خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۲۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کارمندان می‌توانند به فضا سفر کنند؟!/ آغاز فروش بلیت برای تورهای فضایی

کارمندان می‌توانند به فضا سفر کنند؟!/ آغاز فروش بلیت برای تورهای فضایی

فضا پیما نیو شپرد، روز گذشته برای اولین بار به فضا رفت و جف بزوس جزو اولین مسافران این سفر ۱۰ دقیقه‌ای بود. هزینه بلیت این سفر، ۲۸ میلیون دلار معادل ۶۷۲ میلیارد تومان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جف بزوس، موسس آمازون و میلیاردر مشهور دیروز(چهارشنبه ۲۹ تیر) به فضا رفت و پس از ۱۰ دقیقه با موفقیت به زمین برگشت. درست ۹روز پیش فضاپیمای ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی، به همراه پنج نفر دیگر بعد از سفری تاریخی به لبه فضا با موفقیت به زمین بازگشت. آنها در یک کپسول با بزرگترین پنجره‌های پرتاب شده به فضا حرکت می‌کنند که مناظر خیره‌کننده‌ای از زمین را ارائه می‌دهند.

چه کسانی مسافر نیو شپرد بودند؟

جف بزوس، بینیانگذار شرکت آمازون یکی از سرنشینان این موشک بود. اما سه نفر دیگر که به اندازه او مشهور یا ثروتمند نیستند، بزوس را در این سفر همراهی کردند.

جف بزوس معروف‌ترین سرنشین این سفینه است. او بنیان‌گذار تارنمای آمازون است که اوایل ژوئیه(تیر) از سمت مدیرعاملی این شرکت کنار رفت.

مارک بزوس، برادر جف است. او از سهامداران آمازون و میلیونر است. ولی فانک متخصص‌ترین سرنشین این پرواز به شمار می‌آید. فانک پبش از این جزو طرح مرکوری ۱۳ و از کسانی بود که در کنار اولین فضانوردان ناسا دوره آموزشی مخصوص‌ را دید.

فانک با ۸۲ سال سن مسن‌ترین فرد پا گذاشته به فضا است. پیش‌تر این رکورد در اختیار جان گلن بود. گلن پس از پرواز با سفینه فضایی در سن ۷۷ سالگی، نامش را بر یکی دیگر از سفینه‌های بلواریجین گذاشتند.

آخرین و گمنام‌ترین سرنشین اولیور دیمن بود. او جایی در فهرست مسافران این فضاپیما نداشت. اما وقتی برنده اصلی مزایده عمومی گفت که سرش شلوغ است و نمی‌تواند به این سفر برود، جا برای او باز شد تا جوان‌ترین فردی باشد که ین سفر را تجربه می‌کند.

به غیر از قیمت بالایی که دیمن ۱۸ ساله برای سفر به فضا پرداخته است. او یکی از اولین و جوان‌ترین انسان‌هایی است که بلیت سفر به فضا خریده.

جف بزوس پیش از این پرواز ویدیویی از دیمن منتشر کرد که در آن نظرش را در مورد این سفر می‌گوید. او گفت: «همسفر خانم فانک شدن باحال است و احساس مسئولیت می‌کنم زیرا جوان‌ترین فردی‌ام که به فضا سفر می‌کند.»

چرا نیوشپرد ساخته شد؟

نیوشپرد برای گسترش بازار در حال رشد گردشگری فضایی طراحی شده است. پیش از پرواز بزوس در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز گفت: «من هیجان زده‌ام. مردم مدام از من می‌پرسند که آیا عصبی هستم. من واقعا عصبی نیستم، کنجکاو هستم. من می خواهم بدانم چه چیزی خواهم آموخت.»

بر اساس وب سایت بلواوریجین، این شرکت قصد دارد مسافران خود را بیش از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) بالاتر از سطح زمین به فضا ببرد، مسافتی که به آنها امکان می‌دهد تا ریز جاذبه را تجربه کنند.

با چند میلیون تومان می‌توان به فضا سفر کرد؟

قیمت بلیت این سفر هیجان انگیز فضایی که با فضاپیما تنها ۱۰ دقیقه زمان می‌برد، ۲۸ میلیون دلار معادل ۶۷۲ میلیارد تومان است.

به طور متوسط درآمد هر آمریکایی در ماه رقمی معادل هشت هزار دلار یعنی ۱۹۲ میلیون تومان است. درآمد سالیانه یک آمریکایی ۹۶ هزار دلار یعنی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. با احتساب رقم ۲۸ میلیون دلار برای یک سفر ۱۰ دقیقه‌ای می‌‌توان گفت که انجام سفر فضایی به نظر کار چندان راحت و قابل دسترسی نیست و سال‌های زیادی طول می‌کشد تا یک آمریکایی با درآمد متوسط بتواند از رفتن به فضا لذت ببرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.