کد مطلب: ۷۵۹۶۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس/ گوشی‌ جدید سامسونگ چه زمانی وارد ایران می‌شود؟

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس/ گوشی‌ جدید سامسونگ چه زمانی وارد ایران می‌شود؟

گوشی‌های پرچمداران اپل و سامسونگ یعنی گلکسی اس 23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس، امسال به رقیبی جدی برای یکدیگر تبدیل شده‌اند. چرا که هر دو گوشی از ویژگی‌های قدرتمندی بهره می‌برند و می‌توان گفت در یک رتبه قرار می‌گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدل‌های آیفون ۱۴ پرو اپل اکنون رقبای جدیدی در سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ دارند. گوشی‌های پرچم‌دار جدید گلکسی تفاوتی اساسی با مدل سال گذشته ندارند، اما با توجه به مشخصات سخت‌‌افزاری، گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند رقیبی جدی برای آیفون 14 پرو محسوب شود.

تفاوت طراحی و صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو

از نظر طراحی، گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو بسیار متفاوت به نظر می‌رسند. آیفون 14 پرو شکل کلاسیک آیفون با گوشه‌های گرد و قاب میانی صاف و ضد زنگ دارد، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا یک صفحه شیشه‌ای معمولی با لبه‌های تیز و صفحه‌نمایش منحنی است که با فریم آلومینیومی مطابقت دارد.

در مورد وزن این دو گوشی، باید گفت که تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند، اما به نظر می‌رسد که گوشی جدید سامسونگ کمی سنگین‌تر است.

در مورد سایر تفاوت‌های فیزیکی، گلکسی اس 23 اولترا با قلم S داخلی عرضه می‌شود، که آیفون 14 پرو فاقد آن است. مدل‌های آیفون 14 که در ایالات متحده به فروش می‌رسند، اسلات سیم‌کارت فیزیکی نیز ندارند، به این معنی که در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا در ایالات متحده، پورت‌های فیزیکی کمتری در آیفون 14 پرو وجود خواهد داشت. همچنین، ساموسنگ تنوع رنگ بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در گلکسی اس 23 اولترا صفحه نمایش ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X Infinity-O و پنل ۶.۷ اینچی Super Retina XDR در آیفون ۱۴ پرو وجود دارد. نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا، از نظر فنی، تراکم پیکسلی بالاتری دارد، اما تفاوت قابل توجهی بین 500ppi در مقابل 460ppi مشاهده نمی‌شود.

هر دو به یک اندازه تیز به نظر می‍رسند و تا 120 هرتز نرخ به‌روزرسانی را پشتیبانی می‌کنند. اگرچه حداکثر روشنایی در آیفون 14 پرو کمی بیشتر است. حداکثر قدرت آن در فضای باز 2000 نیت است، در حالی که صفحه نمایش گلکسی 1س 23 اولترا به 1750 نیت می‌رسد.

قسمت‌های داخلی پرچمداران اپل و سامسونگ

وقتی صحبت از قسمت‌های داخلی به میان می‌آید، گلکسی اس 23 اولترا از نسخه اصلاح شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که به طور خاص برای پرچمداران جدید گلکسی ساخته شده است، استفاده می شود. در مقایسه، آیفون 14 پرو مکس با تراشه A16 بایونیک اپل عرضه می‌شود.

گلکسی اس 23 اولترا را می‌توان با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت پیکربندی کرد، در حالی که آیفون 14 پرو مکس را می‌توان با حافظه‌های 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت خریداری کرد. هیچ یک از آنها از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین قبل از خرید باید از میزان مصرف مطمئن شد.

در مورد باتری‌ها، گلکسی اس 23 اولترا مانند مدل‌های قبلی خود دارای یک واحد 5000 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که آیفون 14 پرو با یک واحد نسبتاً کوچکتر 4323 میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود. هیچ یک از این گوشی‌ها شارژری در جعبه ندارند. گلکسی اس 23 اولترا از شارژ سیمی تا 45 وات پشتیبانی می‌کند، در حالی که آیفون 14 پرو از شارژ 27 واتی بالاتر است.

هر دو گوشی از شارژ بی‌سیم تا 15 وات پشتیبانی می‌کنند، اما شارژ بی‌سیم Qi در گلکسی اس 23 اولترا تنها به 10 وات و در iPhone 14 Pro به 7.5 وات محدود می‌شود.

بررسی دوربین‌های گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو

با حرکت به سمت اپتیک، گلکسی اس 23 اولترا قطعاً انتخاب بهتری در اینجا است زیرا دارای سیستم همه کاره‌تری است. این دوربین دارای تنظیمات دوربین چهارگانه است که شامل دوربین جدید 200 مگاپیکسلی f/1.7 عریض به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض می‌شود.

علاوه بر این، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با حداکثر 3 برابر اپتیکال و یک لنز پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم دیجیتال اپتیکال تا 10 برابر و 100 برابر فضایی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

دوربین گلکسی اس 23 اولترا

آیفون 14 پرو مکس دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.78، سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 و لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/1.78 با حداکثر می‌شود.

2 برابر زوم اپتیکال هر دو گوشی همچنین دارای یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو هستند که می‌تواند برای تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد. گلکسی اس 23 اولترا فقط می‌تواند قفل معمولی با چهره را باز کند، اما آیفون 14 پرو با سیستم TrueDepth با پروژکتور نقطه‌ای و سنسور مادون قرمز برای FaceID عرضه می‌شود.

سیستم‌عامل اندروید و iOS در گوشی‌های رقیب

سیستم‌عامل اندروید و iOS بسیار با یکدیگر متفاوت‌اند و می‌توان گفت که قابل مقایسه نیستند. اما گلکسی اس 23 اولترا با OneUI 5.1 مبتنی بر Android 13 و آیفون 14 پرو با iOS 16 عرضه می‌شود. همچنین، حالت DeX سامسونگ نیز وجود دارد که در صورت اتصال به یک نمایشگر خارجی، می‌تواند گوشی را به یک راه‌اندازی کامل شبیه کامپیوتر شخصی تبدیل کند. این چیزها به طور کامل در آیفون 14 پرو وجود ندارد و iOS 16 به طور کامل از نمایشگرهای بزرگتر آیفون‌ها بهره نمی‌برد.

این بدان معنا نیست که iOS بد است. برخی از افزودنی‌های در iOS قوی‌تر هستند. از جمله AirDrop، Universal Control و موارد دیگر، که بهترین عملکرد را با سایر دستگاه‌های اپل در اکوسیستم دارند. هر دو گوشی از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری به یک اندازه قابل اعتماد هستند، اما آیفون 14 پرو ممکن است به‌روز‌رسانی‌های بیشتری دریافت کند.

قیمت و در دسترس بودن گلکسی اس 23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در 1 فوریه 2023 معرفی شد و اولین گوشی پرچمدار بزرگی است که در سال جدید میلادی در ایالات متحده به صورت رسمی عرضه می‌شود. در حال حاضر برای پیش‌سفارش با قیمت اولیه 1200 دلار از فروشگاه اینترنتی رسمی سامسونگ و تعدادی دیگر از خرده‌فروشان در دسترس است که در تاریخ 17 فوریه 2023 به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر، آیفون 14 پرو مکس در سپتامبر 2022 به بازار عرضه شد، بنابراین اکنون چند ماه از عمر آن می‌گذرد. با این حال، برای خرید با قیمت اولیه 1100 دلار به راحتی در دسترس است. اما گوشی آیفون 14 مجوز واردات را ندارد و اگر به صورت مسافری وارد ایران شود، رجیستری نخواهد شد و عملا در ایران کارایی ندارد.

با این حال دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه ، تبلت و لوازم جانبی کشور اعلام کرد مجوز واردات S23 صادر شده و ثبت سفارش آن در حال انجام است و احتمالا تا اوایل هفته آینده از سوی بازرگانان و شرکت‌های واردکننده در سطح عرضه توزیع خواهد شد.(ایسنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.