان یکی از افرادی که در روبیکا حساب جعلی برایش ایجاد شده، هم برای شناسه شخصی و هم برای شناسه‌های کسب‌وکاری و برندهای ثبت‌ شده‌ام به روبیکا وکالت می‌دهم که با مراجعه به پلیس فتا علیه کسانی که برای من اکانت جعلی ساخته‌اند، اقامه دعوی کند.

اوگفته بود مراجعه این تعداد افراد به پلیس فتا، می‌تواند روند اجرایی پلیس فتا را دچار اختلال کند و بهتر است روبیکا یکجا با ارائه اطلاعات هویتی جاعلان از طرف همه شاکیان، اقدام کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سجاد

    من رمز تایید دو مرحله زمزشو یادم رفته تر ایمیل هم نزدم ترخدا یه کاری کنید من وارد شم زندگیم توشه

  • ناشناس

    من رمز دو مرحله ای رو یادم رفته ایمیل هم نزدم میشه کمک کنید چیکار باید کنم روبیکام بلا نمیاد

  • ناشناس

    من سه تا اکانت دارم نمیدونم چرا زود زود فیلتر میشدم الان همشون فیلترن لطف کنید یه راهی درست کنید که بشه اکانتو از فیلتری دربیاریم

  • آناناس

    تورو جووووون مادرتون منو از فیلتری دربیارین.
    کاملا بی دلیل فیلتر شدم بخدااا?

  • آناناس

    داشتم تو گروه چت میکردم هیچ چیزه بدی هم نگفتم بعد یهو دیدم روبیکس منو انداخت بیرون.
    توروخدا از فیلتری درم بیارین.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید ببخشید من یک صفحه ۳ جایی داشتم که یکی با کلاهبرداری ازم گرفتش

  • امیرحسین

    منم ازم کلابرداری که شده هیچ یارو باز رفته ازم شکایت کرده همونی که کلابرداری کرده من حرفی برای گفتن ندارم😐😑😐

  • ناشناس

    اخه این چ برنامه ای ک رفع فیلتر ندارع🥲

  • ناشناس

    چرا رفع فیلتری اجرا نمیشه

  • محمدامین گودرزی

    من داشتم با دوستم چت میکردم مسدود شدم زنگ میزنم بهشون توهین آمیز حرف میزنن و میگن هوش مصنوعی همه از این برنامه شکایت کنید آشغال ترین برنامه ایرانی

  • ناشناس

    روبیکامنوبدون هیچ دلیلی مسدودکرده به کی شکایت کنم