کد مطلب: ۵۹۰۷۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اتفاق جدید در بازار تخفیف/ رقابت به انحصار تبدیل شد!

اتفاق جدید در بازار تخفیف/ رقابت به انحصار تبدیل شد!

بنیان‌گذار تخفیفان اعلام کرده است که دو شرکت تخفیفان و نت برگ برای رسیدن به هدف‌های مشترک تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر ادغام شوند. اما این ادغام چه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تخفیفان و نت برگ از سایت‌هایی هستند که کالاها و خدمات مختلف را با تخفیفات قابل توجه‌ای به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند. این دو شرکت به تازگی اعلام کردند که قصد ادغام با یکدیگر را دارند.

نت برگ و تخفیفان سایت‌های هستند که روزانه به مشتریان خود، پیشنهادات متنوع را در هشت حوزه رستوران‌ها و فست فود، خدمات تفریحی و ورزشی، پزشکی و سلامت،‌ هنر و تئاتر، آموزشی، زیبایی و آرایش، ‌کالا و خدمات با ۴۰ تا ۹۹ درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

صاحبان کسب و کارهای مختلف با عضویت در این سایت و ارائه تخفیفات ویژه می‌توانند به جذب مشتری بپردازند. افراد نیز با بهره‌مندی از تخفیفات این وب سایت‌ها،‌ کالاها و خدمات مختلف را با پایین‌ترین قیمت دریافت می‌کنند.

نت برگ و تخفیفان ادغام شدند

به تازگی اما نازنین دانشور بنیان‌گذار وب سایت تخفیفان در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده است که تخفیفان با رقیب همیشگی خود یعنی نت برگ، ادغام شده و در حال همکاری با یکدیگر هستند.

به گفته او دلیل این ادغام این است که این دو وب سایت هدف‌های مشترکی را دنبال می‌کنند: « اساسا دو هدف اصلی را دنبال می‌کردیم، یکی مدیریت بازاری که داخلش بودیم؛ از بحث هزینه‌ها و درآمد و دومی حرکت به سمت استراتژی‌های جدید که دید‌ه بودیم اما رقابت روزمره جان و زمانی برامون نمی‌ذاشت.»

دانشور هدف اصلی این اقدام را اینگونه بیان می‌کند: « ادغام و تملیک معمولا به دلایلی از جمله بازساختن سازمان، افزایش یا حفظ سهم بازار، دسترسی به بازار‌های جدید؛ دسترسی به محصولات و خدمات جدید، دسترسی به توامندی یا منابع جدید و رسیدن به افزایش فروش و بزرگ شدن انجام میشه.»

این دو مجموعه همواره برای داشتن سهم بیشتر از بازار با یکدیگر در رقابت بودند، به این صورت که هرکدام از آن‌ها به دنبال ارائه تخفیف‌های بیشتر و متنوع‌تر به مخاطبان خود بودند.

اما به نظر می‌رسد ادغام و همکاری این دو مجموعه با اینکه منجر به بزرگ‌تر شدن آن‌ها خواهد شد اما احتمالا این اتفاق یک انحصار را در این بازار شکل ‌می‌دهد؛ با این ادغام و عدم وجود رقابت بین‌ آن‌ها، مشتریان دیگر با تخفیف‌های متنوع روبه رو نخواهند بود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا مردم عقل دارن خودشون باید مقایسه کنن.مثلا دیجی کالا بیشتر قیمتاش از بازار گرونتره حلا بعضیا تنبلن دیگه کاریش نمیشه کرد