خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۷۳۴۰

اخبار رسمی و غیررسمی استارتاپی و فناوری امروز

بازگشت صاایران به بازار موبایل

بازگشت صاایران به بازار موبایل

از برگزاری رویدادی سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها تا تحویل گوشی‌های ایرانی به ایرانسل؛ از جمله مهم‌ترین اخبار امروز در حوزه استارتاپ‌ها و دنیای فناوری اطلاعات است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عماد ایرانی، مدیر شبکه شاتوت معتقد است که ضوابط ذکر شده در آخرین مستند کیف الکترونیک پول بانک مرکزی، با شرایط کنونی اکوسیستم فین‌تک کشور در حوزه کیف پول مغایرت دارد و در آن، ورود بانک‌ها به موضوع کیف پول در اولویت قرار گرفته است (راه پرداخت).

- مدیر ارتباطات و رسانه «۱۰۰ استارتاپ» [برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز]، با اشاره به برگزاری دومین رویداد سرمایه‌گذاری سکوی پرتاب، گفت: این رویداد بعد از بررسی اولیه و داوری مجازی بیش از ۶۰۰ تیم استارتاپی در مرکز رویدادهای سلام برگزار می‌شود. ارسلان باسلی‌زاده با اشاره به حضور 50 تیم در مرحله حضوری افزود: این تیم‌ها پنج شنبه 27 شهریور ماه در این رویداد، حاضر شده و توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند. باسلی‌زاده گفت: در اختتامیه این رویداد، نتیجه داوری نهایی اعلام شده و شرایط سرمایه‌گذاری به صورت قطعی به تیم‌ها اعلام خواهد شد. متوسط سرمایه‌گذاری بر هر تیم 200 میلیون تومان خواهد بود (تسنیم).

- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صاایران گوشی‌های تولیدی خود را جهت عرضه به بازار، به ایرانسل داد. محمدجواد آذری‌جهرمی اعلام کرد که آنها در زمینه ساخت گوشی تلفن همراه، از چندین شرکت درخواست همکاری داشته‌اند و صاایران نسبت به این درخواست واکنش مثبتی نشان داده است. به گفته او، حالا بخش اول از محصولات آماده و به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط آن برای عرضه به بازار فراهم شود. وزیر ارتباطات درباره جزئیات فنی این موبایل‌ها سخنی به میان نیاورد و قابلیت‌های آن‌ها را مشخص نکرد. آذری جهرمی همچنین گفت که خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا گوشی‌های داخلی را اقساطی در اختیار مردم قرار دهند (دیجیاتو).

- سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، از استارتاپ پینکت به عنوان یکی از استارتاپ‌های حوزه خرید آنلاین از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین و میوه‌تره‌بار بازدید کردند. در جریان این بازدید، احمد آبنیکی، مدیرعامل پینکت توضیح داد که این استارتاپ، در دوران شیوع کرونا با بهره‌گیری از افرادی به نام دستیاران خرید یا خریدیار، توانست خدمات خوبی را برای خرید کالاها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌ و تره‌بار ارائه کند (آی‌تی ایران).

- رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، از بهره‌مندی ۸۶ شرکت دانش‌بنیان از تسهیلات محل کار این صندوق از آبان ماه سال ۹۷ تاکنون خبر داد و گفت: در این راستا اقدام به واگذاری تعداد محدودی دفترکار در مجتمع فناوری شماره ۷ ربع رشیدی تبریز به شرکت‌های دانش‌بنیان واجد شرایط کرده‌ایم (ایسنا).

- بسیاری از کاربران اینستاگرام، منتظر ارائه ویژگی برای قرار دادن لینک درون کپشن پست‌های خود هستند. حالا طبق یک پتنت، شاید چنین قابلیتی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود. این پتنت که اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی مادر اینستاگرام، فیسبوک به ثبت رسیده است، یک پنجره پاپ آپ را نشان می‌دهد. زمانی که کاربر در کپشن خود URL قرار می‌دهد، این پنجره ظاهر شده و از او درباره پرداخت ۲ دلار هزینه برای فعال‌سازی لینک سوال می‌پرسد (دیجیاتو).

- یک آسیب‌پذیری امنیتی در اپلیکیشن رسمی انتخاباتی جو بایدن باعث افشای اطلاعات شخصی میلیون‌ها آمریکایی شده است. بررسی‌های موسسه امنیتی اپ آنالیست نشان می‌دهد که یکی از قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای اپلیکیشن رای‌دهی به جو بایدن، به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات فهرست تماس گوشی‌های خود را با نرم‌افزار مذکور همگام کنند تا مشخص شود آیا دوستان و اعضای خانواده هر فرد برای رای دادن در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ثبت نام کرده‌اند، یا خیر (مهر).

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.