کد مطلب: ۲۹۸۹۹۱

خطوط هوایی تاکسی، در لندن راه‌اندازی می‌شود

خطوط هوایی تاکسی، در لندن راه‌اندازی می‌شود

به نظر می‌رسد گام بعدی تحول در مورد تاکسی‌ها از سوی استارت‌آپ بریتانیایی برداشته شود. استارت‌آپی که این مفهوم را به طور کلی دچار تحول کرده و اکنون با توجه به معضلاتی چون ترافیک راهی جز استفاده از حریم هوایی وجود ندارد.

«اوبر» نامی است که با ایجاد تحول در دنیای حمل و نقل عمومی شناخته می‌شود. این نام مفهوم تاکسی‌های اینترنتی را به زندگی روزمره وارد کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که مفهوم تاکسی و حمل و نقل شهری بار دیگر با فناوری جدیدی آشنا شود. چرا که جابه‌جایی در شهرهای شلوغ، تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.

به نظر می‌رسد گام بعدی تحول در مورد تاکسی‌ها از سوی استارت‌آپ بریتانیایی برداشته شود. استارت‌آپی که این مفهوم را به طور کلی دچار تحول کرده و اکنون با توجه به معضلاتی چون ترافیک راهی جز استفاده از حریم هوایی وجود ندارد. ورتیکال آئرواسپیس، نام این استارت‌آپ است که قرار است تا سال ۲۰۲۲ به صورت عمومی خدماتش را در لندن ارائه کند. البته این استارت‌آپ هم‌اکنون در حال آزمایش سرویس‌های مورد نظر است.

استفن فیتزپاتریک کارآفرین فعال در حوزه آی تی و فناوری در سال ۲۰۱۶ میلادی کمپانی OVO انرژی را تاسیس کرد. حالا با گذشت دو سال از زمان تاسیس این کمپانی نخستین پرواز آزمایشی برای تاکسی‌های هوایی در سال ۲۰۱۸ انجام شد. هواپیماهای این کمپانی امکان پرواز و فرود عمودی دارند. همچنین سوخت مورد نیاز این هواپیماهای بدون سرنشین نیز به صورت الکترونیکی تامین می‌شود. همچنین سازمان هوایی انگلستان اجازه پرواز را به پرنده‌های این کمپانی ارائه کرده تا امکان پرواز از فرودگاه «کاتسولد» را داشته باشند. انگلستان از ماه ژوئن به هواپیماهای تحت نظر این شرکت اجازه پرواز داده است.

قرار است در طرح این کمپانی شرایطی برای پرواز تاکسی‌های هوایی مهیا شود تا این کمپانی بتواند هواپیماهای کوچک با ظرفیت حمل دو مسافر را برای شهروندان ایجاد کند. هر هواپیما با کمک یک خلبان به پرواز در می‌آید. در ادامه قرار است شاهد افزایش ظرفیت تا ۴ نفر نیز باشیم. از جمله دیگر طرح‌های بلندپروازانه این کمپانی نیز می‌توان به خط هوایی اشاره کرد که هواپیماها بدون خلبان در آن به پرواز در می‌آیند. این مجموعه در حال حاضر با کمک ۲۸ نفر تکنسین اداره می‌شود. برخی از این افراد از مسابقات اتومبیلرانی فرمول ۱ پا به عرضه هواپیماها گذاشته‌اند.

یکی از این افراد بر این باور است که آنها از فرمول ۱ سرعت و توسعه در پیشرفت را در کمترین زمان ممکن آموخته‌اند. مواد آیرودینامیک و تجهیزات سبک، از جمله وسایلی است که به صورت مشترک در فرمول ۱ و هواپیمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد..

5b962d3b959f3418008b5b03 960 720

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.