خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۴۶۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش دیجی‌کالا به شکایت‌های کاربران / میانگین زمان تحویل بسته ۲ تا ۳ روز است

واکنش دیجی‌کالا به شکایت‌های کاربران / میانگین زمان تحویل بسته ۲ تا ۳ روز است

یکی از مدیران دیجی‌کالا به تجارت‌نیوز می‌گوید که این شرکت ۹۵ درصد از مشکلات مشتریان؛ با پس گرفتن کالایی که ایراد داشته است، حل می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از کاربران از عملکرد سایت خرید و فروش دیجی‌کالا در تحویل و مرجوعی کالا راضی نیستند. از سوی دیگر هم گروهی معتقدند ایجاد رقیب جدی برای این پلتفرم، به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

اگر کاربران سری به شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر بزنند، می‌توانند میزان شکایات و گله‌های کاربران نسبت به عملکرد دیجی‌کالا را به خوبی مشاهده‌ کنند. اما به نظر رسد که دیجی کالا فعلا با مشکل ضعف پشتیبانی و در مواردی اجناس فیک مواجه است. ظاهرا این فروشگاه برای حل بحران‌های پشتیبانی اقدامات جدی‌تری باید انجام دهد.

به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود؟

کمال ریاضی، مدیر منابع انسانی دیجی‌کالا درباره رسیدگی یه شکایات مردم، از این کسب‌وکار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: «طبیعی است که زمانی که یک کسب ‌وکار به ۶۰ میلیون نفر در ایران سرویس می‌دهد، مشکلاتی به وجود بیاید. هیچ کسب و کار کاملی وجود ندارد. تنها دو تا چهار درصد از کالاهایی را که به سراسر کشور ارسال می‌کنیم، منجر به نارضایتی و شکایت کاربران می‌شود.»

ریاضی در ادامه بیان می‌کند: «دیجی‌کالا ۹۵ درصد مشکلات را با پس گرفتن کالا و رسیدگی به مشکلات حل می‌کند. تمام این اطلاعات از جمله میزان شکایات مردمی در گزارش سالیانه دیجی‌کالا ذکر می‌شود.»

این مدیر دیجی‌کالا درباره حضور دیجی‌کالا در شبکه‌های اجتماعی و رسیدگی به گلایه‌های کاربران اظهار می‌کند:«در دیجی‌کالا یک تیم وجود دارد که با افرادی که شکایت خود را در بخش سوشال مدیا یعنی همان شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، مطرح می‌کنند، تماس می‌گیرند و اقدام به رفع و پیگیری مشکل می‌کنند.»

او ادامه می‌دهد: «مساله و ایراد نه تنها برای کسب‌وکارهای داخلی، بلکه برای سایت‌های خرید و فروشی جهانی مانند آمازون نیز رخ می‌دهد. اما موضوع پاسخگویی در دیجی‌کالا به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته می‌شود. دیجی‌کالا هر ساله میزان پاسخ‌گویی خود به مشتریان را در گزارش سالیانه خود می‌آورد.»

تاخیر در تحویل بسته‌های دیجی‌کالا

بزرگ‌ترین ضعف فروشگاه‌های آنلاین در برابر بازار سنتی تاخیر در تحویل کالا است. چرا که در خرید از یک مغازه در سطح شهر، فرد به محض پرداخت پول، کالای خودتان را تحویل می‌گیرد. اما به نظر در خرید اینترنتی اینگونه نیست.

با وجود اینکه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌خصوص کوچک‌ترها که بسیاری تنها نقش یک بازاریاب برای مغازه‌ای را بازی می‌کنند، در عرض چند ساعت کالا را برای کاربر می‌فرستند. اما در دیجی‌کالا و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی کمی شرایط متفاوت است.

ریاضی در پاسخ به این پرسش تجارت‌نیوز که زمان تحویل کالا یکی از گلایه‌های بزرگ مشتریان است، می‌گوید: «لجستیک (فرایند کاری و موجودی کالا در انبارها) هر کالا متفاوت است. ممکن است در برخی از موارد یک تا هفت روز طول بکشد تا کالا به دست مشتریان برسد. اما میانگین زمان تحویل بسته‌ها در دیجی‌ کالا از یک تا سه روز است.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک واحد شکایت برای واحد شکایت فعلی باید مشخص بشه
    چون حتی شکابت هم میکنی جوابگو نیستند و فقط میگن پیگیری میکنیم .
    هیچ مسئول مشخصی نداره وقتی به مشکل بخوری
    اونم از وضع بخش ارسال و پیک هاشون با اخلاق بد که واقعا پشیمون میشه آدم از خریدش

  • سارا

    من از دیجیکالا در اواخر ماه خرداد 1401 خرید کردم اون هم به مبلغ 15 میلیون تومان کالا ارسال شده که برقی هم بود دچار نقص فنی بود مرجوع کردم الان که 8 تیر 1401 هنوز پولمو بهم برنگردوند مجبورم ازشون شکایت کنم چون قبلی هام تا شکایت نکردن به حقشون نرسیدن دیجی کالا خیلی وقت به یه دلال تبدیل شده و اون اعتبار سابق رو اصلا نداره خلاصه از بازار 2 میلیون هم جنس رو گرون تر بخرید باز به نفع مون هست حتی اگه بیشتر هم خرج کنیم باز بهتر چون حداقل جنس رو همون لحظه چک می کنی بعد پول می دی
    اگه آرامش خودتون براتون مهمه و می خواید جنس فیک بهتون قالب نکنن حتما از بازار شهرتون خرید کنید مطمئن تره.

  • Mahan

    اگه می خوایید یک خرید آروم بدون دغدغه داشته باشید بدون هیچ گونه تعصبی سمت این فروشگاه (دی جی کالا) نرید مگر اینکه خریدتون مبلغش پایینه من یک اشتباه وحشتناک انجام دادم یک لپ تاپ خریدم از دی جی کالا و مشکل داشت مرجوعش کردم و درخواست بازگشت مبلغ سفارش رو دادم و هر دفعه زنگ می زنم به من می گن تیم فنی دارن روی لپ تاپ کار می کنن نتیجه رو اعلام می کنن با اینکه لپ تاپ مشکل داره هنوزم حلش نکردن ولی حاضر نمی شن بپذیرن و مبلغ رو بدن با اینکه من خرداد ماه خریدم و الان تیر ماهه الان هم می خوام ازشون شکایت کنم این تجربه تلخ من از خرید از این فروشگاه به اصطلاح معروف بود دی جی کالا قدیم خیلی وقته مرده و الان نامش هم تراز و برابر با جنس تقلبی و بی کیفیت هستش بخصوص در بخش وسایل برقی و الکترونیکی بقیه بخش هاش رو من نمی دونم.

  • ناشناس

    سلام من به علت عمل دیسک کمر یک تشک طبی ویبره سفارش دادم وپولشم پرداخت کردم الان مدت 14 روز هست بدستم نرسیده خدایی اون پول نصف حقوق بازنشستگی من بود بخاطر احتیاج سفارش دادم که نرم فزتراپی پول بدم شمارو بخدا پی گیری کنید حسابی هستم

  • ناشناس

    کاملا درست می گوید کالایی از دیجی کالا با بازه تحویل ۷ روز ثبت سفارش کردم یک روز مانده به زمان تحویل با یک پیامک به بهانه عدم تامیین یکی از کالاها ۷ روز دیگر زمان تحویل تمدید شد.
    یعنی فعلا ۱۴ روز

  • ناشناس

    دیجی کالا ۱۷ روزه که ۶/۵۰۰۰۰۰ پول منو برنگردونده ، و هر بار میگن کالا در حال بررسی هست ، درصورتیکه کالا اصلا باز نشده و همونجوری عودت داده شده ، به کجا باید شکایت کنم

    • ناشناس

      سلام منم انصراف از خرید زدم و کالا رو همونطوری آکبند فرستادم ولی قبول نمی کنن میگن باز کردی در حالیکه اصلا باز نشده

    • رضا

      سلام منم انصراف از خرید زدم و کالا رو همونطوری آکبند فرستادم ولی قبول نمی کنن میگن باز کردی در حالیکه اصلا باز نشده

  • محبی

    سلام ،بنده خریدهای متفاوتی ازدیجی کالاداشتم ودارم ودراغلب مواردباتأخیردریافت مواجه بودم وفکرمیکنم مشکل اصلی دیجی کالا تأمین کالانیست بلکه تأمین نیروی انسانی مشکل اینهمه تأخیرهای مداومه قبلأباخرید بیش از300هزارتومن کرایه رایگان میشداماازمدتی قبل شروع کردندبه دریافت هزینه حمل که نویدیک تحول بود که حتمأ باپرداخت کرایه کالاها درتایم درخواستی بدون تأخیر تحویل خواهدشد امابرعکس شدبااعمال این هزینه تأخیرهابیشترشد والآن که دارم تایپ میکنم تاریخ پنجشنبه جهت دریافت زده بودم اماامروز جمعه هست وهنوز کالارادریافت نکرده ام وپشتیبانی هم بعدازتماس بنده عنوان کردندکه امروزهم ارسال نمیشود

  • ناشناس

    من يه گوشي از ديجي كالا گرفتم با اينكه گوشي نو باطري موسي خراب بود و زود شارژ خالي ميكرد با اين همه گارانتي ديجي كالا گوشي را تحويل گرفته تا باطري را دوست الان يكماهه گوشي را پس نميده يكماهه هرروز تماسِ ميگيرم امروز و فردا ميكنند يا وعده ٤٨ ساعت ديگه مي دهند ، خريد از ديجي كالا اشتباهِ ، كلاه بردارن جنس فيك و تقلبي مي فروشند و پاسخگو هم نيستند

  • ناشناس

    سلام حساب منو هک کردن و از دی جی کالا خرید کردن از پلیس فتا نامه بردم دی جی کالا جلوشو بگیره گفتن پول از طریق شبا ب حسابت واریز میشه الان ۴روز واریز نشده چرا؟توروخدا یکی جوابگو باشه من چیکار کنم ؟

  • ناشناس

    من ۲۰ روزه ی کالا رو سفارش دادم همش میگن بررسی میکنیم اصلا هیچکی جوابگو نیست این اولین و آخرین باری که از دی جی کالا خرید میکنم واقعا ناراضیم.

  • سلام

    دیجی کالا خیلی افت کرده اگر خرید بی دردسر میخواهید از دیجی کالا خرید نکنید .