کد مطلب: ۲۹۴۶۷۶

طرح مخفیانه مسترکارت و گوگل برای ردیابی خرید مشتریان

طرح مخفیانه مسترکارت و گوگل برای ردیابی خرید مشتریان

شرکت مسترکارت و گوگل با ایجاد یک طرح مخفیانه اقدام به ردیابی خرید آفلاین دارندگان مسترکارت می کنند.

گوگل یک طرح محرمانه با شرکت مستر کارت ایجاد کرده که این اجازه را به غول موتور جستجو می‌دهد تا متوجه شود که تبلیغات آنلاین آیا منجر به خرید از مغازها در خیابان‌های گرانقیمت می‌شود یا خیر.

به گزارش تجارت‌نیوز،در همین حال گوگل می‌تواند خرید‌های مشتریان مسترکارت را به آدرس ایمیل‌های آنها لینک دهد تا از این راه به ردیابی فعالیت آنلاین کاربران کارت‌های اعتباری مستر کارت بپردازد تا بررسی کند که آیا فعالیت تبلیغات آنلاین منجر به فروش‌های آفلاین می‌شود یا خیر.

البته تاکنون نه گوگل و نه مستر کارت به طور رسمی این توافق را تایید کرده‌اند و گفته می‌شود که این موضوع از یکسال پیش بین گوگل و مسترکارت انجام گرفته و هر دو شرکت مشتریان خود را نسبت به ایجاد اطلاعات از خرید آنها از مغازها که می‌تواند مرتبط با فعالیت آنلاین آنها باشد، مطلع نکرده‌اند.

بر همین اساس این موضوع ۴ سال زمان برای مذاکره برده است، اگر شخصی از مستر کارت خود برای خرید ظرف ۳۰ روز از یک کالایی که کاربر بر روی تبلیغ آن در گوگل کلیک کرده باشد، اقدام کند شرکت گوگل گزارشی را به آگهی دهنده جایی که تراکنش‌ها در مغازها تحت عنوان درآمد آفلاین انجام می‌گیرد، ارسال می‌کند.

شرکت گوگل قادر به ردیابی خریداران به هنگام خرید کالای خود از مغازها با فراهم کردند آدرس جی میل به صندوق دار است. آندسته از خریداران که به هنگام خرید آدرس ایمیل ارائه نمی‌دهند، گوگل به شرکت‌های ثالث از جمله مستر کارت که فرآیند اطلاعات تراکنش کار را پردازش می‌کنند، متکی است.

این به معنی آن است که اگر مغازه‌ای با گوگل همکاری نداشته باشد، گروه‌ای دیگر که تراکنش‌های کارت را پردازش می‌کنند ممکن است اطلاعات مشتریان را به گوگل ارسال کنند. بر پایه این گزارش، سخنگوی مستر کارت گفت: اقلام خریداری شده هرگز به اطلاعات قابل شناسایی شخصی از قبیل آدرس فاکتور، نام، سن یا حساب خریدار، متصل نمی‌شوند. روشی که شبکه ما عمل می کند نسبت به اقلامی که یک مشتری خریداری می کند، اطلاعی نمی‌دهد؛ ضمن اینکه هیچ اطلاعات تراکنشی یا شخصی هم مهیا نمی‌شود.

منبع:بلومبرگ انگلیسی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.