کد مطلب: ۴۶۷۳۱۹

راهنمای انتخاب سرعت اینترنت با توجه به نوع کاربری

راهنمای انتخاب سرعت اینترنت با توجه به نوع کاربری

اطلاعات سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند، نشان می‌دهد متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه ژوئن امسال یعنی حدود تیر ماه، ۲۹ مگابیت بر ثانیه بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعات سایت Speedtest که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند، نشان می‌دهد متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا ماه ژوئن امسال یعنی حدود تیر ماه، ۲۹ مگابیت بر ثانیه بوده و به این ترتیب کشورمان با یک پله صعود در مقایسه با رتبه‌بندی ماه قبل، توانسته به جایگاه ۶۶ در میان ۱۳۸ کشور دنیا دست پیدا کند.

اطلاعات این سایت همچنین نشان می‌دهد، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران، ۱۵ مگابیت بر ثانبه و متوسط سرعت اپلود آن هشت مگابیت بر ثانیه است.

این در حالی است که کاربر اینترنت ثابت در سنگاپور به متوسط سرعت ۲۰۸ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارد. با توجه به این آمارها تقریبا اوضاع دستتان می‌آید که خیلی جا برای ناز کردن ندارید و باید با همان چیزهایی که داریم فعلا سر کنیم.

اگر بخواهید از هریک از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ثابت اشتراک بخرید، آنها سرعت‌های متفاوتی را برای سرویس‌هایشان پیشنهاد می‌کنند که هرکدام از این سرعت‌ها برای فعالیت‌هایی که توسط افراد انجام می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با این سرعت‌ها و استاندارد مورد نیاز برای انواع مختلف کاربری لااقل کمک می‌کند، تعداد و عمق غرهایی که می‌زینم کمتر شود. باید تکلیف خودتان را روشن کنید؛ اهل انجام دانلودهایی هستید که ساعت‌ها طول می‌کشد؟ عتشق مشاهدده فیلم‌های آنلاین هستید؟‌ این دستورالعمل برای همه نوشته شده است:

سرعت یک تا سه مگابیت بر ثانیه: به اندازه کافی برای گشت و گذار در وب، چک کردن ایمیل، حضور در شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین (البته در صورتی که تاخیرهای گاه به گاه اذیتتان نمی‌کند) مناسب است. با این حال، چنین سرعتی برای پخش فیلم ایده‌آل نیست.

سرعت سه تا چهار مگابیت بر ثانیه: حداقل سرعت برای پخش استاندارد ویدیو از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس است. این سرعت ممکن است برای یک کاربر در خانه کافی باشد، اما با وجود تمام محتوای HD موجود در وب در حال حاضر، چنین سرعتی منجر به تاخیر و کاهش کیفیت هنگام مشاهده فیلم‌های ویدئویی می‌شود.

سرعت پنج تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه: حداقل سرعتی که نتفلیکس برای ویدئوهای HD توصیه می‌کند، پنج مگابیت بر ثانیه است و اگر بخواهید به طور همزمان دو سرویس HD را استفاده کنید، لازم است که این سرعت را دوبرابر کنید. اگرچه این سرعت، پایه سرویس‌های HD است، اما باز هم می‌تواند به کاهش کیفیت ویدئوها منجر شود، به خصوص اگر چندین ابزار متصل وجود داشته باشد.

سرعت ۱۰ تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه: حداقل سرعت برای تجربه‌ای مداوم و قابل اعتماد از اینترنت است. اگر به طور مداوم مشغول دانلود فایل از وب و سرویس‌های ابری هستید، بهتر است حداقل چنین سرعت اینترنتی را دریافت کنید.

۲۰ مگابیت بر ثانیه و بالاتر: خانه‌هایی که چندین کامپیوتر و ابزار متصل به اینترنت، خدمات پخش فیلم، لوازم خانگی هوشمند و کاربران همزمان در آنها وجود دارد، باید حداقل یک سرویس ۲۰ مگابیتی را در نظر بگیرند.

منبع: روزنامه هفت‌صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آرش

    این مورد هم کاش اضافه میکردید چون خیلیا ها شاید ندونن سرعت مگابیت با مگابایت متفاوت هستش
    سرعت درون شبکه رو بر حسب بیت محاسبه میکنن و سرعت لوکال یا فیزیکی و محلی رو بر حسب بایت محاسبه میکنن در واقع بیت از بایت کوچیکتر هستش هر ۸ عدد بیت میشه ۱ بایت بنابراین وقتی سرویس دهنده بهتون میگه سرعت سرویش شما مثلا ۱۶ مگابیت هستش یعنی در اصل ۲ مگابایت هست همون سرعت اصلی و سرعت دانلود شما. پس هر وقت خواستید ببینید که سرعت اصلی اینترنت شما چند هستش سرعتی که سرویس دهنده به شما فروخته رو به تقسیم بر 8 کنید.بیت بر ثانیه به این شکل نمایش داده میشه Mb/s
    و بایت بر ثانیه به این شکل MB/s‌

    • BiXoul

      “هر وقت خواستید ببینید که سرعت اصلی اینترنت شما چند هستش سرعتی که سرویس دهنده به شما فروخته رو به تقسیم بر ۸ کنید.”
      درست نیست بگیم سرعت اصلی؛ این مقادیر مساوی هستند فقط واحد ها متفاوت ـند که می تونیم به سادگی تبدیل کنیم

  • BiXoul

    خدمات ADSL شرکت های isp که به سرعت 16 mbps محدود شده، که همونم به دلیل مشکلات سیم کشی و دوری از مرکز موجب کاهش چشم گیر کیفیت خط در بسیاری از نقاط کشور میشه…
    خدمات اینترنت همراه و td lte هم اولا پینگ بسیار بالا دارند و پایداری لازم رو ندارن، دوما هزینه هاشون به قدری بالاست که حتی برای کسانی که قصد هزینه بسیار دارند هم صرفه ندارهببینید در تمام دنیا هزینه اینترنت همراه بالاس اما مشکل اصلی ما اینترنت ثابت هست که نسبت به کشور های هم رده به طرز وحشتناکی مشکل داریم. مشکل هم حداقل برای من در بخش هزینه نیست بلکه در بخش سرعت، حجم و اتصال پایداره چرا که با سیم های مسی آپشن های بیشتری نیست!مشکلات اصلی مربوط به ADSL میشوند که امیدوارم طی 60 سال آینده حل شوند. با تشکر