کد مطلب: ۵۱۶۹۷۶

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد بازار رمزارزها

بیت‌کوین بخریم یا نه؟

بیت‌کوین بخریم یا نه؟

این روزها بازار رمزارزها بعد از مدتی رشد شارپی، با افت قیمت مواجه است. برخی از مردم معتقدند هنوز هم این بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت گزینه مناسبی است و گروهی دیگر آن را نوعی فعالیت مولد و اقتصادی نمی‌دانند. در این میان برخی هم معتقدند شرایط هر چه باشد به پای ریزش‌های بورس نمی‌رسد.

تجارت‌نیوز ، اخیرا گزارش‌هایی را با موضوع‌های صرافی‌های آنلاین داخلی ، خرید ریالی بیت کوین و ریزش شدید قیمت بیت کوین منتشر کرد.

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها و خرید و فروش بیت‌کوین در ادامه می‌خوانید.

بیت‌کوین بخریم یا نه؟

گروهی از خوانندگان معتقدند اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار است اما برخی به نداشتن پشتوانه و امکان ریزش قیمت رمزارزها اشاره می‌کنند.

- «الان بهترین زمان واسه خریده. می‌خری می‌زاری چند سال بعد حالش رو می بری. بهترین سرمایه گذاری واسه دراز مدته.»

- «دست از سر ملت بردارید. چشمتون به همین دوزار دهشاهی هست که دست مردمه. بذارید هرجا دوست دارند سرمایه گذاری کنند. الکی نگران سرمایه مردم نباشید. طلا و ارز و حالا ارز دیجیتال نرخند برند تو بورس تا سهام بخرند و دولت پولشون رو بکشه بالا؟»

- «ارزهای دیجیتال بازارگردان ها و دلال های گردن کلفتی دارند که کوچک ها را می بلعند. اگر نهنگ نباشی دیر یا زود بلعیده می شوی.»

- «برخی کارشناسان دلار را به عنوان کسب و کار قبول ندارند چون اثرات مخرب بر اقتصادش را لمس کرده اند اما فرق ارز دیجیتال با دلار چیست؟ آیا سرمایه گذاری روی موضوعی که به صورت مستقیم در چرخه اقتصادی مردم تاثیر ندارد می تواند مهم باشد؟ آیا درامد از دلار طلا و ارز دیجیتال همانند احتکار کاغذ فلز و یک برنامه کامپیوتری نیست؟ اقتصاد بر مبنای کالا به کالا و چرخه نیاز مردم هست پس باید وقتی من درامد کسب می کنم این درامد از کارکرد یک چرخه انسانی باشد نه احتکار یک شی.»

- «اگر تولید کنیم و بفروشیم و دلار و …وارد کنیم منفعت داره ولی اگر دست دوم و چندم بخریم ضرر اندر ضرر هست. در ضمن دلار خودش یک ارز بدهکار به دنیاست و فقط با زور سر پا هست دلاری که ادعای داشتن پشتوانه طلای خیالی را به یدک می کشد.پشتوانه ارزهای دیجیتالی چیست؟ حتی پشتوانه خیالی هم ندارد بلکه خود یک خیال هست.»

- «آیا بازار رمزارزها رقیبی جدی برای بازار بورس که حامی تولید داخلی است نمی باشد؟ جدای از مشکلات بازار بورس به نظر من حتی در صورت حل شدن این مشکلات، مثلا از حال دستوری خارج شدنش و نیز نظارت بر فعالیت حقوقی ها و نامردی نکردن آنها، باز هم رمز ارزها بورس را شکست خواهند داد.»

امان از ضررهای بورسی

این روزها صحبت از هر بازار مالی، می‌تواند مردم را به یاد ضررهایی که در بورس کرده‌اند، بیاندازد. بازار رمزارزها نیز از این امر مستثنی نیستند.

- «ملت دلشون رو خوش کردن که کلاهبرداری توی بورس رو اینجا جبران کنند…ببینم می تونین اینجا هم نونشون رو آجر کنید.»

- «وقتی که کل بازار به جای سرمایه گذاری روی صنایع داخلی به سمت خارج سوق پیدا کرد می فهمید چه ضربه بزرگی به اقتصاد داخلی وارد می شه. عاقبت نابود کردن سرمایه های مردم در بورس همین میشه. تازه اولشه.»

- «فعلا بازار بورس خودمون رو رونق بدیم بازار کریپتو و ارز دیجیتال پیشکش، عده زیادی از سهامدارا تو ضررند که اکثرشون هم با فراخوان دولت و به دلیل عقب نیفتادن از تورم روزانه قیمت ها وبی ثباتی ارزش پول ملی سراغ بورس اومدن، قطعا تعداد انگشت شمار وحرفه ای هاش سراغ رمز ارزها می رن.»

- «نکه تو بورس خیلی امنیت هست؟ اصلا می دونید چه خانوادهایی بیچاره شدن. نمی دونید قشرضعیف چه زندگی داره باچه خون دلی یه سرمایه اندکی آوردن تو بورس.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بیت کُث

    سمتش نرین….

  • مهندس قشقایی

    دوستان گرامی…
    هرچند چندمدتی هست بازار رمز ارزها داغ شده ولی طبق گفته بزرگترین اقتصاددانان دنیا و دانشمندان این رمز ارزها چیزی جز پول توهمی نیست… من خودم به شخصه نظرم این هست که سرمایه گذاری دراین زمینه فقط وفقط کمک به اقتصاد کشورهایی است که از نظر اقتصادی به کمبود بودجه بر میخورند و برای جبران این کمبود از صندوق رمز ارزها استفاده میکنند… بطور مثال کره جنوبی و هک کردن حسابهای زیادی از کاربران برای تامین بودجه تسلیحات جنگی….

  • ناشناس

    اینقد موضوع را نپیچونید .بگید خوبه یا نه چقد بازی باکلمات هست تو این اخبار روز

  • آینده

    در سال 2025 هیچ خبری از هیچ ارزی نیست نه دلار نه یورو و نه… به دنیای جدید خوش آمدید

  • ناشناس

    گرچه من خودم هنوز نخریدم
    ولی داشتن مقداری سهم در بازارهای جهانی و خارج از ایران هم بجهت بخشی از سرمایه گذاری مناسب است
    و هم به درد روز مبادا میخورد
    ‌و ایران قدرتی روی آن ندارد
    با افزایش قیمت دلار خود بخود سود جداگانه ای نصیب ایرانیان میشود

  • ناشناس

    فعلا که بخاطر رمز ارزها پول های وحشتناکی در حال خروج از ایران است
    و در چند حالت دیگر قابلیت برگشت به کشور را ندارد
    اولا اگر سقوط و ریزش کنند
    دوما اگر همچنان نگهداری و سهامداری کنند
    سوما در صورت سود دهی،،فرد میتواند براحتی مهاجرت کند،و ادامه زندگیش را در هر جای دنیا بگذراند

  • علیرضا

    تا واقعیت زندگی درمردم ودولت نباشد درستکاری واعتماد صداقت دردولت نباشد هیچ ارزی برای سرمایه گذاری وجود ندار دارد

  • ناشناس

    ماکه نفهمیدیم آخرش چی شد خلاصه چه خاکی به سرمون بریزیم

  • ناشناس

    به نظر من درحال حاضر خرید ارز دیجیتال بهترین گزینه هست اقلا دوسال دیگه یک نفسی میکشیم خیلی عالیه