خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۴۳۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فرسودگی تجهیزات زیرساخت باعث قطعی اینترنت شد

فرسودگی تجهیزات زیرساخت باعث قطعی اینترنت شد

اینترنت ثابت صبح امروز (ساعت هشت) برای ساعتی قطع شد و اختلال در اینترنت تا ساعاتی پس از وصل شدن آن نیز ادامه داشت. وزارت ارتباطات فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق را علت اختلال اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز اینترنت ثابت در برخی از نقاط تهران و کرج دچار قطعی گسترده شد. حالا براساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، قطعی اینترنت ثابت در برخی از مناطق تهران بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال نیرو بوده است.

این شرکت اعلام کرد که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل مرتفع و ارائه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشته‌است.

اختلال و قطعی چه در اینترنت سیار و چه ثابت، در چند وقت اخیر چندین بار رخ داده‌ است. هر بار کندی و قطعی اینترنت با دلایل مختلفی مانند کاهش پهنای باند، قطعی برق، فرسودگی تجهیزات و غیره توجیه شده.

این قطعی‌های مکرر در حالی است که وزارت ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم از زمان شروع به کار، اقدامات و برنامه‌های زیادی را برای بهبود کیفیت اینترنت ارائه داده‌ است. اما با این حال وضعیت اینترنت سیار و ثابت در کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود و با چالش‌هایی مانند قطعی امروز اینترنت ثابت مواجه می‌شود.

از سوی دیگر نیز قیمت اینترنت در چند وقت اخیر در تمامی اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت افزایش یافت. با شروع گلایه‌های کاربران به افزایش نرخ تعرفه‌های اینترنت، وزارت ارتباطات وعده داد که این افزایش قیمت برای توسعه زیرساخت‌ها و بهبود کیفیت شبکه اینترنت کشور، به‌ویژه اینترنت ثابت صرف خواهد شد.

توسعه اینترنت ثابت بر پایه فیبر نوری اولویت وزارت ارتباطات و فناوری دولت سیزدهم است. اما این در حالیست که اینترنت ثابت امروز به دلیل فرسودگی خطوط و تجهیزات دچار قطعی شده‌است!

قطعی اینترنت برای اجرای طرح صیانت؟

تصویب طرح صیانت و ایجاد شبکه ملی اطلاعات هم موضوع بحث بسیاری از مسئولان در چند ماه گذشته بوده و هست. طرحی که به عقیده بسیاری از کارشناسان در نهایت منجر به مسدودسازی شبکه اینترنت بین‌المللی خواهد شد. در نهایت هم می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را کسب و کارها و افراد وارد کند.

اختلال صبح امروز اینترنت ثابت با وجود اقدامات وزارت ارتباطات برای تجهیز و بهبود کیفیت این بخش، باعث گمانه‌زنی‌های بسیاری در این باره از سوی کاربران شد. چرا که آن‌ها گمان می‌کنند طرح محدودسازی اینترنت به نوعی در حال اجرا و شاید در مرحله آزمایش است.

با این حال، کندی، قطعی و اختلال در اینترنت مدتیست که گریبان‌گیر کاربران و کسب‌‌ و کارها شده‌ است که منجر به گلایه‌های فراوانی از سوی آن‌ها می‌شود. اما چرا با وجود اقدامات وزارت ارتباطات در زمینه بهبود کیفیت اینترنت، این مشکلات به‌وجود می‌آید؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.