خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۰۸۰۴

واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز به خبر مسدودشدن احتمالی حساب‌های رمزارز ایرانی:

حساب رمزارز ایرانی‌ها بسته می‌شود؟ / «یک عمر در تحریم و دور زدن گذشت»

حساب رمزارز ایرانی‌ها بسته می‌شود؟ / «یک عمر در تحریم و دور زدن گذشت»

شرکت سایفرتریس ۴/۵ میلیون آدرس بیت‌کوین ایرانی را شناسایی کرده و حالا بیم آن می‌رود که حساب رمزارز ایرانی‌ها در صرافی‌های خارجی بلوکه شود. احتمال بسته شدن حساب ایرانی‌ها چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه اکثر صرافی‌های معتبر خارجی از جمله بایننس به ایرانی‌ها اجازه فعالیت در بستر معاملاتی خود را نمی‌دهند اما ایرانی‌ها مانند هر تحریم دیگری این منع فعالیت را با استفاده از vpn دور می‌زنند.

دو ماه پیش شرکتی به نام سایفرتریس که با وزارت خزانه‌داری آمریکا هم همکاری می‌کند گزارشی منتشر کرد که ۴/۵ میلیون آدرس بیت‌کوین ایرانی را شناسایی کرده است و این گزارش نشان داد اگرچه فعالان بازار رمزارز در ایران با متصل شدن به IP آدرس کشورهای اروپایی در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند اما مخفی نگه داشتن مکان اتصال با VPN امکان‌پذیر نیست و فعالیت گسترده ایرانیان در بازار رمزارزها برای همه مشهود است.

اما سوال اساسی اینجاست که چقدر احتمال دارد بایننس سرمایه ایرانیان را بلوکه کند؟

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با احتمال بلوکه شدن حساب ایرانی‌های فعال در بازار رمزارزها گفت: من فکر نمی‌کنم بایننس حساب ایرانی‌ها را بلوکه کند چون بلوکه کردن حساب ایرانی‌ها تاثیر زیادی بر بازار رمزارزها دارد. بلوکه کردن حساب فعالان بازار رمزارزها تبعات زیادی برای بایننس و آمریکا دارد و این کار عملا به مردم ضربه می‌زند.

این کارشناس در ادامه گفت: بلاکچین به وجود آمده تا در کنترل کسی نباشد و دست افراد را از معاملات کوتاه کند و اینگونه اقدامات با فضای بلاکچین همخوانی ندارد. علاوه بر این بلوکه کردن حساب ایرانی‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد و حتی باعث ریزش ۳۰ تا ۴۰ درصدی این ارز شود.

نام‌آور در ادامه گفت: البته احتمال هر اتفاقی وجود دارد اما حتی اگر بایننس بخواهد حساب کسی را بلوکه کند به افراد فرصت انتقال دارایی می‌دهد و در نتیجه افراد می‌توانند دارایی خود را به کیف پول خود منتقل کنند.

نا‌م‌آور در رابطه با امکان احتمال اینکه صرافی‌ بایننس احراز هویت را برای تراکنشات کوچک هم اجباری کند گفت: اگر این اتفاق بیوفتد فعالان بازار رمزارزها باید از صرافی‌هایی استفاده کنند که از قوانین آمریکا در رابطه با خدمات ندادن به ایرانی‌های پیروی نمی‌کنند. از این نوع صرافی‌ها هم به وفور پیدا می‌شود و این اتفاق تازه نیست و مشابه اتفاقی است که برای فعالان بازار فارکس در ایران رخ داده است.

کل عمرمان در تحریم گذشت

همین که بسیاری از صرافی‌های معتبر رمزارز به ایرانی‌ها اجازه دسترسی مستقیم به بازار رمزارزها را نمی‌دهند یکی از ترکش‌های تحریم است. ایرانی‌ها به دلیل تحریم مجبورند با واسطه بازار رمزارزها دسترسی پیدا کنند که این موضوع خود باعث به وجود آمدن دلالی در غالب صرافی‌های ایرانی شده که مجوز و اعتبار ندارند و ممکن است مانند صرافی کریپتولند بسته شوند و دارایی فعالان بازار هم بلوکه شود.

در ادامه واکنش مردم به احتمال بسته شدن حساب ایرانی‌ها در بازار رمزارزها را می‌خوانید:

«در صورتی که تمام صرافی‌ها و چنجرهای سراسر دنیا سیستم احراز هویت رو فعال کنن ، اره شاید بشه گفت ایرانی ها ضرر میکنن»

«تنها راه تشخیص موقعیت که ip نیست
مثلا وقتی سایتی رو باز میکنید منطقه زمانی سیستمون رو می‌فهمه و میتونه از رو ساعت سیستمون بفهمه که داخل ایران هستید
بعد سرویس دهنده اینترنت هم که داخل ایرانه مشخصه
و ده ها روش دیگه
خلاصه فکر نکنید با یه vpn ساده همیشه راحت میشه تحریم هارو دور زد»

«هیچی نمیشه این فقط تحریک روانی برای مردم که سرمایه هاشونو دوباره بیارن بورس»

«تمام عمر در استرس و تحریم و دور زدن گذشت. پس کی زندگی کنیم»

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بب

    دولت خودش مزرعه استخراج داره رمزاستخراج میکنه فشارش وقطعی برقش برای مردم هست

  • ناشناس

    چراتمام کشورهاحق استفاده ازارزرمزدارندولی ایران نداره اگه دولت باآمریکا مشکلی داره به ملت چه ربطی داره چراآمریکاباخوددولت سرشاخ نمیشه تلافی دولت سرمردم خالی میکنه البته سایفرتریس بیکارنیست که بشینه بگرده ۴میلیون ایرانی راحسابشون روپیداکنه این کاربچه های بالایی ایرانه دولت ازاول خواسته که ایرانی همیشه گشنه باشه که همین طورم هست اگه آماری هم به سایففرتریس داده شده ازداخل وگرنه چرا ایرادبه اون چندتاکشوردیگه که تحریم هستندگیرنداده بایدکرم تودرخت روپیداکردنه اینکه درخت روقطع کرد

  • ناشناس

    باید جلوی ماین کردن از طرف دولت گرفته بشه چطوره همه چیز برای مردم غیر قانونیه و به برق آسیب میرسونه ولی از طرف دولت اشکال نداره.اینها میخوان مردم همیشه گشنه باشن که راحت سوار شن

  • علیرضا

    چه ربطی به بورس ‌داره یک صرافی و شرکت خارجی ‌دارن تک تک حساب ها رو مسدود می کنن بعد شما میگی برای برگشتن سرمایه به بورسه؟؟؟ بهترین کار اینه تا معلوم نشده واقعا حقیقت داره یا نه سرمایه ‌تو کیف پول بفرستیم

  • ناشناس

    متاسفم، متاسفم ایران زندان مردم شده،روان مردم مریض وخسته شده ،

  • ناشناس

    حساب ارزهای دیجیتال چه ربطی به استخراج شون داره!! ؟

  • ناشناس

    باید از vps استفاده شود سرور مجازی ویندوز

  • علی

    برا من شده. الان میخاستم برداشت بزنم نمیتونستم. چیکار کنم؟ چطور برداشت کنم؟

  • ناشناس

    دیگه الان هر خانواده یه نفر اون ور دنیا داره تماس بگیرید بگین یه حساب باز کنه تایید کنه شما هم باهاش خرید و فروش کنید یه حساب دلاری هم توی ترکیه باز کنید فقط باید حضوری یه بار موقع‌باز کردن حساب برین ترکه این قرارداد بین ایران و ترکیه به خاطر تحریم گذاشته شده راحت پول خرید و فروش میفرستین به اون حساب تازه اون حساب بانکی ترکیه همه جای‌دنیا کار میکنه خرید اینترنتی‌هلو بپر تو گلو فرستادن پول به ایران هم مثل اب خوردن فقط یه سفر ترکیه می رین عشق و حال حساب بانکی میگیرین حساب بایننس هم فامیلتون اوکی میکنه سخت نگیرین دنیا راحت بگیرین نهایتش هم اصلا اون ور نشه تریدر هر جا باشه پول خودش در میاره همین بورس ایران مگه کم میده؟ سهم دلاری‌بورس ایران بخرین شاخص خاک بشه شما هنوز سر پا هستین مثال میخواین فملی شاخص ۱ملیون واحد ریخت این سهم پشت هم افزایش سرمایه افزایش قیمت سهم آیا با ریختن ۱ملیونی شاخص سهم فملی ضرر داد؟ دنیا راحت بگیرین غصه ادم پیر میکنه جوانی یه بار به ادم داده میشه با فکر کردن به این چیزا فقط زمان گذر عمر فراموش میکنید روزی می فهمید که دیگه دیر زندگی راحت بگیرن گور بابای دولت و تک تک مفت خورهای هم که تو دولت تار تنیدن کرده بلاخره جواب کارشون میدن شما زندگی خودتون بسازید

  • matinamirhoseyn@gmail.com

    به‌نظر‌من‌که‌ساله‌هست‌که‌در‌زمینه‌رمز‌ارز‌فعالیت‌وتحقیقات‌دارم‌
    این‌کار‌فقط‌یک‌تحریک‌روانی‌برای‌کشیدن‌سرمایه‌به‌طرف‌بورس‌وفعالیتهای‌داخل‌کشور‌هستش‌واقای‌ریسی‌هم‌که‌قول‌یارانه‌صد
    هزار‌تومانی‌به‌مردم‌دادن‌والان‌کشور‌با‌کمبود‌بودجه‌مواجه‌هست
    ومردم‌به‌هیچ‌وجه‌نگران‌این‌موضوع‌نباشند