کد مطلب: ۳۸۱۳۲۰

استقرار کیوسک‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

استقرار کیوسک‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

مدیرعامل شرکت سپندار، از راه‌اندازی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت الکترونیکی عوارض تردد در آزادراه‌های کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهیل مظلوم واجاری به تجارت‌نیوز گفت: این کیوسک‌های اطلاع رسانی و پراخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در واقع در حکم پنجره واحد ارائه خدمات آنی‌رو بوده و کلیه خدمات موردنیاز ترددکننده‌ها و مالکین خودروها از طریق آن‌ها ارائه می‌شود. این کیوسک‌ها در همه زمان‌ها و حتی در ایام تعطیلات رسمی هم مشغول به کار هستند. مالکان خودروها می‌توانند هفت روز هفته و 24 ساعت در شبانه‌روز به آن‌ها مراجعه کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت سپندار، کار اصلی این کیوسک‌های مستقر شده در آزادراه‌ها، ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی درباره روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های رانندگان خودروهایی است که در آزادراه‌ها تردد می‌کنند.

پرداخت آسان برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند

سهیل مظلوم واجاری درباره کارکردهای این کیوسک‌ها توضیح داد: «انجام تمامی شیوه‌های پراخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در این کیوسک‌ها امکان‌پذیر است. بنابراین،افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، می‌توانند در این کیوسک‌ها با راهنمایی همکاران ما، عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند.»
او با بیان این مطلب که پیش‌بینی کرده‌ایم که در حدود 30 درصد مردم برای پرداخت اینترنتی عوارض آزادراهی با دشواری‌هایی مواجه باشند، گفت: ین افراد ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشند یا استفاده از آن برای‌شان کار آسانی نباشد. برای همین در خدمت آنی‌رو شیوه‌های دیگری برای پرداخت عوارض آزادراهی بدون وابستگی به اینترنت تعریف شده است که می‌توانند در این کیوسک‌ها درباره آن آموزش ببینند.

مظلوم، تصریح کرد: «کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، می‌توانند در کیوسک‌ها، مقدار بدهی احتمالی عوارض آزادراهی خودرو خود را استعلام کنند و سپس با روش‌هایی مثل استفاده از دستگاه خودپرداز (POS)، کد USSD با شماره *720# و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در وب‌سایت آنی‌رو، عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند.

بررسی شکایت مالکان خودرو

مدیر عامل شرکت سپندار با تاکید بر اینکه مالکان خودروها می‌توانند شکایت‌های خود درباره عوارض آزادراهی را هم از همین کیوسک‌ها ثبت و پیگیری کنند، تصریح کرد: «شرایطی را فراهم کرده‌ایم که افراد می‌توانند جزئیات سفر خود را به صورت سیستمی مشاهده کنند.»

مظلوم، افزود: «برخی راننده‌ها و مالکان خودروها که معتقدند از آزادراهی که برای‌شان پیامک رسیده، تردد نکرده‌اند، می‌توانند در همین کیوسک‌ها شکایت‌شان را ثبت و پیگیری کنند. با توجه به دسترسی‌هایی که به اپراتورهای این کیوسک‌ها داده شده است، افراد می‌توانند همه جزئیات مربوط به تردد خودرو خود در آزادراه‌های تحت پوشش آنی‌رو را مشاهده کنند.»

به گفته مدیرعامل شرکت سپندار، مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به همین کیوسک‌ها، آنی‌رو کارت دریافت کنند.

مظلوم درباره نحوه عملکرد این کارت‌ها، توضیح داد: «آنی‌رو کارت در واقع یک کارت اعتباری است. کافی است یک‌بار اعتبار این کارت را با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب خود شارژ کنید تا هزینه‌های مربوط به تردد آزادراهی به صورت خودکار از اعتبار آنی‌رو کارت شما کسر شود.»

او درباره راه‌اندازی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در 20 نقطه و در تمامی آزادراه‌های کشور در آینده نزدیک توضیح داد و افزود: «این کیوسک‌ها اکنون در آزادراه‌های تهران-قم (در مسیر رفت و برگشت) در ایستگاه حرم امام خمینی، تهران-ساوه (در مسیر رفت و برگشت)، کنار گذر آزادراه قزوین (در مسیر رفت و برگشت) فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.»

به گفته او به زودی قرار است کیوسک‌های دیگری در ابتدای آزادراه زنجان-قزوین از مسیر زنجان و محل عوارضی کرج بعد از حصارک، راه‌اندازی شوند تا تقریبا همه مبادی ورودی و خروجی کشور به تهران مجهز به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی شوند.

مدیرعامل شرکت سپندار، با یادآوری این مطلب که مالکان خودروها در صورت نیاز به هرگونه آموزش و یا راهنمایی کافی است در مسیر خود به این کیوسک‌ها مراجعه کنند، گفت: «این کیوسک‌های سفید رنگ از فاصله دور برای رانندگانی که در آزادراه‌ها تردد می‌کنند قابل مشاهده هستند. برای این منظور یک بیلبورد اطلاع‌رسانی با ارتقاع شش متر نیز در بالای هر کیوسک نصب شده که با رنگ‌های صورتی و بنفش نورپردازی شده است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحیمی

    من هفته پیش درازادراه زنجان، قزوین ثبت نام کردم ومبلغ ۲۰۰۰۰تومان شارژ کردم ولی بعداز یک هفته پیامکی با این مضنون برای پرداخت عوارضی زنجان به قزوین به کیپاد مراجعه کنیدبرایم امد یعنی ۲۰۰۰۰هزار من پر، اقا جان اگه نمیتونید واقعا نکنید این کارهارا!!

    • ناشناس

      واسه منم دقیقا همونجا (ورودی زنجان)این مشکل پیش اومده ۵۰ تومن پرداخت کردم الان ک میبینم ثبت نشده و بدهکارم…

  • ناشناس

    چرا شماره تلفن جهت پیگیری شکایات مردم نمیزارید

  • ناشناس

    حدود یک ماه قبل تو عوارضی ورودی زنجان ۵۰ تومن پرداخت کردم ولی ثبت نشده و الان ۵۵ تومن عوارضدارم باید چ کار کنم؟؟