خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۱۳۶۵

دولت به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت یا انسداد اینترنت؟

دولت به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت یا انسداد اینترنت؟

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: برنامه ما این است که یک شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور راه‌اندازی کرده و کاری کنیم تا مردم در خانه و محل کار سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیتی را تجربه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عیسی زارع‌پور چهارشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره طرح موسوم به «طرح صیانت» گفت: هیچ فردی در دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی به دنبال مسدود کردن اینترنت نیست. زیست اصلی مردم به فضای مجازی گره خورده و زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد این فضا نیازمند قاعده و قانون است. همه تلاش خود را می کنیم که نگرانی مردم و کسب‌وکارها را در نهایی سازی این طرح در تعامل با مجلس رفع شود.

وزیر ارتباطات درباره قیمت گذاری اینترنت گفت: سازمان تنظیم مقررات نماینده حقوق مردم در حوزه فناوری و خدمات ارتباطی است. هر کدام از مردم گله و شکایتی درباره کم‌فروشی یا گران فروشی اینترنت داشتند از طریق سامانه ۱۹۵ می‌تواند آن را ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. برای توسعه صنعت ارتباطی کشور، باید مدل اقتصادی خوبی پیشنهاد شود تا اپراتورها بتواند سرمایه گذاری کنند. در غیر اینصورت مشکلات تشدید خواهند شد.

استفاده بیش از حد از اینترنت همراه، ظرفیت شبکه را اشباع می‌کند

وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت گفت: کاربران فضای مجازی برای دسترسی به فضای مجازی از بستر اینترنت ثابت یا سیار استفاده می‌کنند که تمام این‌ها به شرکت مخابرات ایران وصل می‌شوند. در حلقه قبل از مخابرات، شرکت ارتباطات زیرساخت است که رابط شبکه‌های بین استانی است. ضمن این که ما در کشور مراکز داده‌ای داریم که اپراتورها از آن خدمات می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دنیا دسترسی مردم به اینترنت اغلب از طریق ارتباطات ثابت اتفاق می‌افتد زیرا ارتباطات بی‌سیم بر اساس فرکانس با ظرفیت‌های مشخص است و اشباع می‌شود.

زارع‌پور تاکید کرد: نسل جدید ارتباطات ثابت تا دهه‌های آینده ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری ارائه می‌شود. در سال‌های گذشته تمام تمرکز بر توسعه ارتباطات سیار بوده است و در این حوزه به طور میانگین از کشورهای دیگر عقب نیستم. اما در اثر غفلتی که صورت گرفته و توسعه ارتباطات ثابت به کندی طی شده، امروز نیاز به اینترنت را از طریق شبکه تلفن همراه تامین می‌کنیم. زمانی که استفاده از این شبکه زیاد می‌شود، کیفیت آن پایین می‌آیند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    همین کارهای ضد و نقیض شماست که همه ملت را نگران کرده از یک طرف اینترنت را میخواهید ببندید از طرف دیگر میخواهید شبکه فیبر نوری را گسترش بدهید ؟ لابد فکر کردید ملت پس از فردای تصویب طرح می آیند برای اینترانت ملی احراز هویت بکند و همان اندازه که برای اینترنت بین الملل هزینه میکرد پرداخت کند تا هم کنترل اینترنت دستتان باشد هم درآمدش قطع نشود! اگر در این افکار هستید سخت در اشتباهید .