کد مطلب: ۶۲۵۳۳۹

سفر به ماه شبیه‌سازی می‌شود/ فضانوردان چگونه برای ماموریت آماده می‌شوند؟

سفر به ماه شبیه‌سازی می‌شود/ فضانوردان چگونه برای ماموریت آماده می‌شوند؟

ناسا تصویری از نحوه آموزش فضانوردان خود برای سفر به ماه منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه این افراد برای ماموریت رفتن به ماه آماده می‌شوند. این ساز و کار برای تقلید شرایطی است که فضانوردان در ماموریت خود به قطب جنوبی ماه که بخشی از ماموریت آرتمیس است تجربه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناسا تصویری از نحوه آموزش فضانوردان خود برای سفر به ماه منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه این افراد برای ماموریت رفتن به ماه آماده می‌شوند. این عکس از داخل یک تانک آب غول آسا و در آزمایشگاه NBL ناسا گرفته شده است. این آزمایشگاه در هوستون تگزاس قرار دارد. در این تصویر مبهم می‌توان شمایل دو انسان را دید که در حال راه رفتن بر روی سطح این تانک آب هستند و راه رفتن بر روی سطح ماه را تمرین می‌کنند.

این ساز و کار برای تقلید شرایطی است که فضانوردان در ماموریت خود به قطب جنوبی ماه که بخشی از ماموریت آرتمیس است تجربه می‌کنند. برای مثال تانک آب به آنان کمک می کند تا شرایط گرانشی در سطح ماه را احساس کنند. نورپردازی نسبتا گنگ و تاریک نیز کمک میکند شرایط روشنایی در ماه را بهتر درک کنند. از آن جایی که نور خورشید در قطب جنوبی ماه تنها چند درجه از افق بالا می‌آید طبیعتاً روشنایی زیادی در انتظار فضانوردان نخواهد بود.

چراغ‌ها را خاموش کنید! در حال شبیه‌سازی ماه هستیم!

ناسا در توییتی با عنوان «چراغ‌ها را خاموش کنید! در حال شبیه‌سازی ماه هستیم!» نحوه آماده کردن این رایط را توضیح داد. در این آزمایش همه چراغ‌ها را خاموش کردند و پرده‌های سیاه رنگ بر روی دیواره استخر کشیدند تا انعکاس نور به حداقل برسد. سپس از یک لامپ سینمایی قدرتمند در زیر اب استفاده کردند تا شرایط را دقیقا مطابق سطح ماه برای فضانوردان آماده کنند.

در عمق ۱۲ متری این تانک آب فضانوردان هم‌زمان با عادت کردن به شرایط یاد می‌گیرند با استفاده از ابزارهای مختلف نمونه‌هایی از سطح ماه بردارند، کاوشگر خود را بررسی کنند و پرچم خود را نیز نصب کنند.

به نقل از digitaltrends ، دلیل علاقه ناسا به قطب جنوبی ماه وجود یخ است که می‌تواند نقش مهمی در ماموریت‌های کشف فضا در آینده ایفا کند. ممکن است این قسمت از ماه منابع دیگری نیز داشته باشد و یک دنیای کاملا کشف نشده است.

ناسا در این ماموریت برای اولین باز یک زن و یک رنگین پوست را به ماموریت آرتمیس ۳ که برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است بفرستد. در ماموریت آرتمیس یک که امسال انجام میشود، یک سفر بدون سرنشین به دور ماه به منظور آزمایش سخت افزارها انجام می شود. در ماموریت آرتمیس دو همین کار با حضور سرنشینان انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.