کد مطلب: ۳۸۲۸۱۱

سازوکار «دیوار» برای قیمت‌گذاری خودرو اعلام شد

سازوکار «دیوار» برای قیمت‌گذاری خودرو اعلام شد

وضعیت برزخی سایت‌های انتشار دهنده آگهی در هفته‌های اخیر به دلیل ممنوع شدن از درج قیمت خودرو باعث تصمیمات جدیدی از سوی این سایت‌های پربازدید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر این اساس به ویژه سایت دیوار تدابیر جدیدی برای انتشار قیمت خودرو اتخاذ کرده و اعمال قوانین مشخصی را برای انتشار قیمت خودرو در پیش گرفته است.

در شرایطی که وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) برنامه‌ای برای اعلام قطعی قیمت خودرو ندارد و اتحادیه خرید و فروش خودرو نیز از اعلام قیمت واحد سر باز می‌زند و نیز از سوی دیگر در شبکه‌های مجازی فضا برای مانور آگهی‌های قیمت خودرو در شرایط ممنوعیت سایت‌ها از درج قیمت فراهم شده است، سایت‌های انتشار آگهی سیاست‌های جدیدی را که حاوی قوانین کارشناسی شده و خاص خود هستند را برای از سرگیری درج قیمت آغاز کرده‌اند.

در همین زمینه سایت دیوار در پاسخ به تجارت‌نیوز درباره اینکه آنها راهکار جدیدی برای بازگشت قیمت خودرو به سایت‌ خود در مقابل بی‌تفاوتی نهادهای اعلام کننده قیمت در پیش گرفته‌اند، اعلام کرد: «پس از تحولات بازار خودرو در روزهای گذشته و افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و پس از ابراز نگرانی هموطنان عزیز، دیوار تصمیم گرفت موقتا و با هدف کمک به کاهش التهاب و بازگشت آرامش به بازار، نمایش قیمت را از آگهی‌های خودرو حذف کند.»

اما طبق آخرین تغییرات در دسته‌بندی خودرو چند ویژگی برای انتشار قیمت خودرو در نظر گرفته شده از جمله اینکه در آگهی تیپ خودرو انتخاب شده باشد، قیمت صفر تیپ خودرو مورد نظر جزو قیمت‌های اعلام شده از اتحادیه خودرو باشد و قیمتی که برای خودرو مشخص شده متناسب با سال ساخت و کارکرد خودرو مطابق با سیستم قیمت‌گذاری باشد، قیمت در لیست نمایش داده خواهد شد و در غیر این صورت نمایش قیمت امکان پذیر نخواهد بود.

لیست کالاهای پرمصرف در سامانه وزارت صمت

از سویی دیگر به دلیل پراکندگی نحوه تعیین قیمت‌ها در بازار مصرف به تازگی وزارت صمت اعلام کرده سامانه اعلام روزانه قیمت‌ برخی کالای پرمصرف و اساسی به‌زودی رونمایی خواهد کرد.

اما به نظر می‌رسد در این لیست که بیشتر متعلق به مواد غذایی و لوازم برقی باشد، خودرو همچنان جایی در این لیست نداشته باشد و این موضوع هم باعث شده تا برخی از مهمترین سایت‌های انتشار دهنده آگهی اقدام به تصمیم مستقل برای انتشار قیمت بگیرند.

بر این اساس روز گذشته روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد که در جدیدترین اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم دارد تا شرایط برای اعلام قیمت برخی کالاهای پرمصرف و اساسی به‌صورت آنلاین را فراهم کند. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص با اشاره به اینکه قیمت‌ها در سطح کشور کاملا مشخص بوده و در سامانه ۱۲۴ همه قیمت‌ها درج می‌شود، اظهار کرد: سامانه ۱۲۴ مرجع رسمی قیمت کالاهاست و در همین راستا نیز جدیدا اقداماتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده؛ به‌طوری که برای ۱۰۰ کالای پرمصرف و اساسی، اپلیکیشن اعلام قیمت‌ها را طراحی کردیم که در آن به‌صورت روزانه قیمت‌ها اعلام خواهد شد و در آینده نزدیک از این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.