کد مطلب: ۸۱۶۸۷۰

Measurabl، پلتفرم ESG حوزه املاک و مستغلات ۹۳ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

سرمایه گذاری در شاخص ESG ادامه دارد/ افزایش رویکرد محیط‌زیستی استارتاپ‌ها

سرمایه گذاری در شاخص ESG ادامه دارد/ افزایش رویکرد محیط‌زیستی استارتاپ‌ها

سرمایه گذاری روی استارتاپ‌هایی که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند، رو به افزایش است. نمونه بارز آن استارتاپ Measurabl است که پرکاربردترین پلتفرم مدیریت داده ESG برای املاک و مستغلات در جهان بوده و برای کربن‌زدایی ساختمان‌ها، کاهش ریسک آب‌وهوای فیزیکی، پیروی از مقررات و تضمین ریسک‌های پایداری در معاملات املاک از آن استفاده می‌شود. این استارتاپ به تازگی 93 میلیون دلار از 13 سرمایه‌گذار، جذب سرمایه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میژرابل، پلتفرمی برای داده‌های محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در فضای املاک و مستغلات محسوب می‌شود. از آنجایی که سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست توسط سرمایه‌گذاران خطرپذیر افزایش یافته، این استارتاپ امروز اعلام کرد که 93 میلیون دلار در سری D جذب سرمایه کرده است.

قابل توجه است که شاخص ESG از سه حرف اول کلمات محیط زیست (Environment)، اجتماعی (Social) و حاکمیت (Governance) گرفته شده است. موضوع شاخص ESG و ویژگی‌های آن، در حوزه اخلاق کسب‌وکار قرار می‌گیرد. رعایت شاخص ای‌اس‌جی از این جهت دارای اهمیت است که ساختمان‌ها، املاک و مستغلات مثلا نقش پررنگی در تولید گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی محیط زیست دارند.

به گزارش تک‌کرانچ ، این دور از تامین مالی که مت الیس، مدیرعامل Measurabl از آن به‌عنوان تامین سرمایه بیش از حد اشتراکی یاد می‌کند، ارزش این استارتاپ را تا 170 میلیون دلار افزایش داد. اما دلیل اینکه مدیرعامل میژرابل آن را بیش از حد اشتراکی می‌نامد این است که تامین سرمایه 93 میلیون دلاری با شیوه هم‌سرمایه‌گذاری و توسط بیش از 13 سرمایه‌گذار انجام شده است.

الیس طی مصاحبه‌ای به تک‌کرانچ گفته است: «این بودجه به استارتاپ ما اجازه می‌دهد تا فناوری‌های ESG پیشرو در بازار خود را تقویت کند، به مناطق جغرافیایی جدید گسترش یابد و اطمینان حاصل کند که صنعت املاک و مستغلات داده‌ها و اطلاعات لازم برای مشخص‌کردن میزان سرمایه‌گذاری لازم برای انتقال به آینده‌ای پایدار و سودآور برای همه را دارد.»

سرمایه‌ گذاری برای آینده ساختمان‌ها

میژرابل که در سال 2013 توسط الیس، مدیر سابق راه‌حل‌های پایداری در CBRE، شرکت خدمات تجاری و سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تاسیس شد، در حال سوارشدن بر موج استارت‌آپ‌ها در بخش ESG است. این استارتاپ ابزارهایی را برای مدیریت، معیارسنجی، گزارش و ردیابی پایداری یک کسب‌وکار املاک، از عملیات در سطح ساختمان گرفته تا اتاق هیات‌مدیره و فعالیت‌های بازار سرمایه ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال، فناوری این استارتاپ می‌تواند جمع‌آوری داده‌های برق، آب، سوخت، محیط و زباله‌ها را از شرکت‌های برق به صورت خودکار انجام دهد. همچنین می‌تواند اسناد اجتماعی و حاکمیتی را در کنار داده‌های زیست‌محیطی حفظ کند.

برایان نوجنت، شریک Sway Ventures در بیانیه‌ای گفته است: «راه‌حل‌های میژرابل برای شرکت‌هایی که به دنبال ساده‌سازی عملیات خود و به‌دست‌آوردن مزیت رقابتی در دنیایی که به‌طور فزاینده‌ای مبتنی بر داده‌هاست، حیاتی خواهد بود. از آنجایی که صنعت املاک و مستغلات به سمت آینده‌ای پایدارتر و مبتنی بر معیارهای حفظ محیط زیست حرکت می‌کند، رویکرد نوآورانه این کسب‌وکار برای مدیریت داده‌ها در ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل درجه و میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه ضروری خواهد بود. این موضوع فقط رعایت استانداردهای ESG نیست. بلکه این یک الزام مالی است.»

پیش‌بینی رشد سرمایه گذاری ESG

براساس نظرسنجی داو جونز، پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های ESG در سه سال آینده بیش از دو برابر شود که 15 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها را تا سال 2025 تشکیل می‌دهد. البته قانون وزارت کار که به برنامه‌های بازنشستگی اجازه می‌دهد عوامل ESG را هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند، رشد بازار را تهدید می‌کند.

براساس گزارش مورنینگ استار، در ماه‌های پایانی سال 2022، سرمایه‌گذاران نزدیک به 6.2 میلیارد دلار بیشتر از سرمایه‌گذاری‌های خود، از صندوق‌های پایدار که دغدغه محیط زیستی دارند، خارج کردند.

با این حال، تامین مالی موفق میژرابل نشان می‌دهد که هنوز هم میل به ESG وجود دارد. این استارتاپ بیش از 1000 مشتری دارد و ادعا می‌کند که توسط 40درصد از مدیران املاک و مستغلات در سطح جهان استفاده می‌شود.

عامل دیگری که به نفع این شرکت نوآفرین خواهد بود، فشار فزاینده بر بازار املاک و مستغلات برای تغییر است. این فشار، اغلب به شکل قوانینی برای ممانعت از انتشار کربن و در توسط شهرداری‌ها اعمال می‌شود. چون حوزه املاک و مستغلات تقریبا 39درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان را ایجاد می‌کند. بیشتر آن از طریق تولید مواد مورد استفاده در ساختمان‌ها و بقیه از خود ساختمان‌ها و تولید انرژی برای تأمین انرژی ساختمان‌ها تولید می‌شود.

تخمین‌ها از کنفرانس آب‌وهوای سازمان ملل متحد، نشان می‌دهد که اگر استانداردهای آب‌وهوا و کارایی را در ساختمان‌سازی رعایت نشوند، هزاران ساختمان‌ در سراسر جهان با ارزشی بیش از 14 تریلیون دلار، طی 20 سال آینده قابل‌ بیمه‌کردن نخواهند بود.

الیس گفته است: «Measurabl پرکاربردترین پلتفرم مدیریت داده ESG برای املاک و مستغلات در جهان است. مشتریان از آن برای کربن‌زدایی ساختمان‌ها، کاهش ریسک آب‌وهوای فیزیکی، پیروی از مقررات و تضمین ریسک‌های پایداری در معاملات املاک استفاده می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.