کد مطلب: ۲۸۴۳۵۴

شرکت تولید تراشه پردازنده هم ویروسی شد

شرکت تولید تراشه پردازنده هم ویروسی شد

شرکت تایوانی TSMC به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه پردازنده در جهان، اعلام کرده که برخی از تجهیزاتش مورد حمله بدافزاری و هجوم یک ویروس خطرناک قرار گرفته است.

شرکت TSMC یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید تراشه مخصوص گوشی‌های آیفون اپل و پردازنده سایر غول‌های تکنولوژی فعالیت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،حالا این شرکت فعال در زمینه فناوری اعلام کرده است که برخی از تجهیزات و دستگاه‌های لازم برای تولید تراشه‌های پردازنده این شرکت، گرفتار حملات سایبری بدافزاری و ویروس‌های خطرناکی شده‌اند که امنیت این دستگاه‌ها را به شدت به مخاطره انداخته است.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرده است که متخصصان امنیت سایبری مربوطه در حال کار بر روی این مساله و برطرف کردن مشکلات بوجود آمده هستند و به زودی مشکل امنیتی حاصل از حمله ویروسی و بدافزاری برطرف خواهد شد.

این شرکت همچنین در ادامه بیانیه خود صحت تمامی اخبار و شایعاتی که مبنی بر عمدی بودن این حمله سایبری و نفوذ یک هکر به سیستم‌های TSMC بودند و منتشر شدند، را رد کرد.

هنوز این شرکت به درخواست گزارشگر رویترز مبنی بر توضیح و تشریح درباره تاثیرگذاری این اتفاق برروی کاهش تولید تراشه‌های موردنیاز گوشی های آیفون اپل پاسخی نداده است.

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی که در معمولا در تایوان و چین مستقر شده‌اند و بخش اعظمی از قطعات موردنیاز غول‌های تکنولوژی نظیر اپل را تامین کرده و تشکیل می‌دهند، در نیمه دوم سال معمولا مشغله‌های بیشتری دارند.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.