کد مطلب: ۸۱۲۴۴۸

به باد رفتن ۲۰۰ میلیارد تومان پول فیلترینگ اینستاگرام با یک کد!

به باد رفتن ۲۰۰ میلیارد تومان پول فیلترینگ اینستاگرام با یک کد!

فیلترینگ اینستاگرام و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی آسیب‌ها و تبعات زیادی برای کشور به بار آورده است. دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی درباره فیلترینگ اینستاگرام اظهارات جدیدی را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی درباره فیلترینگ اینستاگرام توضیحات جدیدی ارائه کرد.

حامی طرح صیانت در اعترافی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هوشمند هزینه شد که با عوض شدن الگوی کد اینستاگرام دور زده شد.
در مناظره میان روح الله مومن نسب دبیر تشکلی که خود را جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی می نامد با محمد کشوری فعال رسانه‌ای حوزه دیجیتال و شبکه های اجتماعی ، پرده از ضرر ۲۰۰ میلیارد تومانی به کشور برداشته شد!

روح الله مؤمن نسب، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، در مناظره دانشگاه شاهد در صحبت‌هایی درباره هزینه فیلترینگ و دور زده شدن این فیلترینگ گفت: «قاعدتا و منطقا باید اولویت با بستن محتوا باشد نه بستن پلتفرم‌ها، اما بدون همکاری شرکت اصلی چاره‌ای نیست.»

او در ادامه صحبت هایش گفت:« ۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هوشمند هزینه شد که با عوض شدن الگوی کد اینستاگرام دور زده شد.»

تراکنش میلیاردی برای خرید فیلترشکن

حدود هشت ماه است که از فیلترینگ اینترنت در ایران می‌گذرد و این موضوع هیچ نتیجه‌ای جز ایجاد رونق در بازار فیلترشکن و زحمت و هزینه برای مردم نداشته است.

از اوایل مهرماه سال گذشته تا امروز که دولت تلاش کرد اپلیکیشن‌ها، سکوها و حتی برخی سایت‌های داخلی را جایگزین آنچه مسدود کرده معرفی کند، بازار دانلود، ارسال و خرید و فروش فیلتر شکن‌ها داغ شد؛ بازاری که اظهار نظر‌ها درباره آن، از اعتراض به هشدار رسیده است.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس ازجمله معترضانی است که در این باره هشدار داده است. او درتوییتی به بی ثمر بودن تلاش دولت در بیرون کشاندن مردم از اپلیکیشن های فیلتر شده اشاره می‌کند و تنها دستاورد فیلترینگ را ایجاد رونق در بازار فیلترشکن و زحمت و هزینه برای مردم می‌خواند.

مشاهده‌ها حاکی از آن است که در میان ده برنامه از برترین اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی، شش برنامه را فیلترشکن‌ها تشکیل داده اند. حالا اما با سکه شدن بازار فیلترشکن‌های پولی، مساله ابعاد اقتصادی نیز به خود گرفته است. فیلترشکن پولی که تعبیر درست آن، ارائه کانفیگ‌هایی متصل به کشورهایی است که با سرعت اینترنت مناسب و بدون فیلتر هستند، در بسته هایی با زمان و حجم محدود و در قیمت‌های مختلفی به مشتریان ارائه می شود. به گفته مهدی مصلحی کارشناس امنیت فضای مجازی، تراکنش فروش فیلترشک‌‌های پولی از ماهانه ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۷، اکنون به عدد به ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • saeid

    مسئولین و دولت یه قانون غلطی رو پیش گرفتندکه اگر این قانون درست نشود ایران در خطر خواهد بود اونم قانون فیلترینگ است الان مردم بیشتر از قبل در خطر هستندچون فیلتر شکن ها گوشی ها رو آلوده کرده حالا
    با این که دولت و مسئولین این را میدانند ولی حاضر نمی شوند بعضی از پلتفرم ها رفع فیلتر کنند و منتظره نمایندگی هستند یه سوال مگه آمریکا با ایران دشمن نیست اگر این پلتفرم ها مال ایران بود و آمریکا از ما درخواست می کرد آیا ما قبول میکردیم صددر صدنه.
    چون دشمنه. بس چطور انتظار داریم آمریکا به درخواست ما پاسخ دهند تا وقتی دشمنی هست.

  • ناشناس

    من به شخصه حاظر ماهی خدا تمن فیلتر شکن بخرم ولی سراغه اپلیکیشن مسخره روبیکا ایتا بی تا سروشو مروش نرم

  • ناشناس

    شما می خواید رفع فیلتر کنید ولی نمیکنید که شما میدونید چقدر ضرر رسیده برای مردم ولی هیچ کاری نمی کنید باید اینستاگرام برگرده مثل قبل کار مون ادامه بدیم

  • ناشناس

    آخه چرا نظر مردم توجه نمی کنید من نمی توانم با فیلتر به اینستاگرام دسترسی داشته باشم یه خرده با وجدان باشید به فکر کار و زندگی مردم باشید انقدر سنگدل نباشید تا وقتی رفع فیلتر نکردید دست برندارید

  • ماهی

    ای بابا کاش مسئولین ما یکم عقل تو کله شون بود.
    البته اینا فقط به فکر رانت خودشونن. الآن اون ۵۰۰ میلیاردی که مردم پول وی پی ان میدن، چقدش تو کیسه دولت میره؟ مالیات میبندین بهشون دیگه نه؟ سوال اصلی اینه.