کد مطلب: ۷۴۲۸۱۷

جابجایی بین‌شهری مسافر توسط تاکسی های آنلاین ممنوع شد

جابجایی بین‌شهری مسافر توسط تاکسی های آنلاین ممنوع شد

طبق اعلام پلیس راهور ناجا جابه‌جایی مسافر بین‌شهری از سوی تاکسی های آنلاین ممنوع اعلام شده است. همچنین از تردد خودروهای پلاک شخصی حامل مسافر، جلوگیری خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلیس راهور ناجا با ارسال نامه‌ای به پلیس‌راه‌های سراسر کشور اعلام کرد جابه‌جایی مسافر بین‌شهری از سوی تاکسی های آنلاین همچون اسنپ، تپسی و ماکسیم ممنوع است. براساس این نامه تردد خودروهای پلاک شخصی حامل مسافر، جلوگیری خواهد شد.

تاکسی‌های اینترنتی از ابتدای فعالیت خود با چالش‌های مختلفی مواجه شدند و جدیدترین آن مربوط به جابه‌جایی بین شهری مسافران است. پلیس راهور ناجا به‌تازگی نامه‌ای در رابطه با جابه‌جایی مسافر توسط خودروهای پلاک شخصی در جاده‌های برون‌شهری به رؤسای پلیس راه استان‌های کشور ارسال کرده است.

در این نامه تأکید شده که حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و… در حوزه حمل‌و‌نقل برون‌شهری خارج از ضوابط و ممنوع است. جالب است که رئیس پلیس راهور ناجا فعالیت مسافربرهای شخصی را موجب افزایش تصادف در محورهای برون‌شهری اعلام کرده. تضییع حقوق رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی فعال در حوزه مسافری نیز از دیگر دلایل این ممنوعیت عنوان شده است.

در همین راستا از پاسگاه‌های پلیس راه خواسته شده تا ضمن رعایت ملاحظات ایمنی و حفاظتی از تردد خودروهای پلاک شخصی که در جاده‌های برون‌شهری اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، جلوگیری شود.

طبق این نامه فعالیت به‌عنوان راننده در جاده‌های کشور نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم از قبیل کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، دفترچه ثبت ساعت و گواهی معاینه فنی است، اما تاکسی‌های آنلاین و رانندگان با پلاک شخصی هیچ‌کدام از این مجوزها را ندارند.

گفتنی است این ممنوعیت در‌حالی به‌تازگی ابلاغ شده که برخی از تاکسی‌های اینترنتی مدت‌هاست نسبت به جا‌به‌جایی مسافران در مسیرهای برون‌شهری اقدام می‌کنند. اسنپ نیز اخیراً امکان سفر بین‌شهری را از شهریور‌ماه امسال کلید زده و به‌تازگی تبلیغات گسترده‌ای برای اطلاع‌رسانی نسبت به این موضوع انجام داده است.

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بسم الله الرحمن الرحيم. سلام عليكم تورا به روح حضرت زهرا اسنادعادي بايد بي اعتبارباشدوبه 20ميليون نفركه مستاجرهستند.دولت جمهوري اسلامي ايران زمين رايگان دهدواينكه درترمينال اراك سيروسفر مادرم را كه معلول است .نميزاره سواراتوبوس شود.چرا بايد با معلولان در سطح كشور بد برخورد كنند. مگر از خدا نميترسندونميدانندكه خدا ميبيندوبيشتر بدحجاب ها را سواراتوبوس ميكنندواينكه ويروس كرونا وجودنداردوباطب سنتي نابودميشودوبادروغ گويان برخوردكنيد

  • ناشناس

    الان دیگه اونایی ک سلامت هوشمند ب هیچ عنوان تصادف نمیکنن اسنپ ماکسیم اگر با خانواده هاشون برن مسافرت اتفاقی پیش نمیاد ولی مسافر بگیرن همه مدل بلایاپیش میاد از کی تا حالا … همه بدن شما خوبید

  • ناشناس

    منم راننده اسنپم ولی قبول دارم که تاکسی اینترنتی نباید سفر برون شهری انجام بده چون اون بنده خداهایی که تاکسی زرد گرفتن فک کنم گرونترتز شخصی هست قیمتش نون اونا آجر میشه و کرایه برون شهری آدم زورش میاد بیست درصد کمسیون بده کرابه هام واس اسنپ تپسی خ پایینه خالی رفتن بهتره