کد مطلب: ۳۸۱۷۱۷

در دیدار رئیس صندوق نوآوری با معاون وزیر علوم و فناوری مطرح شد:

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک مالی و فناوری بین ایران و چین

پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک مالی و فناوری بین ایران و چین

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دیدار با معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین پیشنهاد ایجاد صندوق‌های مشترک بین نهادهای مالی دو کشور مطرح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این دیدار که در مجتمع شکوفایی شرکت‌‌های دانش بنیان برگزار شد، علی وحدت اعلام کرد در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی میزبانی گفتگوهای مشترک بین نمایندگان نهادهای مالی طرفین را دارد.

او با اشاره سفر اخیر خود به چین برای شرکت در اجلاس نوآوری پوجیانگ 2019 گفت: در این اجلاس 3 پیشنهاد عملیاتی شامل تشکیل شبکه‌ تبادل نیازهای فناورانه در مسیر جاده جدید ابریشم، گفتگوی سیاستی بین نهادهای دولتی و خصوصی کشورها و ایجاد صندوق‌های مشترک ارائه شد که امیدواریم این دیدار زمینه‌های اجرایی‌شدن این پیشنهادها را فراهم سازد.

وی در ادامه ضمن استقبال از سیاست‌های دولت چین در خصوص طرح «یک کمربند، یک جاده» و احیای جاده ابریشم با محوریت همکاری‌های اقتصادی تصریح کرد: ما معتقدیم در حوزه فناوری و نوآوری، ایران می‌تواند بهترین شریک چین در منطقه باشد و در این راستا ما آماده همکاری هستیم.

«یه دونگبایی» معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی با سوابق و خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در چند سال اخیر چین در حوزه علم، فناوری و نوآوری همکاری خوبی با ایران داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز بین دو طرف به امضاء رسیده است.

معاون امور بین‌الملل وزیر علوم و فناوری چین در ادامه از برنامه دولت چین برای تعریف پروژه‌های مشترک و همکاری بین شرکت‌های حوزه فناوری دو طرف خبر داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.