خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۱۱۵۳

مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه خرید از بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران را تحلیل می‌کنند

دیجی‌کالا محبوب یا مغضوب؟

دیجی‌کالا محبوب یا مغضوب؟

دیجی‌کالا که خود را بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران معرفی می‌کند، کاربران زیادی دارد و به همان نسبت هم موافقان و مخالفان سرسخت.

تجارت‌نیوز تا کنون در چند گزارش به خرید از دی جی‌ کالا و واکنش‌ها به خرید و فروش کالا در این سایت پرداخته و نظرات موافق و مخالف فعالان اقتصادی و کاربران را نسبت به آن منعکس کرده است.

در مقابل کسانی که از عملکرد دیجی‌کالا رضایت دارند، گروهی نیز بر ضرورت نظارت بیشتر بر کیفیت و قیمت اجناس در این فروشگاه اینترنتی و خروج فضا از حالت انحصار، تاکید می‌‌کنند.

مخالفان دیجی‌کالا، در ایران نیستند!

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، تجربه خرید خوبی از دیجی‌کالا داشته‌اند و کاملا از این سایت راضی بوده‌اند.

- «خرید ازدیجی کالا واقعا خوبه. ما که تو بندر هستیم قیمت گوشی تو دیجی ارزونتر ازاینجاست.»

- «من و خانوادم سال‌هاست از ایجا خرید می‌کنیم. هم امنه، هم بی دردسر، هم تنوع جنس و قیمت داره. تا حالا مشکلی نداشتیم.»

- «من نمی‌دونم اینایی که نظرات نوشتن یا تو ایران نیستن، یا از دیجی خرید نمی‌کنن، من هر روز از دیجی خرید دارم، عالیه، خوشت نیومد مرجوع می‌نی، تایمت مال خودت، شب ساعت ۳ برو خرید کن، نه گرما، نه سرما، نه پول بنزین، نه جر و بحث و اعصاب خوردی، خوشتم نیومد مرجوعی، بدون بهانه، گزینه منصرف شدم رو بزن. گزینه غیر اصل داره، گوشیاش ارزونتره و اگه ایراد داشته باشه، حتما حلش می‌کنن. من mi9t از دیجی خریدم، کد فعالسازیش پاک شده بود، خودشون پیگیری کردن و فرستادن، تازه اون شرکت به خاطر کرونا بسته بود، فک کنم رفته بودن دم در خونه ی طرف. نظرات ۹۰ درصدشون کاملا غلطه و مثل اینه ک طرف سیتی زن آمریکاس درباره بازار ایران و دیجی نظر داده، دیجی عالیه و هر روزم داره بهتره میشه، یه استارت آپ توپ با دو محمدی خش فکر و آینده نگر.»

- «دیجی کالا عالیه. هرچی باشه دیگه نمیری بیرون مغازه‌ها باهاشون کل کل کنی. عالیه واقعا، دمشون گرم. من جنس مرجوعی ام داشتم، خیلی ام عالی بود.»

- «توی خرید کالاهای گرون مثل تلوزیون و گوشی و غیره، دیجی کالا از بازار امن تره. اگر کالا خدایی نکرده، مشکل داشته باشه، راحت پس می‌گیره، پولشم برمی‌گردونه. ولی همین الان مثلا شما یه تلویزیون از بازار می‌گیری، خراب باشه میگه شما همین جا دیدی مشکلی نداشته، نصابم اومده نصب کرده، مشکلی نبوده و … ولی دیجی کالا پس می‌گیره.»

کیفیت پایین و پشتیبانی ضعیف

در مقابل، گروهی از ‌مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه‌های بد خود در مورد خرید از دیجی‌کالا نوشته‌اند که موارد مختلفی چون کیفیت پایین محصول تا پشتیبانی ضعیف را در بر می‌گیرد.

- «شاید خیلی ها از این فروشگاه راضی باشن اما من دو تجربه نادرست از این به اصطلاح فروشگاه اینترنتی دارم. فروشگاهی هست که کلا زیر یک میلیون رو خوب پاسخگو هست، این سری من حدودا دو میلیون ازش خرید کردم همان روز تحویل اعلام کرد یکی از کلا ها را نمی تواند تحویل دهد و پول مرسوله را برگشت داد، زمان تحویل، سه قلم از کل کلا را تحویل دادن، بعد از پیگری های فراوان و هر روز زنگ زدن و این که اشتباه از ناحیه آنها بوده، بعد از یک ماه پول یکی از اقلام را به حسابم ریختن و دوباره پس از پیگری های زیاد حدود دو ماه بعد از خرید، بقیه پول به حسابم ریخته شد و آن هم فقط با پیگیری فراوان. در صورتی که هر بار که تماس می گرفتم معذرت خواهی می کردن و می گفتن که الان ثبت می شود و ولی چنین کاری را نمی کردن. این آخری ها خودم دیگه خجالت می کشیدم اما اون ها نه. یعنی سه ماه طول کشید تا پولم را پس بدهند، با توجه به اینکه آنان مقصر بودن واقعا جای تاسف داره و بس، چون وقتی به سرعت از آدم پول می گیرن، باید به همان سرعت چه در تحویل کالا و چه در تحویل پول کوشا باشند، اما بدلیل نظارت کم و عدم تعهد چنین چیزهایی پیش می آید.»

- «باتری شارژی نیکل متال هیدرید Panasonic eneloop را در سایت های خارجی از جمله آمازون دیدم، مثلاً هر عدد ۴ دلار، بعد توی دیجی کالا زده هر جفت ۵۰ هزار تومان، خلاصه چند بار پیام نوشتم که شما این غیراصل بودن این محصول را مشخص نکرده‌اید و مگر می‌شود که قیمت شما یک چهارم قیمت جهانی آن باشد! تمام باتری های موبایل را نوشته غیراصل ولی برای باتری های شارژی تلفن بیسیم هیچ اشاره ای به تقلبی بودن آن نکرده است.»

- «به علت وجود کرونا، اسفندماه۹۸ سفارت مقداری کالا را دادم. با وجود مشخص نمودن زمان تحویل متاسفانه چندین بار زنگ زدم، هر بار به بهانه های مختلف از ارسال کالا طفره می‌رفتند؛ این کالا نیست یا اون یکی نیست، اصلاح کن، جایگزین کن … خلاصه اردیبهشت ۹۹ مجددا تماس گرفتم بنابه پیشنهاد دیجی کالا انصراف دادم و ۱۰ روز بعد شماره کارتی که دادم بعداز حدود 3 ماه، پولم را بدون نتیجه و عذرخواهی عودت دادند.»

- «ارسال کالا به مناطق جنوبی کشور با کاستی های زیادی روبرو است، مخصوصا اگر سفارش خرید از دیجی کالا باشه، برای من که حدود ۸ ساله از دیجی کالا خرید می کنم این مورد چندین مرتبه اتفاق افتاده. ولی در کل فروشگاه خوبیه، باید رویه ارسال و خدمات پس از فروش اصلاح بشه.»

- «من ازدیجی کالا خریدم می‌کنم. بعضی از جنسایی که برام می‌فرستن خوب بسته بندی نشدن. آخرین بار، مایع دستشویی خریدم دو تا بودن، یکی رو بهم تحویل دادن اما دومی ترک خورده بود و همه مایع ریخته بود. ماموری که بهم تحویل داد گفت بعدن برات میارم اما تا حالا هیچ خبری نشده.»

قیمت‌ها بالاست

گروهی از مشتریان دیجی‌کالا نیز از گرانی محصولات در این سایت گلایه دارند.

- «به نظر من خیلی گرون فروشه، من خیلی اجناسشو بیرون دیدم، قیمتش پایین تر از دیجی کالا بوده و من یه بار خرید کردم، مرجوع کردم و هرجور که شما بگی نتونستم ثابت کنم که پولم رو دادم، چون رسیدش رو انداخته بودم بیرون و دیگه از دیجی کالا خرید نمی کنم چون امنیت مالی نداشتم.»

- «حیف خانوم نویسنده در مورد قسمت طلای دیجی کالا تحقیق نکردن، تمام طلاهای موجود در سایت غیر از گرانی که اون حالا به انتخاب خود مشتری هست که بخره یا نه ولی اینکه طلا رو با وزن خیلی کمتر از وزن سفارش شده ارسال می‌کنن و مردم هم فکرشو نمی‌کنن با این قیمتی که خریدن مثلا یه آویز گردنبند ریز که وزن سفارشی ۰/۷ گرم بوده رو با وزن ۰/۳گرم ارسال می‌کنن، یعنی از نصف هم کمتر … بنده بالای ۱۵ مورد سفارش داشتم که همگی از تامین کننده های مختلف بود و همگی با وزن کمتر، و با توجه به افزایش قیمت طلا، نهایت مبلغی که پرداخت شده رو برمی‌گردونن و حتی تامین کننده رو موظف نمی‌کنن با وزن اصلی بفرسته، حالا ۱ نفر میره وزن می‌کنه و می‌فهمه، بقیه مردم سرشون کلاه می‌ره تا وقتی که بلکه بخوان بفروشن و متوجه بشن…»

- «واقعا در حال حاضر بعضی از کالاهای دی جی کالا از بازار گران تر است. در ثانی با گران شدن دلار، قیمت لحظه ای بالا می رود و با کاهش تغییری مشاهده نمی شود.»

- «دیجی کالا گران فروش است. برای اینکه بهتون اثبات بشه، می تونید یه جنس معمولی، مثلا موس. موبایل، حتی وسایلی مثل دمپایی رو از بازار قیمت بگیرین، مشاهده می کنید چقدر گرون فروشی. تو ایران هر جا رقابت نباشه گرون فروشی رو شاهدی.»

- «چند بار خرید کردم و راضی نبودم… فقط تو تخفیف و فروش فوق العاده، شاید بشه مناسب خرید کرد که اونم با هزینه ارسالش نمیصرفه باز. ایران متاسفانه تو این زمینه ضعیفه و رقابت وجود نداره در خیلی از کشورها حتی نون هم آنلاین خرید میکنن!»

- «دیجی کالا در ابتدا با شعار قیمت ارزان تر از همه جا آمد، الان، خیلی از قیمت ها رو دولا پهنا، حساب می‌کنه، خیلی از جنس هایی که خریداری شده، مثلا سه سال پیش با الان مقایسه می‌کنی، جنس ده برابر شده، مگر دلار چند برابر شده؟ دیجی کالا خودش … قیمت ها رو تعیین می‌کنه، اوایل برای اینکه کارش بگیره، قیمت مناسب می‌داد و الاان هرچه می خواد قیمت می‌ده، یه کار خیلی بدی که می‌کنه اینه که هی قیمت ها رو تغییر می‌ده و همین الان خریدی دو دقیقه بعد ببینی همون جنس رو ده تومن کشیده روش…»

- «دیجی کالا چیزی به عنوان تخفیف نداره ولی متاسفانه مردم آگاه نیستن و با یک کلک ساده جلو جنس یک مبلغ می‌زنه و خط می‌زنه روش، می‌گه تخفیف ویژه خورده، یک مبلغ نسبتا پایین تر، ولی خیلی ها نمی دونن که این تخفیف ویژه، خیلی بالاتر از بازاره و تازه تو بازار، جنس رو جلو خودت می‌بینی و اگر مشکل داشت، متوجه می‌شی.»

- «خودکاری که دیجی کالا، قیمتش رو 15 هزار گذاشته بود و 12 هزار تومن هم ازم هزینه ارسال گرفت رو همین جا، تو شهر خودمون از ابزار مهندسی فروشی خریدم 5800. گوشی موبایلی که تو بازار یک هفته پیش خریدم 5500، دیجی کالا همون روز گذاشته بود 6150. ماشین ریش تراش سفارش دادم وقتی به دستم رسید موهای نفر قبل روش بود…نگو مرجوعی بوده…اخه چرا جنسی که استفاده شده رو باید به قیمت نو دوباره برای مشتری دیگه فرستاد؟ در کل، وقتی رقیبی نباشه، همین آش و همین کاسه…»

- «من گوشی خریدم با رم ۳ گیگ، ولی وقتی اومد همون گوشی بود ولی با رم ۲ گیگ. متاسفانه افتضاح،
جالب اینجاست، می‌گفتن مرجوع کنید پولتون رو پس می‌فرستیم، دوباره خرید کنید، نکته مهمش اینجاست که اگه بخوام دوباره خرید کنم، برای همون کالا باید ۴۰۰ تومان بزارم رو پول قبلیم، چون گوشی رو تو سایت گرون کردن.»

- «دیجی کالا خیلی جنس‌هایش گرونتر از بازار شده و نکته مهم دیگر عدم توانایی دیجی کالا در ارائه تنوع اجناس است که این مورد را با واگذاری دکان فروش خود به غیر، تحت عنوان فروشنده شوید، متاسفانه پیش برده است .البته همه مرتبطین مثل هم نیستند. ولی این یکی از دلایل ارائه اجناس بی کیفیت و بدون نظارت مسئولان دیجی کالا بر اصالت و سلامت کالا به مردم محترم کشورمان است .با توجه به احتمال ورود دیجی کالا به بازار بورس، انتظار می‌رود یکپارچگی واحد این شرکت حل شود تا ارائه بهترین حد در کیفیت اجناس صورت گیرد. قیمت ها را نیز طوری هدایت کند که مورد توجه مشتریان و در آینده سهام داران قرار گیرد .و الا خرید جنس توسط دیجی کالا از مغازه های دیگر و فروش آن تحت لوای دیجی کالا به خلق که نشد کار. اون هم با تلرانس کیفیتی متفاوت.»

افسوس که افت کرد

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، از کاربران قدیمی دیجی‌کالا بوده‌اند و معتقدند کیفیت خدمات این سایت به مرور افت کرده است.

- «دیجی کالا اول خیلی خوب بود، ولی افسوس چند وقته دیگه ارزش خرید نداره. پول رو اول می‌گیره، جنس خریده شده کنسل می‌شه. کیفیت خیلی پایینه. قیمت‌ها رو بالا می‌زنه بعد کمی تخفیف می‌ده…یادمه یک بار شب عید بود گوشی موبایل خریده بودم .تو بسته بندی یک بسته شکلات هم گذاشته بودند….نه به اون تبلیقات و بسته بندی خوب…..نه به این بی کیفیتی و گرانی.»

- «من کولر خریدم، پایه ها، پیچ ها و چرخ هاش رو نگذاشته بود داخل بسته، هر چی تماس گرفتم و پیگیری کردم، همش پاسکاری کردن. آخرش هم گفتن نه قطعات رو می‌دیم نه زیان و نه کولر رو پس می‌گیریم. کلی ضرر کردم. یکبار دیگه هم یه کمد پلاستیکی خریدم که باز قطعات نصبش کمبود داشت و ناچار شدم از بیرون بخرم. دیجی کالا فقط زمانی خوب بود که صرفا گوشی و کامپیوتر و .. می فروخت یعنی ۱۵ سال پیش. بعد از اینکه فروشش گسترده شد و همه چیز رو در بر گرفت، افت کیفیت و تخفیف های دروغین و گرانفروشی و بی دقتی در بسته بندی و کم گذاشتن قطعات و …. همواره وجود داره و بدتر از همه اینکه اصلا پاسخگوی مشکلات نیستند و به راحتی حق و حقوق مشتری را ضایع می‌کنند.»

- «تجربه آخرین باری که خرید کردم: کرم ضد آفتابی که قبلاً خریده بودم و اصل بود، این دفعه با بسته‌بندی خراب و بدون بسته‌بندی فرستاده شد، کالای دیگر خریداری شده مثل جنس قبلی نبود و کیفیت پایین‌تری داشت. جنس ایرانی را به عنوان جنس خارجی بفروش میرساند مثل فیلتر تصفیه آب. تعدادی از اجناس دارای جعبه های خراب و له شده بودند.»

- «من چند ساله از دیجی خرید می‌کنم و این اواخر خیلی به من ضرر رسونده، خیلی هم باهاشون تماس گرفتم و کامنت دادم ولی متاسفانه چون کامنت هام حقیقته و حقیقت هم تلخه، اصلا کامنت هام پخش نمی‌شه و سانسور می‌شه. حالا فهمیدم اینکه همه کامنت های دیجی از خوبی هاش می‌گن دلیل خوبی دیجی نیست، بلکه کامنت های بد رو سانسور می‌کنه. الان بهتون بگم هر چی خرید کنین ازش ، جز ضرر هیچی واستون نداره…»

- «بنده از مشتریان جدی دیجی کالا هستم متاسفانه هرچه از عمر دیجی کالا می‌گذرد کیفیت خدمت‌دهی و سرویس از کالا و خدمات بگیر تا بسته بندی و ارسال بخصوص به شهرستان بسیار بسیار پایین آمده، ولی به دلیل عدم وجود رقیب جدی، شوربختانه رغبت و تلاشی برای ارتقاء کیفیت خدمات دهی خویش ندارد.»

- «من هم یکی از مشتریان دیجی کالا هستم و خیلی ناراضی هستم. اوایل شروع کارشان خیلی خوب بودند. مثلا مسواک و خمیر دندان می‌خرم یه روز مسواک می‌یاد چند روز بعد خمیر دندان و برای هر ارسالشون هم هزینه ارسال می‌گیرند. خلاصه که خیلی بی کیفیت شدند. یه مدتی هست که افتضاح شده. گرانتر از همه جا. هزینه ارسال با مشتری. مغایرت کالا با مشخصات سایت. کیفیت پایین و قیمت گران. ارسال کالاهای مرجوعی برای مشتریان دیگر (مخصوصا لوازم بهداشتی که اوج عدم اهمیت به حقوق و سلامت مشتری رو می‌رسونه). از همه بدتر اینکه جدیدا هرچی سفارش می‌دی یه مدت پولت رو نگه می‌دارن، بعد پیام می‌دن که جنس تموم شده.»

- «مدتی است که عملکرد ضعیفی دارد و گهگاه کالاهای ارسالی با درخواستی ها فرق دارد و حتی مستعمل و غیر قابل استفاده می باشد.»

آخرین اخبار و گزارش‌‌های حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    دیجی کالا را ای کاش زودتر می شناختم حدود یکسالی است از دیجی کالا هر نوع کتاب خوب و مفید را با بهترین تخفیف ها و بدون گرفتن هزینه پستی برای خریدهای دویست هزار به بالا تهیه می کنم . تنها نقطه ضعف ممکن بسته بندی ضعیف آن است و در کنار دیجی کالا نرم افزار پرداخت موبایلی دیجی پی نیز باید یاد کنم که انصافا در نوع خود بی نظیر است و واقعا از دیجی کالا رضایت کامل را دارم و پشتیبانی خوبشان هم انصافا جای تقدیر و تشکر را دارد .

  • Xx

    محبوب منه محبوووووب

  • علی

    قیمت هاش خیلی بالاست و در بازار نیز گاها سبب افزایش قیمت ها هم شدن، خیلی برای من پیش اومده که در بازار خرید میکردم و به گرونی فلان کالا اعتراض کردم و با پاسخ قیمت دیجی کالا هم همین هست!! مواجه شدم، در کل باید حد اقل یک رقیب داشته باشه هر شرکت و برندی تا وضعیت رقابتی بشه و از این شرایط که هرچی دلم بخواد همونه خارج بشه.

  • ناشناس

    حدود ۴۰ میلیون خرید کردم. کالا خراب و مرجوع کردم. پولو برگشت نمی دهند. پاسخگو نیستند و تا تماس می گیرم قطع می کنند!!!!!!! یک در هزار هم که پاسخ می دهند گمراه می کنند و فقط سعی در پیچاندن دارند. حتی پول اضافه دادم و عضو دیجی پلاس هستم که در تبلیغات خدماتش پیگیری بهتر گفته شده دیگه وای به حال حالت عادی. می گن مبلغ بالاست رسیدگی زمان بر هست….اینه پاسخگوییشون به جای آنکه در مبلغ بالا سریعتر رسیدگی بشه…. پول رفت حالا بدو دنبالش…..

  • یاسمن

    من تا حالا هر چی خرید کردم راضی بودم . مورد هم بوده سفارش هم کنسل کردم همون موقع هم پولم را پس دادند .واقعا راضی بودم و تجربه بدی نداشتم

  • ناشناس

    الان یه هفته است 5 میلیون ریخنک واسه دیجی برام موبایل بیاره. چند بار تا حالا زمان تحویل رو عقب انداخته. خوب این چه جور فروشگاهیه. اگه خودم دفته بودم هم 100 تومن ارزون تر می خریدم هم بلافاصله تحویل می گرفتم.

  • ناشناس

    بااین بی تفاوتی ها کارمندان دیجی کالا با کم کاری دارند زمینش می زنند
    این عدم تعهد به نفع موجودیت دیجی کالا نیست

  • ناشناس

    تلفنی برخوردهاشون خیلی شیک و شسته رفته است
    اگر مشکلی داشته باشید هیچ اقدامی و راه حلی ارائه نمی دهند
    نه نظرم یک بی تفاوتی حاکم شده است

  • رضامنش

    دورود. عجیبه واقعا عجیبه اولا نوع کلم و شیوه سخن گفتن برخی ها واقعا فراتر از بده… من تا به امروز به شخصه نزدیک به 200 میلیون تومان از دیجی کالا خرید کردم از تلویزیون و یخچال گرفته تا موبایل و وسایل خانگی و خورد و شخصی حتی یک مشکلی که دوستان مطرح کردند رو بنده نداشتم. حالا جالب اینجاست که طرف بخاطر یک سیم شارژر موبایل ناچیز کلیت این پرتالل رو زیر سوال میبره!!!

  • علیزاده

    تلفنی برخوردهاشون خیلی خوب است
    اگر مشکلی باشه هیچ اقدامی و راه حلی ارائه نمی دهند
    به نظرم خیلی بی تفاوت و بی نظم شدنمن خودم یک کالا ثبت کردم که طبق تاریخ دو‌شنبه ۲۶ دی بازه ۹ – ۱۲ تحویل بدن که ارسال نشد و بعد از 4 روز تماس گرفتم ، گفتن دوباره ثبت سفارش کنید – جالبه برام قیمتی که ثبت کردم مبلغ 61700 تومان با هزینه ارسال 92000 تومان بود بعد اینکه میخواستم دوباره ثبت سفارش کنم دیدم همون کالا شده 79000 تومان با هزینه ارسال 108000 تومان زده – اخه این 100 تومان چیه که بخوای اینطوری با مشتری برخورد کنید –
    برای دیجی کالا متاسفم این عدم تعهد به سفارش مشتری خوب نیست از محبوبیتش کم میشه