کد مطلب: ۵۷۲۱۳۰

سرمایه‌گذاری بزرگترین بانک‌های جهان در حوزه رمزارزها

سرمایه‌گذاری بزرگترین بانک‌های جهان در حوزه رمزارزها

یک گزارش جدید از شرکت بلاک‌دیتا، شرکت تحقیقاتی حوزه بلاک‌چین نشان می‌دهد که نیمی از بزرگترین بانک‌های دنیا به حوزه رمزارزها ورود کرده‌اند.

یک گزارش جدید از شرکت بلاک‌دیتا، شرکت تحقیقاتی حوزه بلاک‌چین نشان می‌دهد که نیمی از بزرگترین بانک‌های دنیا به حوزه رمزارزها ورود کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام این شرکت ۵۵ بانک از ۱۰۰ بانک مورد بررسی این پژوهش در حوزه بلاک‌چین، رمزارز و یا کسب‌وکارهای مرتبط سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در گزارش بلاک‌دیتا اسم فعال‌ترین بانک‌ها و میزان سرمایه‌گذاری آنها در شرکت‌های حوزه بلاک‌چین نیز آمده است.

در راس این بانک‌ها، بانک بریتانیایی بارکلیز قرار دارد که ۱۹ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلاک‌چین انجام داده است، بعد از آن هم بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی سیتی‌گروپ با ۹ سرمایه‌گذاری، بانک جهانی گلدمن‌ساکس با هشت سرمایه‌گذاری، بانک جی‌پی‌مورگان با هفت و بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس با ۶ سرمایه‌گذاری قرار دارند.

بر اساس این گزارش، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فضای رمزارز توجه نزدیک به یک چهارم از ۱۰۰ بانک برتر دنیا را به خود جلب کرده است.

با وجود این که انتقادات نسبت به بیت‌کوین در میان بانکداران زیاد بوده اما بسیاری از این بانکداران منکر پتانسیل درآمدزایی نبوده و جایگاه استراتژیک قدرتمندی در اقتصاد رمزارزها برای خود ایجاد کرده‌اند.

دلایل سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه رمزارزها

بلاک‌دیتا همچنین در گزارش خود به سه تحول اصلی اشاره می‌کند. تحولاتی که منجر به این شد که برخی از بانکهای برتر دنیا خدمات رمزارز به مشتریانشان ارائه دهند.

۱- سودده بودن خدمات صرافی‌های حوزه رمزارز. بایننس که در سال ۲۰۱۸ بزرگترین صرافی رمزارز دنیا بود، توانست ۵۴ میلیون دلار بیشتر از دویچه بانک سودآوری داشته باشد. این در حالی بود که تعداد کارکنان دویچه بانک ۵۰۰ برابر بایننس بود. در حال حاضر هم ارزش کوین‌بیس بیشتر از گلدمن‌ساکس بوده در حالی که تعداد کارمندانش تنها ۴درصد گلدمن‌ساکس است.

۲- درخواست بی‌شمار مشتریان از بانک‌ها برای ارائه راهکارهای مبتنی بر رمزارز

۳- تغییر مقررات که به بانک‌ها اجازه داد در حوزه رمزارزها ورود کنند.

مهمترین اخبار و اطلاعات بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.