کد مطلب: ۶۱۹۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپ‌های فعال در حوزه خدمات منزل/ از کدام اپلیکیشن استفاده کنیم؟

استارتاپ‌های فعال در حوزه خدمات منزل/ از کدام اپلیکیشن استفاده کنیم؟

خدمات آنلاین منزل در پنج سال اخیر گسترش یافته است و استارتاپ‌هایی بسیاری در حوزه خدمات‌ عمومی به خصوص خدمات منزل به وجود آمدند. چرا که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند نیروی کار مورد نظر خود را به صورت آنلاین و با پشتیبانی مطمئن پیدا کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های کاری فرصت کمی برای نظافت خانه و تعمیرات وسایل پیدا می‌کنند، که این مسئله باعث به وجود آمدن استارتاپ‌های حوزه خدمات منزل شد.

با شیوع ویروس کرونا، اما استارتاپ‌های حوزه خدمات منزل تا حدود زیادی با کاهش تقاضا مواجه شدند که در نهایت منجر به توقف فعالیت بسیاری از آن‌ها شد.

با وجود این تعدادی از استارتاپ‌های خدماتی برای جلوگیری از شکست، حوزه‌های فعالیت خود را به نظافت منزل محدود نکرده و به ارائه خدمات متنوع مانند نگهداری حیوانات مختصص، خدمات پرستاری و پزشکی، تعمیر لوازم خانگی و… پرداختند.

آچاره

کسب‌وکار آچاره یکی از استارتاپ‌های شناخته شده ایرانی در حوزه خدمات عمومی است. این استارتاپ توانسته است با ارائه خدمات متنوع از جمله سلامت و پژشکی، کاربران بسیاری را در اغلب شهرهای کشور جذب کند.

برخلاف دیگر کسب‌وکارهای این حوزه که مبلغ هزینه از پیش تعیین می‌شود، پرداخت دستمزدها در آچاره به این صورت است که به عنوان مثال در بخش تعمیرات، این اپلیکیشن هزینه حدودی درج شده اما مبلغ نهایی به توافق دو طرف بستگی دارد.

یکی از ویژگی‌های خوبی که آچاره داراست، ‏بیمه بودن کارگر مخصوصا در زمان حادثه است. این شرکت تمامی مختصصین و خدمات خود را از سال ۹۸ مشمول بیمه کرده است.

با اینکه آچاره هم اکنون آچاره در ۱۸ شهر ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد و … خدمات خود را ارائه می‌دهد. اما این اپلیکیشن ۱۰۰ هزار نصب فعال را در کافه بازار ثبت کرده است و توانسته امتیاز ۴٫۴ را از کاربران کافه بازار دریافت کند.

استاد کار آنلاین

استاد کار یکی ازکسب‌وکارهای است که در خدمات عمومی، سرویس‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال استاد کار علاوه بر خدمات‌رسانی منزل، در حوزه زیبایی بانوان نیز فعالیت می‌کند، که یکی از خدمات متفاوت آن به حساب می‌آید.

یکی از نقاط ضعف استاد کار این است که تمامی سرویس‌هایش فقط در تهران فعال است. با اینکه در شهرهای تهران و کرج و اصفهان نیز فعالیت دارد اما ساکنان سایر شهرها نمی‌توانند از همه خدمات آن بهره‌مند شوند.

اپلیکیشن استاد کار در کافه بازار ، ۵۰ هزار نصب فعال دارد.میزان رضایتمندی کاربران از این کسب‌وکار ۴٫۶ است. با وجود این برخی کاربران از تعداد کم نیروی مختصص استاد کار گلایه کرده‌اند.

اسپارد

اسپارد یکی از قدیمی‌ترین استارتاپ‌هایی است که در حوزه خدمات منزل از سال ۱۳۹۵ فعالیت می‌کند. انواع نظافت منزل اصلی‌ترین خدمت اسپارد است. ولی یکی از خدمات جالب این استارتاپ باغبانی، طراحی و اجرای فضای سبز است.

در حال حاضر متخصصین اسپارد تنها در شهرهای تهران و کرج فعالیت می‌کنند. اما طبق وعده مسئولان قرار است که این استارتاپ در سراسر کشور شروع به فعالیت کند.

اپلیکیشن اسپارد تاکنون پنج هزار نصب فعال از کافه بازار داشته است. همچنین کاربران امتیاز ۴٫۲ را از ۵ به آن داده‌اند، که به نسبت امتیاز دیگر اپلیکیشن‌های فعال در این حوزه پایین‌تر است.

سنجاق

سنجاق نیز مانند دیگر اپلیکیشن‌های حوزه خدمات عمومی و نظافت منزل عمل می‌کند. سنجاق خدمات متنوعی مانند عکاسی، نگهداری از حیوانات خانگی، خدمات مراسم و مهمانی و… ارائه می‌دهد. این خدمات مختلف باعث تمایز سنجاق از رقبای خود شده است.

همچنین اپلیکیشن سنجاق در نزدیک به ۷۰ شهر ایران فعال است. برخلاف دیگر استارتاپ‌های این حوزه که تنها در تهران و کرج فعالیت هستند.

براساس آمارهای کافه بازار، حدود ۲۰ هزار کاربر اپلیکیشن این استارتاپ را نصب کرده‌اند، میزان رضایت کاربران نیز از خدمات‌رسانی این استارتاپ ۴٫۶ است. البته با توجه به آمارهای چند سال گذشته، این استارتاپ با کاهش مشتری روبه‌رو شده است.

یکی از ویژگی‌های مشترک تمامی این نوع استارتاپ‌ها این است که با ثبت سفارش، متخصصین قیمت حدودی را بصورت رایگان به اطلاع کاربر می‌رسانند، تا در صورت تمایل برای همکاری با آن‌ها تماس گرفته شود.

استارتاپ‌های فراوانی در حوزه خدمات عمومی به دلیل افزایش نیاز‌های مردم در کشور به وجود آمدند. به نظر می‌رسد تعداد زیاد این نوع استارتاپ باعث شده است که انحصار کمی در استارتاپ‌های خدمات عمومی وجود داشته باشد. وجود رقابت باعث تلاش آن‌ها برای بهتر شدن خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.