کد مطلب: ۶۵۳۳۶۷

درآمد مدیرعامل یک استارتاپ در سال ۲۰۲۲

درآمد مدیرعامل یک استارتاپ در سال ۲۰۲۲

استارتاپ حسابداری Kruze Consulting گزارش سالانه حقوق و دستمزد خود را به‌روز کرده است. در این گزارش به آمار قابل توجه و جذابی درباره حقوق مدیران عامل اشاره می‌شود. براساس آمار ۲۵۰ شرکت مختلف در این گزارش، متوسط حقوق مدیران عامل استارتاپ ۱۵۰ هزار دلار اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سال ۲۰۲۲، میانگین حقوق مدیرعامل یک استارتاپ ۲٫۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به ۱۵۰ هزار دلار رسیده است. با این وجود، حقوق مدیران عامل نسبت به سال ۲۰۲۰ و زمانی که بسیاری از شرکت‌ها تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته بودند، ۷٫۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش دیجیاتو ، به طور متوسط، مدیران عامل شرکت‌های سخت‌افزاری با میانگین حقوق ۱۱۲ هزار دلار در سال، تقریبا کمترین میزان دستمزد را دریافت می‌کنند.

از سویی دیگر، مدیران عامل شرکت‌های بیوتکنولوژی و داروسازی به طور متوسط ۱۶۱ هزار دلار حقوق دریافتی دارند.

همچنین مدیران عامل شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی نیز اکنون میانگین ۱۴۱ هزار دلار دریافت می‌کنند.

در گزارش این استارتاپ خود نام هیچ یک از این شرکت‌ها فاش نشده است. همچنین در وب‌سایت این استارتاپ، نوعی حسابگر وجود دارد تا مدیران عامل با استفاده از آن بتوانند متوسط ​​حقوق و دستمزد خود را محاسبه کرده و وضعیت همتایان خود را بررسی کنند.

بودجه کمتر، دستمزد کمتر

Kruze Consulting در گزارش خود نتیجه‌گیری می‌کند که حقوق و دستمزد مدیرعامل استارتاپ‌ها، بر اساس میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شرکت آن‌ها، تفاوت دارد.

همانطور که کاملا انتظار می‌رود، بودجه کمتر به معنای دستمزد کمتر است.

به‌عنوان مثال، شرکت‌هایی که کمتر از ۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند، میانگین حقوقشان ۱۰۶ هزار دلار است. شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ میلیون دلار جذب کرده‌اند، به طور متوسط نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار به مدیران ارشد خود حقوق پرداخت می‌کنند.

در نهایت هیلی جونز معاون برنامه‌ریزی و تحلیل مالی این شرکت در ادامه توضیح می‌دهد: فرهنگ استارتاپ‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را برای عدم‌دریافت حقوق ایجاد کند.

برای شرکت‌های فناوری که دارای بودجه کمی هستند، مفهوم ramen profitability بنیان‌گذاران را تشویق می‌کند تا برای حداقل نگه‌داشتن هزینه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران، دستمزدی دریافت نکنند.

از سویی دیگر، با بنیانگذاران مشهوری مانند جف بزوس و مارک زاکربرگ که یا دستمزدی ندارند یا بسیار کم است و روی حقوق صاحبان سهام خود تمرکز کرده‌اند.

ramen profitable یا سوددهی رامن به زمانی گفته می‌شود که استارتاپ فقط برای پرداخت هزینه‌های زندگی بنیانگذاران درآمد دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.