خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۳۹۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کلافگی مردم از سرعت پایین اینترنت / «صد رحمت به دایال آپ!»

کلافگی مردم از سرعت پایین اینترنت / «صد رحمت به دایال آپ!»

کاهش سرعت اینترنت در ایران کاربران را کلافه کرده است تا جایی که برخی از آنها می‌گویند سرعت اینترنت دایال آپ از سرعت اینترنت کنونی بیشتر بود. انتقادها به سرعت اینترنت بسیار است اما کسی دلیل واقعی کاهش سرعت را نمی‌داند. اما سرعت واقعی اینترنت در ایران چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای متعددی از سرعت اینترنت در ایران و جهان منتشر می‌شود. تابناک چندی پیش در گزارشی با استناد به آمارهای سایت Speedtest اعلام کرده بود که رتبه سرعت اینترنت در ایران ۹ پله افت کرده و از ۱۴۱ کشور جهان، ایران از نظر سرعت اینترنت در رتبه ۷۹ قرار دارد. اینترنتی کندتر از ینترنت باهاماس و لائوس و بهتر از تونس و آنگولا!

این گزارش می‌گفت سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲ مگابیت‌برثانیه و اینترنت ثابت هم ۱۰ مگابیت‌برثانیه است. اما حالا کاربران می‌گویند حتی سرعت از این هم بدتر است. مشکلی که نه محدود به شهرهای دور است و نه کلانشهرها. بلکه کل ایران با مشکل سرعت اینترنت مواجه‌اند.

این سرعت پایین حتی محدود به دانلود فیلم و یا مراجعه به سایت‌های خارجی هم نیست. بلکه انجام هر کاری حتی در سایت‌های داخلی هم سخت است.

در ادامه برخی از کامنت‌های مخاطبان را می‌خوانید:

«خیلی اینترنت بد شده حتی برای سایتای داخلی هم باید وقت زیادی بزاریم.»

«من که سه هفته به‌خاطر قطعی تلفن از اینترنت همراه استفاده میکنم در مقایسه با کشوری مثل افغانستان خوبه در کل بده. امتحان و کلاس آنلاین داریم اما هی قطع میشه.»

«من یک تاجر هستم و اینترنت بعضی از کشورها مانند ازبکستان ترکیه هند و را امتحان کردم. واقعا از ایران بهتره.»

«من از مشهد پیام میدم و دانش آموزم. یکهو سر کلاس اینترنت تمام دانش آموز ها قطع میشه و از کلاس پرت میشن بیرون یا مثلاً اگه تو کلاس بیشتر از ۲ نفر دوربین باز کنه یا بیشتر از ۵ نفر حرف بزنن دیگه نت جواب نمی‌ده.»

«سرعت نت واقعان پایینه. معلومه که تعمدی در کاره. هم سرعت پایینه هم هزینه بالاست. آخه اینترنت چیه که مردم به خاطرش اذیت بشن؟»

«یکی از دلایل مهم کندی اینترنت، فیلترینگ گسترده سایت ها هست که باعث کندی اینترنت میشه.»

هزینه بالا سرعت پایین!

برخی دیگر از کاربران می‌گویند سرعت پایین است اما هزینه اینترنت بسیار بالاست. دانلود هر فایل کوچک و بزرگی حجم زیادی از اینترنت آنها را می‌خورد.

«نه فقط اینترنت سرعتش کند شده بلکه تا اینترنت رو روشن میکنی بلافاصله می‌بینی یک گیگ از اینترنت رفت .»

«بابا اگه سرعتو میارین پایین چرا قیمت اینترنتو گرون میکنین و خیلی سریع هم تموم میشه ؟»

«یعنی من قبلا ۲ گیگ اینترنت یک ماهه میخریدم درست یک ماه کامل جواب میداد اما الان ۱۰ گیگ میخرم تو دو هفته کمتر تموم میشه.»

«این مشک سرعت اینترنت را حل کنید. بعضی وقت ها حتی نت دیگه کار نمیکنه ولی باز داره از حجمش میره.»

صد رحمت به دایال آپ!

برخی دیگر می‌گویند سرعت اینترنت دایال آپ از اینترنت ۵G و ۴G بیشتر بود.

«آقا شما چی میگین ۵G؟ سرعت نت من۵۰کیلو بایت هم به زور میشه!»

«سرعت اینترنت ثابت من ۰/۲ است. شما قضاوت وزیر جوان!»

«سرعت اینترنت جوری پایین اومده که حس می کنم با دیال آپ وصل شدم. فقط صدای جیغ جیغ و قیژ قیژ کم داره تا نوستالژیم کامل شه.»

«بولله من نصف وقتم رو از بابت کم بودن سرعت اینترنت هدر میدم.»

«واسه خونه اینترنت با سرعت ۸ مگ زدم تو تست سرعت خود مخابرات سرعتش به زور دیگه ۴ مگ میشه.»

«دو تا اینترنت ۱۶ مگابیتی دارم که هر کدومشون به زور دارن ۳ مگ می‌دن. واقعاً ممنونم که تست فایو جی رو با سرعت فلان قدر با موفقیت انجام دادید و رکورد سرعت رو شکستید. اما صد رحمت به دایال آپ!»

«زنگ زدم پشتیبان اینترنت گفتم چیکار کنم سرعت اینترنتم بالا بره. میگه از ایران برو.»

«یه کمِ دیگه سرعت اینترنت رو کم کنند، اینترنت قطع میشه.»

«با این سرعت اینترنت فقط میشه پیری کرد آقای وزیر جوان.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • X

    اینترنت خیلی بده آقای وزیر تو من بودم به تو مدرک نصاب ماهواره هم نمیدادم

  • X

    اینترنت خیلی بد بد آقای وزیر شما اصلا چیکار میکنی

  • X

    اینترنت خیلی بده خدای یکم وژدان داشته باشید

  • ناشناس

    دارم از ضعیفی اینترنت میمیرم

  • ناشناس

    اینو خدایش راست میگن من برای بچه ام ۵ گیگ اینترنت گرفتم یه هفته ای بود ۲روزه تموم شد

  • فلک زده

    برای دیدار فک و فامیل تنها اومده بودم ایران ، همسرم خارجی هستند و میگفت دروغ میگی سرعت اینترنت ایران کم است حتمآ رفتی ایران زن صیغه ای گرفتی که تصویری زنگ نمیزنی. نزدیک بود پدرم دربیاد ، بابا اقلآ فکر خانواده ها باشید با این اینترنت به اصطلاح بین المللی.

  • علی

    اینترنت شاتل گرفتم، 16 مگ. هیچ وقت سرعت به 16 نرسید و تهش همون 12 تا 14 موند. بعدش سرعت سایت های داخلی نصف شد و با ف.شکن اونا رو باز میکردم!!
    بعد همون سرعت که نصف شده بود، الآن دوباره نصف شده و ف.شکن سرعت به زور به 800 کیلوبایت میرسه. دوهفته خط تلفن قطع شده، 4 بار رفتم مخابرات که بیان درستش کنن، نمیان. الآن هم با ایرانسل اومدم، سرعت از 120 کیلوبایت بیشتر نمیشه همراه اول هم اصلا کار نمیکنه حتی برنامه همراه من هم باز نمیشه. تازه VDSLهم توشهر ما اومده و شهر کناری ما چندتا خیابونش فیبر نوری دارن ولی همه ناراضی و عصبی هستند.

  • علی

    درضمن اینا رو گفتم، یه چیز یادم رفت. کشش خط تلفن ما بالای 30 مگابیت هم راحت جواب میده و هیچ مشکلی نداره. خط 4G هم آنتش تا خونه آخر پره. کاملا گ مشخصه که تعمدی هست

  • خدازده

    ما نتمون سر امتحان قطع میشه بعدش که وصل میشه یهو از صفحه دیجی فرم میندازتمون بیرون از بس این مدت التماس معلما رو کردیم…….
    و جایی که من زندگی میکنم داده همراه هیچ معنی نداره توی نقطه کوریم و من و کلاس مجازی و امتحان انلاین و یه دنیا خواهش و تمنا!
    خسته شدیم لطفا یه فکری کنین

  • ناشناس

    همه زندگی شده استرس میای خونه یه قیلم نگاه کنی اونم نمیزارن
    خواهشا تو خونه راحتمون بذارید آقایون!!!!!