کد مطلب: ۶۵۲۷۳۴

مدیرعامل مدیانا در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

فرصت استارتاپی کسب‌و‌کارهای کوچک برای رشد درآمدی

فرصت استارتاپی کسب‌و‌کارهای کوچک برای رشد درآمدی

استارتاپ‌هایی وجود دارند که می‌توانند با روش‌های جدید بازاریابی، به کسب‌و‌کارهای کوچک که همواره به دنبال راهی برای جذب مشتریان بیشتر و رشد درآمدی هستند، کمک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صاحبان مشاغل به ویژه کسب‌و‌کارهای کوچک ، برای اینکه در بازار رقابتی بهتر عمل کنند، ابتدا باید مخاطبان بازار هدف را از وجود محصولات و خدمات کسب‌وکار خود آگاه کنند. تا با استفاده از آن مشتریان و درآمد بیشتر کسب کنند.

چندین شرکت‌ استارتاپی مانند فرا پیامک، نیازپرداز، مدیانا و غیره در حوزه بازاریابی در کشور فعالیت می‌کنند. آن‌ها جدا از خدمات پیامکی، سایر ابزارهای ارتباط با مشتری را مانند ارسال پیام صوتی، تلفن ابری، ایمیل مارکتینگ و غیره به منظور راحتی صاحبین مشاغل در یک پلتفرم یا اپلیکیشن ارائه می‌دهند.

صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های فعال در بازاریابی، تا بازار هدف خود را به صورت هوشمندانه‌تر انتخاب کنند. در نتیجه تعامل خود را با مشتریان سابق خود به منظور بازگرداندن آن‌ها برای دریافت مجدد خدمات و یا محصولات حفظ می‌کنند.

فرصتی برای کسب‌وکارهای کوچک

صادق محمدی، مدیرعامل مدیانا در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز مطرح می‌کند: «موضوعی که در آن ورود کردیم ۱۰ سال است که تاسیس شده و در این ۱۰ سال تمرکزمان روی ارتباط کسب و کار با مشتری بوده‌است.

او می‌گوید: «ما روی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط تمرکز داریم و ۲۴۰۰۰۰ کاربر داریم و اصلا وارد کسب‌و‌کارهای بزرگ نمی‌شویم.چون برای کسب‌و‌کارهای بزرگ ابزارهای متنوعی مثل وب اینگیج و گوگل و دیگر جاهای گوناگون وجود دارد.

مدیرعامل مدیانا درباره کارکرد این نوع شرکت‌ها توضیح می‌دهد: «ما که یک شرکت دانش بنیان هستیم نرم افزاری طراحی کردیم که در مارکتینگ اتومیشن ارتباط کسب‌و‌کار با مشتری‌هایش برای کسب‌و‌کارهای کوچک کار می‌کند. به عنوان مثال دیجی‌کالا متوجه می‌شود یک نفر ماه گذشته خرید کرده و این ماه خرید نداشته‌است و یک باره پیامک می دهد که دیجیکالا منتظر شماست و سبد خرید شما ۲۰% تخفیف دارد.»

او ادامه می‌دهد: «این را از دیتا ماینینگ سیستمش می‌فهمد. اما کسب‌و‌کار کوچک این را ندارد و ما این سرویس را برای کسب‌و‌کارهای کوچک فراهم می‌سازیم و در حال حاضر ۲۴۰۰۰۰ کاربر دارند استفاده می‌کنند.»

پنل‌های بازاریابی از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

محمدی درباره ابرازهای مورد استفاده این نوع شرکت‌ها می‌گوید: «ابزارهایی که در این پلتفرم داریم پیامک، ایمیل، نوتیفیکیت و پیام صوتی است. زمانی که تلگرام بود همه یک گروه یا کانال تلگرامی می‌زدند و اطلاع‌رسانی خود را در آنجا انجام می‌دادند. اما از آن زمان به بعد که تلگرام فیلتر شد، نوتیف کردن کاربر یا مشتری به سمت پیامک و ایمیل و غیره آمد و یک جهش خیلی بزرگ داشتیم.»

مدیرعامل مدیانا، در ادمه بیان کرد: «در حال حاضر نیز که وارد دیتا ماینینگ شدیم سرویسی که برای کسب‌و‌کارهای کوچک می‌دهیم اگر بخواهد خودش استفاده کند هم کاست بالایی برایش دارد و هم این که متخصص این حوزه بسیار کم است. یعنی اگر بخواهیم از ابزاری در گوگل استفاده کنیم کسی که در حوزه وبش کار کند خیلی محدود است و این‌ها اغلب در دیوار، اسنپ و دیجیکالا کار می‌کنند و کسب و کارهای کوچک برایش گران است. ولی ما کاستوم می‌کنیم و در حد نیازش به او می‌دهیم و فکر می‌کنیم این قابلیت توسعه زیادی دارد.»

به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهایی که در ابتدای راه قرار دارند می‌توانند با استفاده از شرکت‌هایی مانند مدیانا، و با قابلیت اتصال به تمامی سیستم‌های مدیریت محتوای روز و همچنین نرم افزارها امکان ارسال پیامک از سایت را برای مشتریان وبسایت فراهم کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.