کد مطلب: ۲۸۲۱۳۳

صنعت دیجیتال کلید بازگشت زنان عرب به جامعه

صنعت دیجیتال کلید بازگشت زنان عرب به جامعه

بر اساس آمار، زنان عرب توانسته‌اند با ورود به حوزه‌های مختلف علم به میدان رقابت با مردان بازگردند و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

بسیاری از مردم جهان همواره درباره زنان عرب تصور می‌کنند که آن‌ها هرگز به عرصه‌های کاری، حرفه‌ای و تحصیلی پا نمی‌گذارند و در میدان رقابت با مردان هموطن خود، همواره بازنده هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،اما گزارش‌های منتشره حاکی است که در سال‌های اخیر با افزایش روزافزون حضور زنان عرب در دانشگاه، محیط کار و تغییر طرز تفکر غالب در جامعه، زنان حضور بسیار گسترده‌تر و موفقیت آمیزتری در مقایسه با مردان عرب داشته‌اند. به‌گونه‌ای که تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد میزان ورود به دانشگاه، اخذ مدرک و فارغ التحصیلی دانشجویان دختر در کشورهای عربی و اسلامی نسبت به دانشجویان پسر ۱۰۸ به ۱۰۰ گزارش شده است.

بر اساس نتایج این تحقیقات همچنین می‌توان دریافت که میزان موفقیت و سطح علمی دانشجویان دختر نیز در مقایسه با همتایان مرد خود بسیار بیشتر بوده است که این امر به وضوح نمایانگر عزم جدی زنان عرب برای ورود به عرصه‌های علمی، پژوهشی و حرفه‌ای است تا بتوانند از توانایی و استعدادهای خود به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند.

از طرفی دیگر، ۳۵ درصد از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و علم دیجیتالی از سوی مدیران زن تاسیس شده و مدیریت و کنترل تمامی امور شرکت نیز برعهده آنان است.

موسسه تحقیقاتی Flat۶Labs به تازگی گزارش داده است که تعداد شرکت‌ها و استارت‌اپ‌هایی که با مدیریت یک زن تاسیس و مدیریت می‌شوند، در شهر قاهره، پایتخت مصر، ۳۰ درصد و در شهر جده عربستان ۴۵ درصد اعلام شده است.

بنابراین می‌توان گفت که حوزه دیجیتال به یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های زنان عرب برای ورود به عرصه‌های مختلف جامعه تبدیل شده است تا آن‌ها پا به پای مردان در جامعه به پیشرفت و تکامل صنایع و زیرساخت‌های متعدد کشور خود بپردازند.

آنطور که تحلیلگران برآورد کرده‌اند در سال‌های آینده زنان عرب به رشدی چشمگیر و بی‌نظیر دست پیدا خواهند کرد تا بتوانند در میدان رقابت با مردان هم‌وطن خود حضور بیشتری داشته و به پیروزی و موفقیت‌های بیشتری برسند.

57718408

منبع:وب سایت thecairoreview

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.