کد مطلب: ۶۴۸۹۶۴

درآمد ۳ ماهه مایکروسافت ۴۰ برابر درآمد نفتی ایران!

درآمد ۳ ماهه مایکروسافت ۴۰ برابر درآمد نفتی ایران!

گزارش مالی مایکروسافت از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ از رشد بسیار خوب نسبت به سال گذشته حکایت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات گزارش مالی مایکروسافت از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ اعلام شد و بعنوان سه ماهه درخشان از آن یاد می‌شود. اما عوامل این رشد غیر منتظره چیست؟

به نقل از زومیت ، مایکروسافت به‌تازگی گزارش درآمد خود را برای سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ منتشر کرده است که طی آن شاهد افزایش درآمد کلی ۴۹/۴ میلیارد دلاری (۱۹ درصد سالانه) و افزایش درآمد خالص ۱۶/۷ میلیارد دلاری (۸٪ طبق اصول حسابداری) هستیم.

CNBC به نقل از Refinitiv گزارش می‌دهد که درآمد کلی مایکروسافت با ۴۹/۴ میلیارد دلار از انتظارات که معادل ۴۹/۰۵ میلیارد دلار بود، فراتر رفته است.

درآمد سه‌ماهه سوم مالی ۲۰۲۲ مایکروسافت، عمدتاً به لطف حرکت مداوم خدمات ابری، دوباره رشد کرده است.

درآمد مایکروسافت کلا در این سه‌ماهه ۲۳/۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشت.

Azure و سایر خدمات ابری حدود ۴۶ درصد در این سه‌ماهه رشد داشتند. گفتنی است که مایکروسافت هنوز درآمدهای Azure را به صورت جداگانه به دلار تقسیم نکرده است.

درآمد سه ماهه ماکروسافت در حالی ۴۹ میلیارد دلار اعلام شده که در سال ۹۹ کل درآمد نفتی ایران ۱٫۲ میلیارد دلار بود. این رقمی است که محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی عنوان کرده بود.

تعداد مشترکین مایکروسافت چقدر است؟

به‌طور کلی درآمد در سه دسته محصول مایکروسافت قوی‌تر است: بهره‌وری و فرایندهای تجاری (آفیس، لینکدین و داینامیک)، ابر هوشمند (محصولات سرور و خدمات ابری) و استفاده‌های شخصی (ویندوز، ایکس باکس، جست‌وجو و سرفیس).

تعداد مشترکین مصرف‌کننده مایکروسافت ۳۶۵ با رشد ۱۶ درصدی به ۵۸/۴ میلیون نفر می‌رسد و تعداد مشترکان تجاری Office 365 نیز نسبت به سال گذشته با ۱۶ درصد رشد به ۳۰۰ میلیون رسیده است.

مقامات مایکروسافت این درآمد را به فروش قوی‌تر از حد انتظار نسبت دادند.

رزروهای تجاری از مشتریان جدید به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از انتظارات هستند؛ همچنین قراردادهای بزرگ و بلندمدت Azure با وجود، خوب بودن در سال گذشته، بازهم رشد داشته‌اند.

سه‌ماهه‌ی درخشان ماکروسافت

گفتنی است خرید ماه گذشته‌ی ۱۹/۷ میلیارد دلاری Nuance، تاکنون تأثیر زیادی نداشته و در آینده، امور مالی Nuance مربوط به بخش سرور و خدمات ابری هوشمند خواهد بود.

مایکروسافت در بخش ویندوز و محصولات مرتبط با آن نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و امسال یک سه‌ماهه‌ی درخشان سپری کرده که عمدتاً به لطف کاربران تجاری و کسب‌وکار تولیدکنندگان اصلی، ویندوز تا ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

سرفیس نیز با وجود سه‌ماهه قابل مقایسه بسیار قوی در سال گذشته، با افزایش ۱۸ درصدی درآمد، نمایش خوبی از خود نشان داده است.

CNBC از قول مقامات مایکروسافت می‌گوید، تجارت امنیت سایبری مایکروسافت امسال به ۱۵ میلیارد دلار سیده است و سریع‌تر از هر تجارت دیگری در این شرکت رشد می‌کند.

این در حالی‌ است‌ که در ژانویه ۲۰۲۱، مدیران مایکروسافت حجم این تجارت را ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرده بودند؛ البته مایکروسافت ازطرف‌دیگر مورد هجمه‌ی انتقادات قرارد دارد؛ چراکه مشتریان باید برای تقویت امنیت نرم‌افزارها و خدمات مایکروسافت که قبلاً اشتراک آن‌ را تهیه کرده‌اند، مجدداً هزینه کنند و سرعت رشد و به‌روزرسانی این تجارت از سمت مایکروسافت بسیار زیاد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.