کد مطلب: ۴۷۲۷۹۳

پربازدیدترین خبرهای استارتاپی ماه اخیر

پربازدیدترین خبرهای استارتاپی ماه اخیر

تغییر تعرفه و حجم بسته‌های اینترنت، خوب و بد خرید آنلاین از سایت دیجی کالا و دلیل در تاخیر صدور کارت ملی مهم‌ترین اخبار حوزه استارتاپ‌ها در ماه گذشته بود. اما چرا این اخبار برای مردم مهم بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تغییر حجم و قیمت اینترنت همراه انتقادات بسیاری را در پی داشت. جز آن، در دوره کرونا، خریدهای آنلاین رشد قابل توجهی داشت و به موازات آن عملکرد سایت‌های فروش آنلاین برای مردم بیش از همیشه جذاب بود. در کنار این دو، تاکید بر ضرورت داشتن کارت ملی جدید برای خرید ارز و طلا مردم را یاد مشکلات کارت ملی و تاخیر در صدور آن انداخت.

اولتیماتوم دولتی

تغییر قیمت و حجم بسته‌های اینترنت همراه انتقادات زیادی را متوجه دو اپراتور بزرگ کشور کرد. همین انتقادات سبب شد هیات دولت 48 ساعت به همراه اول و ایرانسل مهلت دهد که وجوه گرانفروشی اینترنت را به کاربران بازگردانند. در غیر اینصورت به ازای هر روز تاخیر باید 17 میلیارد تومان جریمه بدهند.

شیوه جدید فرار از جریمه

اولتیماتوم‌ها به دو اپراتور تلفن همراه جواب داد و آنها بسته‌های پرمصرف را بازگرداندند. اما بدون هیچ اطلاع‌رسانی رسمی و گسترده‌ای. اقدامی که سبب شد این سوال پیش بیاید که آیا بازگشت چراغ خاموش بسته‌های اینترنت، شیوه جدید اپراتورها برای فرار از جریمه است؟ چون آنها بسته‌های کم‌مصرف را تنها در سایت خود فعال کردند.

سفر امن؟

خبر دیگر مربوط به حوزه حمل و نقل آنلاین بود. ماجرای ایجاد مزاحمت برای دختری جوان در تپسی، بار دیگر موضوع امنیت سفر با تاکسی‌های اینترنتی را پررنگ کرد؛ عده‌ای معتقدند آنها باید مسئولیت بیشتری در این مورد بپذیرند و گروهی می‌گویند حادثه در تاکسی‌های زرد نیز رخ می‌دهد.

تجارت‌نیوز در این گزارش به بررسی امنیت سفر در تاکسی‌های آنلاین پرداخت. اینکه آیا تاکسی‌های آنلاین امن هستند و آیا می‌توان این امنیت را افزایش داد؟

کارت‌های مهم اما‌ نامعتبر

تجارت‌نیوز در این گزارش به مشکلاتی اشاره کرده که به دلیل تاخیر در صدور «کارت هوشمند ملی» ایجاد شده است. چراکه این کارت برای بیش از ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان، در یک رسید کاغذی خلاصه شده؛ رسیدی که ممکن است به راحتی گم یا تخریب شود و برخی تاکید دارند که همه اداره‌ها نیز آن را نمی‌پذیرند. افراد بسیاری از این تاخیر طولانی انتقاد کرده و حتی این سوال را مطرح کردند که کارت ملی زودتر به دستشان می‌رسد یا واکسن کرونا؟

محبوب و مغضوب

با شیوع کرونا تب خرید آنلاین داغ شده و کاربران بسیاری خریدهای خود را آنلاین انجام می‌دهند. در این میان دیجی کالا خود را بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران معرفی می‌کند و سهم بالایی از خرید آنلاین دارد. اما به همان میزان هم نقد مثبت و منفی می‌شنود. در این گزارش تجارت‌نیوز تجربه خرید مردم از این فروشگاه را روایت کرده است.

دیگر اخبار حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.