کد مطلب: ۸۱۸۹۴۴

گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

حدود یک سال از فیلترینگ اینترنت ایران و افزایش محدودیت‌ها می‌گذرد و امروز وزیر ارتباطات خبر جدیدی درباره رفع فیلتر گوگل پلی اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات اعلام کرد در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم.

وزیر ارتباطات امروز در مصاحبه‌ای درباره رفع قیلترینگ در ایران گفت: نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت و رفع فیلتر گوگل پلی باید تجدید نظر شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با رفع فیلتر گوگل پلی اظهار کرد: از کارگروه خود در حال پیگیری این موضوع هستیم. این مسدودیت در دستور کار، کارگروه تعیین مصادیق انجام شده که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور است. نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی درباره بحث شفافیت بسته‌های اینترنتی گفت: نرم افزار‌های متعددی در تلفن‌های همراه وجود دارد که نشان می‌دهد چه میزان استفاده از بسته‌های اینترنتی صورت گرفته است. اما اگر شخصی احساس کرد بسته اینترنتی‌اش زودتر از زمان واقعی خود تمام شده است می‌تواند با سامانه کشوری ۱۹۵ تماس بگیرد و حتما رسیدگی خواهد شد.

گردش مالی بازار فیلترینگ چقدر است؟

یک نماینده مجلس در انتقاد از فیلترینگ گفت: عملا شاهد این موضوع هستیم که بازار پرسود و مکاره‌ای پشت پرده فیلترینگ شکل گرفته است و گردش مالی سنگینی هم در آن اتفاق می‌افتد؛ ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی این بازار است.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس با اشاره به آسیب‌های فیلترینگ فضای مجازی گفت: عملا ما شاهد این هستیم که بازار پرسود و مکاره‌ای پشت پرده فیلترینگ شکل گرفته است که متاسفانه گردش مالی سنگینی هم در آن اتفاق می افتد. ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی است و ما هم از لحاظ فنی و‌ هم از لحاظ روانی می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: اینکه شرایط جامعه را با این‌گونه تصمیمات به این شکل پیش بردیم جای سوال است. بنده یک نظرسنجی در یکی از شبکه های اجتماعی که فیلتر است انجام دادم، تقریبا ۳۰ هزار نفر در آن نظرسنجی شرکت کردند و هشتاد درصد گفتند ماهیانه بالای صدهزار تومان بابت فیلترشکن هزینه می کنند و این باعث شکل گیری این گردش مالی شده است که تبعات منفی برای کشور، جامعه و اقتصاد ما دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: چون بازار پرسود،غیرقابل نظارت و خلافی در این بخش شکل گرفته است پس قطعا دست افراد خاصی است وقتی این بازار پرسود باشد حتما افراد معمولی نمی توانند به آن راه پیدا کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.