خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۵۱۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فیلترینگ قیمت بلیت‌های چارتری در سایت‌های فروش آنلاین

فیلترینگ قیمت بلیت‌های چارتری در سایت‌های فروش آنلاین

علی کشفی، مدیر سایت «فلایتیو» می‌گوید برای اینکه مبالغ غیر واقعی در سایتش به نمایش در نیاید از ابزار فیلترینگ استفاده می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته جاری قیمت بلیت هواپیمای تهران-کیش به مبلغ سه میلیون تومان به فروش گذاشته شد، قیمتی که گفته می‌شود در فصل داغ سفرهای تابستانی با توجه به عرضه و تقاضا به اوج می‌رسد اما مدیر یک سایت فروش بلیت‌های هواپیما می‌گوید که برای اینکه این مبالغ در سایتش به نمایش در نیاید از ابزار فیلترینگ استفاده می‌کند.

علی کشفی، مدیر عامل سایت «فلایتیو» که یک سایت فروش بلیت و امکانات سفر است به تجارت‌نیوز می‌گوید برای اینکه قیمت بلیت‌ پروازهایی که بیشتر از نرخ مصوب هستند در سایت نمایش داده نشود از ابراز فیلترینگ استفاده کرده‌اند.

او در این باره اضافه می‌کند: سایت‌هایی که به صورت آنلاین مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری دارند و فعالیت می‌کنند یک سری موارد را رعایت می‌کنند، البته بسیاری از سایت‌ها هم هستند که مجوز فروش ندارند و به صورت مستقل و متفرقه فعالیت می‌کنند اما کلا سایت‌هایی که با مجوز کار می‌کنند و تحت نظارت هستند یک سری موارد را در نظر می‌گیرند برای آنکه قیمتی که اعلام می‌کنند، قیمت‌های غیرواقعی نباشد.

او اضافه می‌کند: ما این قیمت‌ها را از وب سرویس‌ها دریافت می‌کنیم و در واقع نمایش‌دهنده قیمت‌ها هستیم. قیمت‌های نجومی که گاهی دیده می‌شود به ویژه در پروازهای چارتری تعیین می‌شوند و در پروازهای سیستمی پیش نمی‌آید و اگر هم پیش بیاید مشکل از ایرلاین است.

کشفی با تاکید بر اینکه اگر در پروازهای چارتری چنین مشکلی پیش بیاید مقصر چارترکننده و ایرلاین با هم هستند، اضافه می‌کند: یعنی این ایرلاین‌ها هستند که باید کنترل کنند تا قیمت غیرواقعی وارد بازار نشود. این ماجرا سوی دیگری هم دارد و مثلا در برخی از پروازها بلیت فروخته نمی‌شود و در لحظه آخر پرواز، ممکن است چارترکننده بلیت را با قیمت حتی پایین‌تر از قیمت خرید در اختیار کاربران قرار دهد. این مانعی ندارد و همه خوشحال می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند و هیچ کس معترض نیست.

او با تاکید بر اینکه طبیعتا نباید قیمت به صورت غیرواقعی بالا برود، ادامه می‌دهد: برای اینکه این مشکل در سایت ما نمایش داده نشود از ابزار فیلترینگ استفاده کرده‌ایم. مثلا تعیین کردیم که در مسیر کیش اگر قیمتی بالای قیمت مصوب باشد، نمایش متوقف شود. اساسا سایت‌های مجوزدار کمتر این کار را می‌کنند اما با این راهکار از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده‌ایم چرا که منبع این مشکلات از سوی چارترکننده‌هاست و ما نمی‌توانیم هیچ تغییری در قیمت ایجاد کنیم.

مدیر سایت «فلایتیو» تاکید می‌کند: ما یک قدم از وظیفه‌مان هم بیشتر عمل کردیم و از درج قیمت‌های نامتعارف جلوگیری کردیم. اگر ایرلاین قیمت بلیتی را تغییر دهد ما هیچ فیلترینگی روی این قیمت نداریم بلکه فیلتر روی قیمت چارترکننده اعمال می‌شود اما اگر زمانی تصویب شد و بر اساس معیارهای خود این سازمان یا در فصول پرسفر ایرلاین‌ها بر اساس ابلاغیه‌ای که دارند مجاز به بالا بردن قیمت شوند در اینجا ما هیچ تغییری در این قیمت نمی‌توانیم اعمال کنیم و فیلترینگی در این سیستم نداریم.

او اضافه می‌کنند: ما برای جلوگیری از اخلال در قیمت‌ها این کار را اعمال می‌کنیم درحالی که این مشکل باید در جای دیگر حل شود و هیچ قصوری متوجه سایت‌ها نیست.

به گفته او، در لیست قیمت سیستمی حاشیه سود شرکت‌های مسافری پنج درصد اما در پروازهای چارتری حاشیه سود 1.5 تا سه درصد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.