کد مطلب: ۸۱۸۵۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در رویداد سالانه اپل چه گذشت؟ / رونمایی از یک محصول انقلابی

در رویداد سالانه اپل چه گذشت؟ / رونمایی از یک محصول انقلابی

اپل در رویداد سالانه خود، از محصولات جدید و به‌روزرسانی‌های متعددی رونمایی کرد. از هدستی که شبیه به عینک است و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کند و تا 175 میلیون تومان قیمت دارد تا فیچرهای جدیدی که به انواع محصولات خود اضافه کرده است. بیشترین تمرکز این رویداد روی محصول جدید اپل در زمینه واقعیت مجازی بود. اپل با این محصول به جنگ کمپانی‌های بزرگ و رقبای گردن‌کلفت خود در بازار متاورس می‌رود. در این گزارش خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات رویداد wwdc23 اپل را می‌خوانید.

زهرا درخشان: به گزارش تجارت‌نیوز ، اپل روز گذشته پنجم ژوئن، در رویداد سالانه خود wwdc23، از جاه‌طلبانه‌ترین و مخاطره‌آمیزترین محصول سخت‌افزاری جدید خود در سال‌های اخیر رونمایی کرد: یک هدست واقعیت ترکیبی به نام Apple Vision Pro. تیم کوک، مدیرعامل اپل، Vision Pro را که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کند، به‌عنوان یک «محصول انقلابی» با پتانسیل تغییر نحوه تعامل کاربران با فناوری و دنیای اطراف معرفی کرد. اعلامیه مورد انتظار در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل منتشر شد، جایی که اپل لیست بلندبالایی از ویژگی‌های جدید و به‌روز‌رسانی برخی از محصولات پرکاربرد خود را نیز به نمایش گذاشت.

اپل روی هدست شرط‌بندی خطرناکی کرده است

Apple Vision Pro جدید شبیه عینک اسکی است و به افراد امکان می‌دهد که تصاویر مجازی را روی ویدیوهای زنده دنیای واقعی قرار دهند. کوک، که سال‌هاست پتانسیل واقعیت افزوده را مورد تاکید قرار می‌دهد، این عینک هوشمند را «نخستین محصولی که از آن به جای نگاه کردن، برای دیدن استفاده می‌شود» معرفی کرد.

اپل معتقد است که Apple Vision Pro «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی در تاریخ» است و به‌عنوان یک "کامپیوتر مکان‌مند انقلابی" عمل می‌کند. این دستگاه دنیای واقعی و دیجیتال را با یکدیگر ترکیب کرده و شبیه عینک اسکی است. باطری جداگانه دارد و گفته می‌شود که این قابلیت را دارد که با چشم، دست و صدا کنترل شود.

طبق گفته مدیران اپل، زمانی که کاربر دستگاه را استفاده کند، می‌تواند برنامه‌هایی را که مستقیما در مقابل او پخش می‌شود، مشاهده کند. در این رویداد، اپل طیف گسترده‌ای از تجربیات منحصر‌به‌فرد را با این محصول به نمایش گذاشت، از جمله اپلیکیشن‌هایی برای دارو، بهره‌وری و سرگرمی.

اتفاق دیگر رویداد سالانه اپل، مربوط به حضور باب ایگر، مدیرعامل دیزنی بود. او نیز به رویداد اپل پیوست تا درباره نحوه تولید محتوا برای هدست جدید ویژن پرو این کمپانی صحبت کند. برخلاف سایر هدست‌ها، هدست واقعیت ترکیبی جدید، چشمان کاربران خود را از بیرون نشان می‌دهد، بنابراین «شما هرگز از اطرافیان خود جدا نمی‌شوید، می‌توانید آنها را ببینید و آنها می‌توانند شما را ببینند» و این یعنی رابطه انسانی.

اما این محصول با چالش‌هایی روبه‌رو است: اپل به یک بازار غیرقطعی و پر از شرکت‌های فناوری دیگر وارد شده است که در گسترش محصولات خود، تلاش کرده‌اند و به‌طور عمده ناموفق بوده‌اند. همچنین، اپل قیمت ۳۴۹۹ دلار برای این دستگاه تعیین کرده و قیمت این هدست به پول ایران تا 175میلیون تومان است.

اپل از VR بیشتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

در حالی که بیشتر تمرکز رویداد به‌طور قابل پیش‌بینی روی واقعیت مجازی بود، مدیران اپل به‌طور مستقیم کمتر در مورد اینکه چگونه با دغدغه فعلی سیلیکون ولی یعنی هوش مصنوعی همگام است، صحبت نکردند. در ماه‌های اخیر، رقبای بزرگ اپل در فضای تکنولوژی، برنامه‌های جسورانه‌ای را برای چگونگی یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی تولیدی در محصولات خود معرفی کرده‌اند که پس از موفقیت ChatGPT اتفاق افتاده است. کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل (WWDC) یک فرصت بالقوه برای اپل بود تا همین کار را انجام دهد.

در عوض، اپل در مورد هوش مصنوعی به روشی ظریف‌تر صحبت کرد. به‌عنوان مثال، اپل یک به‌روزرسانی برای تصحیح خودکار اعلام کرد که از یادگیری ماشین و یک مدل زبانی برای دقت بهتر و حتی «اصلاحات خودکار در سطح جمله» استفاده می‌کند. اپل همچنین قابلیت پیش‌بینی متن خود را گسترش خواهد داد.

کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، در این رویداد گفت: «وقتی نوبت به سرعت تایپ کردن می‌رسد، متن پیش‌بینی‌کننده از قبل به شما کمک می‌کند تا به سرعت یک کلمه را کامل کنید یا تغییر دهید.» و اضافه کرد: «اکنون همزمان با تایپ، پیش‌بینی‌هایی را دریافت خواهید کرد.»

از مک بوک ایر 15 اینچی رونمایی شد

اپل روز دوشنبه محصول سخت‌افزاری جدیدی را با نام 15-اینچی مک‌بوک ایر معرفی کرد که با پردازنده اختصاصی M2 اپل تجهیز شده است. اپل اعلام کرد که مک‌بوک ایر جدید باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان است، که تنها 11.5 میلی‌متر ضخامت دارد. همچنین، وزن آن فقط 3.3 پوند (حدود 1.5 کیلوگرم) است.

مک‌بوک ایر جدید باعث شده تا عمر باتری آن به 18 ساعت برسد و عملکرد بسیار سریع‌تر از مک‌بوک ایرهای مبتنی بر پردازنده اینتل داشته باشد، همچنین دارای یک سیستم صوتی با شش بلندگو است. قیمت آغازین آن 1,299 دلار و برای محصولات آموزشی 1,199 دلار باید پرداخت. در همین حال، مک‌بوک ایر 13-اینچی قدیمی‌تر با پردازنده M2 هم اکنون به قیمت 999 دلار عرضه می‌شود.

علاوه بر مک‌بوک ایر جدید، اپل نیز تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra را به‌عنوان به‌روزرسانی‌هایی برای مک استودیو خود معرفی کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های جدید را با سرعت بسیار بالا ایجاد کنند که تا 25 برابر سریع‌تر از M1 Max عمل می‌کند.

ویژگی‌های جدید برای FaceTime، پیام‌ها و موارد دیگر

اپل همچنین مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های جدیدی را که اواخر امسال برای iOS 17 عرضه می‌شود، اعلام کرد. این به‌روزرسانی‌ها شامل ابزارهای جدیدی است که تماس گرفتن و پیام‌رسانی با دیگران را شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی می‌کنند.

در iOS 17، امکان استفاده از "پوسترهای" تماس برقرار شده است که به کاربران آیفون اجازه می دهد یک تصویر سفارشی طراحی کنند تا هنگام تماس با شخصی یا دریافت تماس او ظاهر شود. کاربران آیفون می‌توانند «پوستر» کارت تماس خود را با یک عکس یا «میموجی» دلخواه و همچنین متن شخصی‌سازی کنند.

ویژگی جدیدی به نام پیام صوتی زنده Live Voicemail پیام تماس گیرنده را در زمان واقعی رونویسی می‌کند، بنابراین کاربران می توانند تصمیم بگیرند که آیا آن را نادیده بگیرند یا تماس را قبول کنند. یکی از ویژگی‌های اعلام ورود به آینده، هشدار دادن به دوستان و خانواده را در مورد ایمنی آنها آسان‌تر می‌کند. همچنین ابزاری به نام NameDrop به کاربران امکان می دهد اطلاعات تماس خود را با نگه داشتن دو آیفون نزدیک به هم به اشتراک بگذارند.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای آیپد، اپل واچ و ایرپادها

آیپد برخی از ویژگی‌های محبوب صفحه قفل موجود در آیفون را دریافت خواهد کرد، از جمله قابلیت سفارشی‌سازی تصاویر پس‌زمینه و همچنین ویجت‌های تعاملی جدید برای دریافت اطلاعات بیشتر به‌صورت مختصر و انجام عملیات سریع.

اپل واچ همچنین با استفاده از یادگیری ماشینی، یک پشته هوشمند خواهد داشت که ویجت‌های مرتبط را نمایش می‌دهد، از جمله ثبت نمودارهای داروها و تقویم و مشاهده داده‌های خواب. این شرکت ویژگی‌های جدید «صدای تطبیقی» را به AirPods بی‌سیم خود اضافه می‌کند. این به‌روزرسانی برای کاهش صداهای مزاحم هنگام تغییر محیط و همچنین یادگیری ترجیحات شنونده در نظر گرفته شده است تا ایرپادها بتوانند تغییرات صوتی را به‌طور پویا انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.