کد مطلب: ۷۲۴۸۰۰

جدیدترین ربات انباردار آمازون رونمایی شد

جدیدترین ربات انباردار آمازون رونمایی شد

به تازگی آمازون از جدیدترین روبات خود رونمایی کرده است، این ربات برای کار در انبار شرکت آمازون طراحی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محصولی که Sparrow نام دارد و به گفته آمازون، اولین سیستم رباتیک در انبارهای این شرکت به شمار می‌رود که از قابلیت‌های شناسایی، انتخاب و مدیریت محصولات به طور مجزا بهره می‌برد. این ربات همچنین از فناوری‌های هوش مصنوعی و بینش رایانه‌ای برای تشخیص و رصد میلیون‌های محصول در انبارها استفاده می‌کند.

به نقل از آی تی ایران، آمازون می‌گوید که با به‌کارگیری ربات‌ها در انبارها، می‌توان بسیاری از کارها با دقت بالاتر و همچنین ضریب ایمنی بیشتری انجام داد. در بیانیه این شرکت آمده است: ربات Sparrow می‌تواند از عهده کارهای تکراری برآید و این امکان را به کارکنان ما می‌دهد تا زمان و انرژی خود را صرف امور دیگری کنند.

اولین ربات تمام خودران آمازون با قابلیت حرکت معرفی شد

آمازون در ادامه عنوان کرد: این ربات می‌تواند کارها را به صورت امن و بی‌خطر انجام دهد به شرکت کمک می‌کند تا با انجام خودکار بخش مهمی‌از فرآیند تتکمیل، کارایی و بهره‌وری را افزایش دهیم و بتوانیم بهتر به مشتریان خود خدمت‌رسانی کنیم.

آمازون همچنین مدعی شد که با به‌کارگیری این ربات‌ها در انبارهای خود توانسته، ۷۰۰ ردیف شغلی جدید را در شرکت ایجاد کند. با این حال، این شرکت هنوز جزییات دقیقی را در خصوص نحوه عملکرد ربات‌ها در انبارهای خود به ویژه در بخش‌هایی که نیروی کار انسانی نیز حضور دارند، ارائه نداده است.

در سال ۲۰۲۰ و در پی یک افشاگری از سوی مرکز گزارش‌های تحقیقی (Center for Investigating Reports) آمده بود که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، میزان آسیب‌های وارده جدی به کارکنان آمازون در انبارهای این شرکت که کارهای به صورت نیمه خودکار و با حضور ربات‌ها صورت می‌گرفت، ۵۰ درصد بیشتر از بخش‌هایی بود که از ربات‌ها استفاده نمی‌کردند.

استفاده از ربات‌ها باعث شده تا میزان کار کارگران در انبارهای این شرکت به طور قابل توجهی افزایش یابد و فشار بیشتری به آنها وارد آید. برای مثال، پیشتر هر کارگر در روز ملزم به اسکن ۱۰۰ محصول بودند اما با ورود ربات‌ها این عدد به ۴۰۰ رسیده است.

در گزارش افشاگرانه اخیر به این موضوع نیز اشاره و عنوان شده که آمازون از این ربات‌ها برای افزایش میزان کارها استفاده می‌کند و بهره‌گیری از این ربات‌ها به حدی رسیده که دیگر کارکنان نمی‌توانند همپای این ربات‌ها به کارشان ادامه دهند.

در ماه ژوئیه گذشته، دولت آمریکا تحقیقات خود را پیرامون ادعاهای مطرح شده در خصوص شرایط کاری کارکنان آمازون آغاز کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.