کد مطلب: ۴۷۵۲۹۲

اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپی و فناوری امروز

مشاوران آنلاین بورس رسمیت می‌یابند؟/ نگاه شورای عالی فضای مجازی به فیلترینگ

مشاوران آنلاین بورس رسمیت می‌یابند؟/ نگاه شورای عالی فضای مجازی به فیلترینگ

دنیای استارتاپ‌ها و فناوری اطلاعات پر است از اخبار کوتاه و شایعه‌هایی که نشان‌دهنده عملکرد و تاثیرگذاری تکنولوژی است یا می‌تواند بر اعتماد مردم به استارتاپ‌ها اثر بگذارد. در ادامه مروری داریم به برخی از این اخبار.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: معتقد نیستم که مردم به پیام‌رسان‌های بومی اعتماد ندارند. ابوالحسن فیروزآبادی در برنامه «نگاه یک» اعلام کرد که نگاه شورای عالی فضای مجازی به هیچ وجه بر فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی نیست اما از سوی دیگر گفت که مردم هم به پیام‌رسان‌های بومی اعتماد دارند. وی همچنین درباره لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی، تقصیر را تا حد زیادی متوجه باگ خود تلگرام دانست. در این میان یکی از خبرهای مهم دیگری که فیروزآبادی داد، این بود که مرکز ملی فضای مجازی با همراه اول و ایرانسل مذاکره کرده‌ تا وارد حیطه پیام‌رسان‌ها شوند و یک پیام‌رسان فراگیر ملی را راه‌اندازی کنند (دیجیاتو).

- مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با نام شهيد حاج قاسم سليمانی و با هدف حمایت از خدمات پایه هم‌چون پیام‌رسان و جستجوگر ملی راه‌اندازی شد. محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت که دولت ناگزیر از حمایت پلتفرم‌های داخلی است، چرا که وضعیت اقتصادی برای توسعه‌ آن‌ها به‌صرفه و مطمئن نیست. وی افزود: کسانی که واژه‌ مجعول اینترنت ملی را به‌جای شبکه ملی اطلاعات به کار می‌برند، به کشور خیانت می‌کنند. شبکه ملی اطلاعات مادر شبکه‌های کشور است که اینترنت یکی از سرویس‌های آن است. وزیر ارتباطات ادامه داد: قرار نیست با ارائه‌ خدمات پایه روی شبکه ملی اطلاعات، اینترنت ملی شود. نگرانی بابت قطع اینترنت و محدویت شبکه‌های مجازی وجود ندارد، چرا که خواسته‌ دشمن همین است تا ما در صحنه‌ی جهانی حضور نداشته باشیم؛ بنابراین عقلانیت حکم می‌کند که خودمان را در این عرصه کمرنگ نکنیم (زومیت).

- شیپور، پلتفرم نیازمندی‌های آنلاین در گزارش فصل بهار خود خبر از کاهش ۱۸ درصدی ثبت آگهی برای فروش خودرو و در مقابل افزایش ۱۰ درصدی تماس برای خرید خودرو داد. گزارش منتشر شده از سوی شیپور نشان می‌دهد که هر چند میزان ثبت آگهی برای فروش خودرو در زمستان در مقایسه با پاییز سال ۹۸ افزایش ۶ درصدی را تجربه کرده؛ اما به صورت ناگهانی در بهار ۹۹ این میزان کاهش یافته است. برآرودهای این پلتفرم نشان می‌دهد که میزان ثبت آگهی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته و نسبت به بهار سال گذشته یعنی درست یک سال پیش ۶ درصد کاهش داشته است (پیوست).

- استارتاپ صد تحلیل یکی از سایت‌هایی است که سه سال پیش فعالیت خود را زیر نظر کارگزاری فارابی در این حوزه شروع کرده، اما یک سال پیش با شکایت سازمان بورس فیلتر شد. این سازمان دلیل فیلترینگ این سایت را نداشتن مجوز مشاوره اعلام کرده است. در این راستا فرشاد شبانکاره، مدیرعامل صدتحلیل گفت: با کمک سازمان بورس در حال تهیه دستورالعمل و الزامات شبکه اجتماعی تحلیل‌گران برخط در قالب مشاوره و سرمایه‌گذاری در بورس هستیم. در این دستورالعمل پلتفرمی وجود خواهد داشت که با نظارت یک نهاد مالی اجازه فعالیت به تحلیلگران حقیقی و حقوقی را می‌دهد و هم‌زمان با الگوریتم‌های هوشمند به امتیازدهی و رتبه‌بندی آنها می‌پردازد (راه پرداخت).

- مدیر آینده‌پژوهی و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان، از رونمایی جعبه ابزار ودیعه محل کار ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در این بانک خبر داد. مهدی فراهانی با اشاره به گرانی‌های اخیر در بخش ساختمان و لزوم کمک به رونق تولید و ایجاد ثبات در بازار اجاره محل کار، گفت: بانک پارسیان با حمایت تمام قد از فعالان اقتصادی کم درآمد در حوزه دانش‌بنیان، به طراحی و مهندسی ابزاری جدید برای کمک به بخش حقیقی اقتصاد پرداخته است (بانک پارسیان).

- بریتانیا پس از برنامه‌ای ۴ ساله، باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز را برای شبکه 5G آزاد کرد و آن را در دی ماه سال جاری به مزایده خواهد گذاشت. هدف از اینکار افزایش کیفیت و پوشش شبکه 5G عنوان شده که به ارتقای سطح خدمات و رفاه شهروندان کمک می‌کند (دیجیاتو).

آخرین اخبار حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.