کد مطلب: ۶۵۷۵۹۹

پاسخ مدیرعامل دیجی‌کالا به تجارت‌نیوز درباره ۳ مشکل اساسی

میزان بالای شکایت‌ها از دیجی‌کالا طبیعی است/ واکنش به سود بالای وام در دیجی‌پی  

میزان بالای شکایت‌ها از دیجی‌کالا طبیعی است/ واکنش به سود بالای وام در دیجی‌پی  

مدیرعامل دیجی‌کالا می‌گوید: میزان شکایت‌هایی که از دیجی‌کالا می‌شود متناسب با سفارش بالا از این شرکت بوده و در نتیجه طبیعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، خدمات و محصولات بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اما براساس آمارها شکایت از دیجی‌کالا در راس شکایت از کسب‌وکارها در فضای مجازی است.

به تازگی نیز تعداد زیادی از کاربران در توییتر و مخاطبان ما از دریافت سود و کارمزد بالای وام پرداختی شکایت داشتند. یکی از آن‌ها در توضیح این گلایه به تجارت‌نیوز گفت: « دیجی‌پی با همکاری پست بانک اقدام به پرداخت اعتبار به کاربران خود می‌کند. این مجموعه جدا از سود ۲۲ درصدی بانک، ۱۰ در صد از کاربر کارمزد نقدی دریافت می‌کند. یعنی اگر کسی ۱۰ میلیون تومان وام بگیرد، یک میلیون تومان این وام بابت کارمزد دیجی‌پی کسر می‌شود و بابت ۹ میلیون تومان باقی مانده، باید حدود ۱۱ میلیون تومان در یک سال قسط پرداخت کند. کاربر حداکتر ۲ هفته فرصت دارد که از اعتبار خود فقط برای خرید از دیجی‌کالا استفاده کند.»

انتقادهای دیگری مثل گران‌فروشی و تخفیف‌های قلابی هم نسبت به این فروشگاه اینترنتی مطرح می‌شود. در ادامه حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در گفتگو با تجارت‌نیوز به آن‌ها پاسخ داده است.

چرا سود دیچی‌پی بالاست؟

او درباره بالا بودن نرخ سود تسهیلات پرداختی به مشتریان توسط ‌دیجی‌پی می‌گوید: بانک‌ها، موسسات مالی و لیزینگی مختلف در دیجی‌پی به ارائه تسهیلات مشغول هستند و فضای رقابتی بین آن‌ها برقرار است. با توجه به اینکه کاربر از کدام مرکز تسهیلات دریافت می‌کند، درصد میزان سود دریافتی متفاوت خواهد بود.

محمدی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر مقدار سودی که این مراکز از مشتریان طلب می‌کنند با توجه به نرخ تورم و نرخ نوکول لحظه‌ای بازار تعیین می‌شود. در شرایط فعلی اقتصاد کشور ما، این موضوعات باعث افزایش و بالا رفتن نرخ سود تسهیلات پرداختی توسط دیجی‌پی می‌شود.

آمار شکایت دیجی‌کالا طبیعی است!

مدیرعامل دیجی‌کالا درباره آمار شکایت کاربران از این فروشگاه اینترنتی نیز می‌گوید: باتوجه به تعداد مشتریان دیجی‌کالا طبیعی است که آمار شکایت از این فروشگاه بالاتر از سایر فروشگاه‌های اینترنتی باشد. مسلما فروشگاهی که ۵۰ سفارش در روز دارد یک شکایت هم از آن زیاد تلقی می‌شود. اما دیجی‌کالایی که روزانه ۱۰۰ هزار سفارش در آن ثبت می‌شود، ۱۰۰ شکایت از آن در روز نرخ بالایی نیست. فکر می‌کنم مقدار آن برای دیجی‌کالا قابل قبول است.

محمدی ادامه می‌دهد: البته میزان پاسخگویی به شکایت نیز موضوع مهمی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. ما همواره در تلاشیم تا با پاسخگویی و پشتیبانی مناسب بر مشتری‌مداری دیجی‌کالا اضافه کنیم.

واکنش به تخفیف‌های فیک

او درباره قیمت بالا و تخفیف‌های نادرستی که برخی اوقات در این فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شود، اضافه می‌کند: دیجی‌کالا به عنوان یک پلتفرم که میزبان سایر ارائه دهندگان خدمات و محصولات است، فعالیت می‌کند. اکثر محصولات ارائه شده در آن توسط چندین فروشنده عرضه می‌شود. اگر فروشنده‌ای گران فروشی کند و یا از تخفیفات نادرست استفاده کند، قطعا به اعتبار خود آسیب می‌زند.

به گفته محمدی؛ حدود ۲۵۰ هزار فروشنده ریز و درشت با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند. شاید بعضی از ارائه‌دهندگان نتوانند به خوبی نظر مشتریان را جلب کنند. با توجه به فضای رقابتی که ایجاد شده است مطمئن باشید که اگر بشود محصولی حتی هزار تومان ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده برسد، عرضه‌کنندگان این کار را می‌کنند تا در فشردن دکمه سبد خرید توسط کاربر، رقابت داشته باشند.

مدیرعامل دیجی‌کالا تاکید می‌کند: البته از این موضوع نیز نمی‌شود گذشت که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، ممنوعیت واردات و غیره زنجیره تامین کالاها را با اختلال روبرو کرده است که باعث می‌شود در بعضی موارد مشکلاتی در ارائه خدمات به وجود آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام. از مشتریان چند ساله دیجی کالا بودم و هستم. متاسفانه در دو سال اخیر خصوصا این یکسال اخیر خدمات دهی ضغیف شده و با توجه به وضع مالی مردم….گزینه برای خرید پانصدهزار تومان ببالا ارسال رایگان هست را لااقل بردارید و جالب اینجاست همین مورد هم حتی درصورت خرید اجناس پس و پیش و در چند نوبت فرستاده میشه. وقتی ارسال برای یک نفر صورت نمیگیره و تاخیر بخاطر ارسال چند محموله برای چند نفره چطور میشه رضایت داشت؟ قبلا خیلی بهتر بود. امیدوارم بزودی مشکلات رفع بشه و رضایت مشتریان بیشتر بشه. خریدهای من کمتر شده چون خرید پانصدهزار تومانی کم شده. مشکل دیگه تقسیم بندی فروشنده هست. قبلا یکجا در یک مرحله با هزینه کمتر خرید میکردم. هزینه ارسال را خواهشا کمتر کنید چون بصورت جمعی جنس را ارسال میکنید.امیدوارم مشکلات حل بشه و کمی منصفانه تر بشه. بقیه موارد رضایت داشتم. ممنون

  • ناشناس

    سلام من سالهاست از دیجی کالا خرید دارم و بسیار راضی هستم خدا رو شکر تا الان مشکلی پیش نیومده و همین جا از مدیران دیجی کالا و پرسنل زحمتکش و بقیه اعضا تشکر دارم .

  • ناشناس

    استفاده از دی جی کالا اشتباه محضه گران بودن کالادراوج بی کیفیتی من دوسالی هست که دیگه ازدیجی کالاخریدنمیکنم

  • ناشناس

    من اکثر سفارش هامو رو از دیجی کالا تهیه می کنم جدیدا هم از کد تخفیف دیجی کالا توی تخفیف هات استفاده میکنم و خوبه

  • مصطفی

    سلام دوستان. متاسفانه این کلاه برداری در دی جی پی هم در حال اتفاق افتادن هست و همچنان ادامه داره و هیچ نهادی هم پاسخگو نیست. من حتی به پلیس فتا، نماد اعتماد هم گزارش دادم ولی رسیدگی نشد. چندی پیش برای من پیامکی ارسال شد با محتوای زیر:
    کاربر گرامی
    برای فعال کردن کیف پول اعتباری برای خرید اقساطی تا ۲۰ میلیون تومان، از طریق لینک زیر اقدام کنید:
    https://dgpy.ir/dcp
    من با اینکه دسته چک صیادی بانک ملت داشتم و یک فقره هم تا به حال چک برگشتی نداشتم و تمام شرایط را دارا بودم متاسفانه برای من پیغام آمد که شما واجد شرایط نیستید و این پیام رو دادند:
    اختصاص اعتبار به حساب شما ممکن نیست
    متأسفیم، طبق نتیجۀ امکان‌سنجی، فعلاً نمی‌توانیم اعتباری به حساب شما اختصاص دهیم.
    این پایان راه نیست، می‌توانید بعد از بررسی رفتارهای مالی‌تان دوباره اقدام کنید.
    و باز هم متاسفانه مبلغ 10000 تومان هم از حسابم کسر شد.
    و جالب تر اینجاست وقتی با کارشناسشون صحبت می کردم می گفت دلیلش اینه که شما چون از سال 88 تا حالا هیچ وامی از هیچ بانکی نگرفتید برای همین واجد شرایط نیستید!!! خلاصه سرتون رو درد نیارم خیلی حواستون به این شرکتها باشه. به خاطر پشتوانه ای که در بین نهادها دارند متاسفانه هیچ کسی جلودارشون نیست.

  • علیرضا

    درباره وام ۲۰ میلیونی نظری ندارم
    اما الان چند سال هست که خرید اینترنتی انجام میدم از چند مارکت مختلف انصافا خدمات دیجیکالا خوب هستمن فکر میکنم عده ای بدون تحقیقات و اطلاعات دست بکاری میزنند و بعد پشیمون میشن و ناراضی !کلا مردم ما خیلی زود و شتابزده هر کاری رو انجام میدن و زود هم مثل بچه ها پشیمون میشن و قهر میکنن و شروع میکنن بخاطر عصبانیتشون از اون مارکت انتقادهای شدید کردن و یخورده هم پیاز داغشو زیادتر میکنن !!طرف ۴ تا خرید اینترنتی کرده فکر کرده سهام دار اون شرکت شده
    و دیگه طلب داره ازشون ! نه عزیز من اینطوری نیست من تا امروز هیچ موردی از همین دیجیکالا ندیدم البته قبلا مشتری مداریش یخورده بهتر بود از نظر ارسال کد تخفیف یا هدیه به جهت عذر خواهی بابت ارسال اجناسی که ایراد دار بودندر هر صورت با این افکار عجیب و پوسیده مردم ما همینقدر پیشرفت در فروشگاه های اینترنتی هم جای شکر داره ، درست هست که احتمالا سود خوبی براشون داره اما بخیل نباشید دارن پول ایده و خدماتشون رو درمیارن واقعا خسته شدیم بس که تو ایران آدمای عجیب با افکار خراب دیدیم که با یه مویز گرمیشون میکنه و ….

    • ناشناس

      جانا سخن از زبان ما میگویی.حرف حساب جواب نداره>کسی که چاقو بیخ خرخره این جماعت نزاشته که باید حتما از این مارکت خرید کنن

    • ناشناس

      متاسفانه دوست عزیز، شما از اون دست افرادی هستی که تا بلا سر خودت نیاد متوجه نمیشی چه خبره. موفق باشی

    • نرگس

      سلام منم واقعا موافقم باهمه صحبتاتون مخصوصا اینکه با چهارتاخرید خودشون سهامدار میدونن
      هروقتم برگشت زدم محصولشونو قبل دوازده ساعت پول بحسابم برگشت خورده
      بعدم روی هر محصول نوشته اصل یا غیر اصل قیمتاشم خیلی خوبه تو نظرات اون کالا هم بخونید متوجه میشید به کارتون میاد یانه و حتی فیلم و عکسم داره
      ان شاءالله که موفق باشند فقط کدای تخفیف و ارسال رایگان رو دوباره به حالت قبل برگردونن
      خیلی ممنون

    • حجت

      دیشب من
      یک فقره هم تا به حال چک برگشتی نداشتم یا اقساط عقب افتاده و تمام شرایط را دارا بودم متاسفانه برای من پیغام آمد که شما واجد شرایط نیستید و این پیام رو دادند:
      اختصاص اعتبار به حساب شما ممکن نیست
      متأسفیم، طبق نتیجۀ امکان‌سنجی، فعلاً نمی‌توانیم اعتباری به حساب شما اختصاص دهیم.
      این پایان راه نیست، می‌توانید بعد از بررسی رفتارهای مالی‌تان دوباره اقدام کنید.
      و باز هم متاسفانه مبلغ ۸۰۰۰ تومان هم از حسابم کسر شد. حساب کردم روزی ۱۰۰۰ نفر پول بدن سر ماه دیجی پی ۲۴۸ میلیون تومان از هیچ پول در میاره

  • خسرو

    محمدی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر مقدار سودی که این مراکز از مشتریان طلب می‌کنند با توجه به نرخ تورم و نرخ نوکول لحظه‌ای بازار تعیین می‌شود. در شرایط فعلی اقتصاد کشور ما، این موضوعات باعث افزایش و بالا رفتن نرخ سود تسهیلات پرداختی توسط دیجی‌پی می‌شود.
    این یعنی دولتی در دولت تشکیل شده که نرخ سود را لحظه ای تعیین میکند ؟ و به عبارت دیگر این یعنی همان نزول بگیرهای قدیم که هر نرخی میخواستند تعیین میکردند

  • ناشناس

    وام نمیدن علکی هستشازمن ۵۰۰۰۰۰تومان بردن. ومیگن اعتبار نداریدبخدا کلاهبردارن

  • ناشناس

    خرید اعتباری کردم و سفارشمو لغو کردم و قبلش بدهی خودمو با دیجی پی تسویه کردم اما نصف مبلغ بهم برگشت داده شده-عملا کلاهبردارن

  • نازی

    جدیدا کالا به مرکز توزیع فرستاده میشه ولی مرکز توزیع چند روز بعد از زمان ارسال کالا را میفرسته و دیگه به انتخاب زمان ارسال نمیشه اعتماد کرد – انگار مرکز توزیع داره با دیجیکالا لجبازی میکنه

  • ناشناس

    الان. یک هفته است دارویی خریداری کردم و فروشنده ارسال نکرده. از اعتبارم در دیجی کالا پرداخت کردم هر چی تماس میگیرم که یا کالا رو بفرستید یا کالا رو لغو کنید چون امکان لغو از طرف من امکانپذیر نیست متاسفانه هنوز بلاتکلیف هستم

  • ناشناس

    خیلی وقته از دیجی کالا خرید میکنم و واقعا راضیم ولی اینبار گول خوردم و از اعتبار وام دیجی پی استفاده کردم و بعداز یکروز لغو سفارش زدم و همون مبلغ به حساب کیف پول دیجی پی رفت و گزینه ی سررسید اقساط رو حذف کردن و حتی از کافی نت و خدمات کامپیوتری ها هم نشد که قسطی که بههیچ وجه استفاده نکردم من رو بدهکار کردن و قابل واریزی از کیف پولی که اختیارش دست خودشونه قابل پرداخت نیست و قصد گرفتن کامزد زیاد روزانه رو دارن و مدتش مشخص نیست ،در اصل با وعده اعتبار بدون کارمزد تا مدتها سود پول میخوان بگیرن ،من امروز رفتم کارهای شکایتم رو انجام دادم و به دوستان توصیه میکنم با دیجی پی کار نکنن ،چون هرچی تماس هم باهاشون میگیرم پاسخگو نیستن ،مراقب باشین کلاهبرداریه